Kateellinen 4v.. :/

29.04.2008
619
0
16
Pikkuveli sairaana, isompi itkee minäki haluan olla sairaana.. Äsken 2,5v potilas heräsi itkemään, menin silittämään. Isompi itkee miksi et mua silitä. Kysyin pieneltä otatko juotavaa, isompi itkee miksi et multa kysy :/
Hohhoijaa! Ei ainoastaan ole kateellinen nyt kun toinen sairaana, vaan yleensäkin aina, joka asiasta. Ja muillekkin kuin pikkuveljelle. Jos vaikka sanon kaverin lapsen piirustuksesta että ompa hieno, 4v tuumaa itkuisena, on mullakin hieno, miki et siitä sano :/
Alan olla hieman täynnä tätä :( Huomiota kyllä isompiki saa, mitä lie mielessänsä liikkuu...
Onko muilla samanlaisia tapauksia??

Niin oli meilläkin, onneksi eri sukupuolta niin tasoitti hieman sitä kateutta. Koita keksiä jotain erityistä ja anna muuten sen mennä ohi korvien. Poimi vaikkapa yksi hieno piirrustus ja laita kehyksiin seinälle, voi miten suuri ilo siitä voi tulla. "Äiti tykkää niin kovasti mun piirrustuksestani, että..." Pieniä juttuja, joilla nostat itsetuntoa, mutta jotka eivät kuitenkaan ole minkäänlaista materiaalista antamista.
Ei se kateus sillä lopu, mutta itsetunto kohenee ja pienen elämä ehkä hieman helpottuu.

Hieman lohduttaa kuulla että ei ole ihan ainoa laatuaan :) Eri sukupuolta nämä meilläkin ovat, tyttö tämä 4v. Ei se auta kuin yrittää keksiä keinoja ja yrittää jaksaa. Haastetta lisää vielä se että enimmäkseen olen lasten kanssa viikot keskenään kun mies reissaa työn puolesta..:/

Yhteistyössä