Kateellinen rikkaille kavereilleni :/

• Viestiketjun aloittaja ai kauhee
  • Ensimmäinen viesti
ai kauhee
lapsellista..pinnallista..mitälie, mut olen kateellinen kavereilleni, joilla rahaa ostella hienot asunnot, mökit ja autot. itse kituutellaan päivästä toiseen minimillä.
Materia on materiaa, mut kelpais se mullekin :(

Älä suotta tuhlaa aikaas ja energiaas kateuteen. Mullakin on tuttuja kavereita, joilla on rahaa niin ettei paskalle taivu. Silti olen hyvin onnellinen omassa pienessä tönössäni, onnellisessa parisuhteessa ja ihanien lasten äitinä. Rahalla sais paljon enemmän kaikkee kivaa materiaa, mutta en aseta sen arvoa kovin ylös kuitenkaan. Tässä elämässä suurimmat asiat koetaan ja eletään, ei niitä voi ostaa.

ju
Alkuperäinen kirjoittaja Kamala:
Älä suotta tuhlaa aikaas ja energiaas kateuteen. Mullakin on tuttuja kavereita, joilla on rahaa niin ettei paskalle taivu. Silti olen hyvin onnellinen omassa pienessä tönössäni, onnellisessa parisuhteessa ja ihanien lasten äitinä. Rahalla sais paljon enemmän kaikkee kivaa materiaa, mutta en aseta sen arvoa kovin ylös kuitenkaan. Tässä elämässä suurimmat asiat koetaan ja eletään, ei niitä voi ostaa.
peesi,hyvin sanottu! :)

ai kauhee
Miten pystyt tohon ajatteluun, kerro kerro! Mä yritän ja tietty olen onnellinen kaikesta mitä on jne. silti mä vaan on kateellinen luonne kai sit.

Alkuperäinen kirjoittaja ju:
peesi,hyvin sanottu! :)
:flower:

dfdf
Minä olen onnellinen, että siskoni ja hänen miehensä ovat hyvätuloisia eli siis rikkaita. Olemme saaneet heiltä ilmaiseksi huonekaluja, lastenvaatteita ja lelulja. Saamme myös lomailla heidän kesämökillään vieraskäyttöön tarkoitetussa saunamökissä.

Olen onnellinen siskoni puolesta, että hänellä on asiat näin hyvin. Paljon ikävämpää olisi joutua murehtimaan hänen takiaan.

hm
Miksi kadehtia jostain turhasta, kun on aikaa niille tärkeimmille ihmisille?
ajattele, kiinassa ym maissa työtätekevät orjat (juu, työläisen asema on orjan asema) näkevät lapsiaan ehkä 2 kertaa vuodessa. jos sitäkään. työn perässä suureen kaupunkiin jossa asutaan 10 muun kanssa samassa huoneessa, jotta saa leipää itselle ja perheelle. muu perhe jää kotikaupunkii. jopa molemmat vanhemat saattavat joutua lähteä.

on paljon jos on oma koti ja ruokaa ja perhe. toki kesämökki ja tuliterä auto voisi olla mukavaa. sitä en kiellä.

Alkuperäinen kirjoittaja ai kauhee:
Miten pystyt tohon ajatteluun, kerro kerro! Mä yritän ja tietty olen onnellinen kaikesta mitä on jne. silti mä vaan on kateellinen luonne kai sit.
Emmätiiä. :D Raha vaan ei oo koskaan merkannu mulle niin paljon, kuin elämä itessään. Muuttuisko mikään jos sitä olis enemmän, tai paljon? Muuttuisinko mä itse persoonana rahan myötä? Sitä en halua ainakaan. En halua, että mun "maalliset" perusarvot muuttuu koskaan, ja luulen että raha vois niitä horjuttaa.

xxx
Mistäs tiedät kuinka paljon ne rikkaat joutuvat vapaa-ajastaan ja perheen ajasta tinkimään töiden takia? Tiedän erittäin monia, jotka heti töistä kotiuduttuaan avaavat ensimmäisenä työsähköpostin ja siinä se ilta taas vierähtääkin... :(

Rahalla ei saa kuin materiaa :(

hm
Alkuperäinen kirjoittaja dfdf:
Minä olen onnellinen, että siskoni ja hänen miehensä ovat hyvätuloisia eli siis rikkaita. Olemme saaneet heiltä ilmaiseksi huonekaluja, lastenvaatteita ja lelulja. Saamme myös lomailla heidän kesämökillään vieraskäyttöön tarkoitetussa saunamökissä.

Olen onnellinen siskoni puolesta, että hänellä on asiat näin hyvin. Paljon ikävämpää olisi joutua murehtimaan hänen takiaan.
siskosi on harvinaisuus. minun tuntemat rikkaat eivät anna mitään ilmaiseksi kenellekään ja juuri siksi ovatkin rikkkaita.

Alkuperäinen kirjoittaja xxx:
Mistäs tiedät kuinka paljon ne rikkaat joutuvat vapaa-ajastaan ja perheen ajasta tinkimään töiden takia? Tiedän erittäin monia, jotka heti töistä kotiuduttuaan avaavat ensimmäisenä työsähköpostin ja siinä se ilta taas vierähtääkin... :(

Rahalla ei saa kuin materiaa :(
Kyllä, just näin. En ikinä haluaisi asettaa työtä niin tärkeäksi, että se hallitsee mun koko elämääni. Oon sellainen " kaheksan tuntia ja kotiin"-tyyppi. Raha on pakollista, mutten haluais että sitä on liikaa.

"One"
Itsekin olen kateellinen rikkaille. Hyvä ystäväni on rikkaan perheen tyttö ja nyt painotan että hän ei ole itse rahoja hankkinut vaan hänen isänsä ja käyttää niitä kuin omiaan! Kaverini lapsi joka täyttää vuoden saa pinkit synttärijuhlat jotka ovat tietysti kalliita. Hän sai joulu lahjaksi auton vaikka hänellä on jo niitä kolme! Olen kateellinen myönnän sen. Hänen ei tarvitse tehdä töitä ja saa kaiken.. Itse joudun menemään pakkasessa kouluun.. Maailma on epäoikeuden mukainen. Edelliselle kirjoittalle kysyisin että mistä hän tietää kenen työllä rikkaat rikastuvat? Niin kaikki sanovat olevansa työn avulla saaneet rahansa mutta kenen työllä ja kuinka paljon on teettänyt ylitöitä muiden kustannuksella ja itse istunut tuolillaan kirjoitelleen paskaa miten raskasta on olla töissä? Kaikki jotka käyvät töissä eivät ole rehellisiä! Mieluummin olisin mafiassa kuin kuuntelisin ihmisten juttuja miten ansaitsevat työllään rahansa.. Jos tajusitte!

Yhteistyössä