käteinen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja käteainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

käteainen

Vieras
Tuli tuosta VR ketjusta mieleen.

Oletteko huomanneet että todella harvat ihmiset tuntuvat pitävän nykyisin käteistä mukanaan, vaan luottavat siihen että hommat sujuu suunnitelmien mukaan.

Vaikka maksan kaiken kortilla, itse pidän aina 100 euroa lompakossa "hätätilanteita" varten. kortti ei toimi kassalla, bensaautomaatti syö kortin, lukijat ei toimi..

Ja mä ihmettelen että vielä on paljon ihmisiä jotka eläkepäivänä ryntäävät pankkiin, ja monella vissiin vielä pankkikirjakin olemassa, ja sinne on kaikki kirjattava. Ja kaikki ostetaan käteisellä, korttia ei voi käyttää sitten millään.

Mulla on aniharvoin käteistä. Kortteja sen sijaan löytyy muutama.
Yhden käden sormilla laskettavissa ne kerrat, kun on joutunu lähteä hakemaan automaatilta käteistä.

Olen käyttänyt pelkkää korttirahaa nyt ehkä.. 15 vuotta. Olisikohan kerran käynyt tänä aikana niin, ettei (mikään) kortti toimikaan. En todellakaan ala kerran 15 vuodessa tapahtuvien häiriöiden vuoksi kantamaan rahaa mukana!

Nostan automaatista rahaa ehkä kerran tai kaksi vuodessa, silloin jos olen menossa esim. baariin ja ei ole edellisiltä kerroilta rahaa jäljellä. Baaritiski on ainoa, jossa korttimaksaminen on hankalaa ( = hidasta).

Alkuperäinen kirjoittaja Tosi vähän;29681732:
Olen käyttänyt pelkkää korttirahaa nyt ehkä.. 15 vuotta. Olisikohan kerran käynyt tänä aikana niin, ettei (mikään) kortti toimikaan. En todellakaan ala kerran 15 vuodessa tapahtuvien häiriöiden vuoksi kantamaan rahaa mukana!

Nostan automaatista rahaa ehkä kerran tai kaksi vuodessa, silloin jos olen menossa esim. baariin ja ei ole edellisiltä kerroilta rahaa jäljellä. Baaritiski on ainoa, jossa korttimaksaminen on hankalaa ( = hidasta).

Sama täällä. Useampi kortti lompuukissa eikä koskaan ollut ongelmia, aina on jokin käynyt.

Jepou, mä inhoon käteistä.

Mutta nyt muutamana päivänä kortti temppuillut, kassalla ei toiminut ollenkaan. Onneksi sattui kaveri olemaan viereisellä kassalla, suostui maksamaan. Sen jälkeen kokeilin toisessa kaupassa, ei toiminut sielläkään, vasta neljännellä yrityksellä toimi.
Tänään toimi normaalisti, hieman ahdistaa...

Lapsia olen ohjeistanut pitämään aina muutaman kympin rahaa mukana, koska Visa Electron ei käy junissa. Itse en ole kovin hyvin varautunut korttien toimimattomuuteen. Käteistä on vaihtelavasti 5 euron ja 100 euron välillä. En muista, että koskaan olisi jäänyt ostokset tekemättä kortin toimimattomuuden vuoksi.

Yhteistyössä