Katevaraus pankkikortin tiedoissa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "shoppailija"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="shoppailija";28732136]Ristin sormeni ja varpaani, että on vähentynyt kokonaissaldosta!!!! Mulla ei näy tuossa kuin yksi saldo kylläkin, että ei pysty päättelemään sen kummemmin.[/QUOTE]

Jos se olisi vähentynyt kokonaissaldosta, eihän se nyt enää roikkuisi katevarauksena.

[QUOTE="vieras";28732144]Jos se olisi vähentynyt kokonaissaldosta, eihän se nyt enää roikkuisi katevarauksena.[/QUOTE]

Onko noin? Eikö katevaraus ole sitä varten, että kauppa varaa omansa, etenkin, kun ostaa isolla summalla, kun pankkikortinhan voi vetää miinuksellekin, niin silloin sitä mahdollisuutta ei ole, kun kauppa varmistaa? En minä tietenkään sitä summaa voi uudestaan käyttää, se on tililtäni varattu, halusin vaan tietää, kun en tilini saldoa muista, että onko kokonaissaldo päivittynyt katevaraus huomioon ottaen?

Jos täällä vaikka olisi joku pankkihenkilö paikalla!

Danske pankissa näkyy saldo 2 osassa. Katevaraus miinustettu ja ilman katevarausta. Jos klikkaat itsesi tilitapahtumiin ei enää näykään miinustettuna katevarausta vaan tilin saldo jossa voi olla vaikka montakin katevarausta odottamassa.Kyllähän pitäisi erikseen näkyä tilin se hetkinen tilanne jossa on otettu jo huomioon katevaraukset on se pankki mikä hyvänsä.

Minulla osuuspankissa näkyy ainakin kaksi eri lukua, jos nyt esim. tilillä olisi vaikka 1000 euroa, ja olisin parin päivän aikana tehnyt ostoksia vaikka 150 eurolla, niin näkyy seuraavasti:

Tilin saldo 1000€
Katevaraukset 150€
Tilin saldo 850€

Eli siis tuo katevaraus on nimensä mukaisesti varaus, monissa paikoissa lähtee summa tililtä katevarauksena jo ennen kuin se oikeasti lähtee tililtä. Tuo ensimmäinen summa on siis se, mikä tililläni vielä on, mutta se alimmainen luku on se, mitä tililläni todellisuudessa on, sitten kun tuo katevarauksen summa lähtee päivän/parin sisällä...

[QUOTE="Nih";28732323]Minulla osuuspankissa näkyy ainakin kaksi eri lukua, jos nyt esim. tilillä olisi vaikka 1000 euroa, ja olisin parin päivän aikana tehnyt ostoksia vaikka 150 eurolla, niin näkyy seuraavasti:

Tilin saldo 1000€
Katevaraukset 150€
Tilin saldo 850€

Eli siis tuo katevaraus on nimensä mukaisesti varaus, monissa paikoissa lähtee summa tililtä katevarauksena jo ennen kuin se oikeasti lähtee tililtä. Tuo ensimmäinen summa on siis se, mikä tililläni vielä on, mutta se alimmainen luku on se, mitä tililläni todellisuudessa on, sitten kun tuo katevarauksen summa lähtee päivän/parin sisällä...[/QUOTE]
näin myös nordea

Yhteistyössä