Katja-Kai ja Aimo-Anna äsken teeveessä :=O ihmetyttää..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Taika
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Taika

Vieras
Siis kyllä näköjään pitää laittaa myös ylen ohjelmat tarkempaan syyniin.

Ihan ihmeellinen jakso! Ei tuommoista meidän lapsille, ei noin :O Onko jollain samoja mietteitä?

Ihan tämän vuoksi meidän lapset eivät katso television lasten ohjelmia. Kun niitä ei voi etukäteen kontrolloida että mitä ne sisältää.

Kerran lapsi katteli Katto Kassista (ekaa kertaa) ja siinäpän puhuttiinkin alkoholismista yms. Ja muutenkin puheet oli vähän turhan hölmöjä.

Meillä lapset 2x4v. kattoo lasten videoista pätkiä eli esim. peppiä, Franklinia, Little Ponya jne. Siitä on sopiva katkaista yhden tai kahden "jakson" jälkeen.

Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Ja ajattele, Katja-Kai ja Aimo-Anna, on selkeesti tyyppejä, jotka on she-male:a. Sehän viestittää poikalapselle, että on ok. ruveta isona pukeutuun mekkoon, ja harkita sukupuolenvaihdosta :D

Oon muuten miettiny totakin. Poikani kysyikin multa että onko noi tyttöjä vai poikia..?. .vaikka taitaakin olla suomentajan "moka"...

Alkuperäinen kirjoittaja Taika:
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Ja ajattele, Katja-Kai ja Aimo-Anna, on selkeesti tyyppejä, jotka on she-male:a. Sehän viestittää poikalapselle, että on ok. ruveta isona pukeutuun mekkoon, ja harkita sukupuolenvaihdosta :D

Oon muuten miettiny totakin. Poikani kysyikin multa että onko noi tyttöjä vai poikia..?. .vaikka taitaakin olla suomentajan "moka"...

Ai oot vai? :o "Keksin" ton nyt vasta.

Siis..NO mä olen joku dalidomin,mutta eise jakso nyt niin hirveä ollut..Vaikka sama tulisi uusintana.. Ja miksi kuolemasta ei voisi puhua?
Kyllä meillä oli puhetta elokuussa siitä,kun meidän koira kouli,
että menikö se yksin vai tuliko joku sen "viemään" taivaaseen.

Johon meidän 5v ja 3v keksi ratkaisun,että meidän eka koiraennkeli tuli hakemaan pennun,ettei sitä yksin pelota...

Alkuperäinen kirjoittaja Uska:
Siis..NO mä olen joku dalidomin,mutta eise jakso nyt niin hirveä ollut..Vaikka sama tulisi uusintana.. Ja miksi kuolemasta ei voisi puhua?
Kyllä meillä oli puhetta elokuussa siitä,kun meidän koira kouli,
että menikö se yksin vai tuliko joku sen "viemään" taivaaseen.

Johon meidän 5v ja 3v keksi ratkaisun,että meidän eka koiraennkeli tuli hakemaan pennun,ettei sitä yksin pelota...

Minun mielestä paljon rakentavampaa on keskustella kuolemasta, kun nähdä telkusta kun lintu kärrää ihmisiä taivaaseen. Lastenohjelmissa minun mielestäni tulisi pääasiallisesti käsitellä kevyitä ja hyviintapoihin suuntaavia asioita. Tai sitten aiheen ja nimen pitäisi jo kertoa, jos on jotain painavampaa vaikkakin ihan hyvää tulossa, niin osaisi suunnata oikealle ikäryhmälle ja oikealle lapselle sen ohjelman. Eikös kukaan ole sammaa mieltä?

kuulkaas nyt äidit, lapsien on ihan hyvä käsitellä kuolemaa. meidän kotona ei käsitelty sitä ja en uskonut että kukaan voi koskaan kuolla. sitten eräänä maanantaina kerrottiin, että meidän koira mentäisiin lopettamaan. en ymmärtänyt mitä se meinasi joten olin ihan hyvillä mielin koko viikon ja sitten perjantai iltana olin ymmmälläni että miksi se meidän koira jätettiin sinne eläin lääkärille. kun äiti sitten selitti asian en halunnut uskoa, itkin vain ja odotin että koira tulisi takaisin.

joten sanon vain älkää tehkö sitä lapsillenne

Minun mielestä paljon rakentavampaa on keskustella kuolemasta, kun nähdä telkusta kun lintu kärrää ihmisiä taivaaseen. Lastenohjelmissa minun mielestäni tulisi pääasiallisesti käsitellä kevyitä ja hyviintapoihin suuntaavia asioita. Tai sitten aiheen ja nimen pitäisi jo kertoa, jos on jotain painavampaa vaikkakin ihan hyvää tulossa, niin osaisi suunnata oikealle ikäryhmälle ja oikealle lapselle sen ohjelman. Eikös kukaan ole sammaa mieltä?

TÄYSIN samaa mieltä!

Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä;8494757:

No miksei olis ok, jos tuntee olonsa mukavammaksi mekossa. :D

No voi helvetti mitä paskaa täällä jauhetaan. :O Kaikkeen suhtaudutaan nykyään niin tiukkapipoisesti ja ahdistuneesti että APUA.

Mun lapsi muuten reissuilla näki lapsia kerjäämässä (äiti miksi sen vaatteet oli rikki? Äiti miksi se pyysi ruokaa? Miksi se ei mene kotiin syömään?) ja bussin alle jääneen sedän (äiti miksi se setä vaan makasi? Oliko sillä pää rikki?) ja jos vaikka mitä kammottavaa, ku ei voinu silmiäkään sidottuina pitää. Enkä toki olisi sinne lähtenyt jos sitä olisin halunnut. Ihan normaali ihminen tostaki tuli. Tai noh, on syksyllä lähdössä hoitamaan aids-lapsia vapaaehtoisena.

Että nii.. Ihan lintu kuoli.

Yhteistyössä