Kasviksia!

• Viestiketjun aloittaja TheBigMama
  • Ensimmäinen viesti
TheBigMama
Millähän ilveellä saisin tuon neidin syömään kasviksia, siis kurkkua, tomaattia, porkkanaa jne. Raasteet ei uppoa, työnnetään vaan kielellä ulos suusta vaikka koittaisi muun ruuan mukana antaa. Sormiruokana saattaa ruuan päälle pari palaa kurkusta haukata... Kun ne ois niiiiiiin terveellisiäkin.......

TheBigMama
juu, kyllä neiti keitettyjä kasviksia syökin, mutta tuoretta ei sitten niin millään. Koitin kurkkua raastaa ja laittaa peruna-kalasapuskan sekaan, mutta aina yökki pois kun vaan oli lusikassa hiukankin kurkkua. Miten voikin muka maistua niin pahalle...

Meillä onneksi syödään kasviksia! :)
Kurkkua raastettuna, tomaattia sormipaloina, porkkanaa raastettuna sekä keitettynä. Kukkakaali ja parsa ei enää nykyään mene sormiruokana, ennen meni. Nykyään piilotan ne ruokaan :whistle: .

On kyllä hankalaa keksiä miten muuten kuin piilotettuna menis :/ .
Ehkä jos antais vaan ahkerasti makupaloina, jos vaikka alkaisi maku miellyttää.
Meillä joskus nuo kurkut ja tomaatit ym. raasteet on eri lautasella kuin ruoka. Poika aina oikein näyttää että haluaa sieltä toiselta lautaselta maistaa...

Meniskö silleen, että annat vaikka sentin siivun kurkkua käteen ihan silleen syötäväksi? Tai, jos laittaisit pikkutipan jotain salaatinkastiketta päälle, että sitä kastiketta syödessään söisi huomaamattaan myös sitä kurkkua?

Meillä on vähän päinvastainen ongelma. Meillä nimittäin tytöt söisivät vaan pelkkää salaattia. Joo, sinänsä terveellistä, mutta kyllä sitä lämmintä ruokaakin pitäisi vähän syödä. Maidon kanssa oli sama homma, mutta siihen tehosi se, että maito annettiin vasta ruuan jälkeen. Salaatille tämä ei oikein käy. Oisko kellään vinkkejä, millä saisin meidän likat syömään muutakin kuin pelkkää salaattia?

Meillä neiti 1,4v kyllä tasan tarkkaan noukkii kaikki kylmät salaatit pois. Ainuet pupunruoat mitkä kans meneen on lämpimät kasvikset. Kerran on syönyt kurkun viipaleen ja porkkanaa pari haukkaisua. Olen alkanut oikein opettamaan, saa nähdä kauanko menee, ennenkuin onnistuu.

Saattaa olla tyhmä kysymys,mutta kysynpähän kuitenkin:eli oletkos kokeillut antaa esim. kurkkua sormiruokana?Mä kuutioin kurkun pieneksi ja isken lautaselle.Usein esim. kun menen suihkuun laitan muumit pyörimään ja neiti istuu syöttötuolissa,jossa on oma pöytälevy,dvd:tä katsellen ja napostelee esim. juuri kurkkua.Usein annan uusia makuja ekaa kertaa juuri tossa tilanteessa,kun on niin haltioissaan,ettei tajua vastustella.Ja se,että olen itse pois kyttäämästä saattaa parantaa myös menekkiä :LOL: .Jos ei maistu,ei maistu,mutta minua vastaan "kapinointi" on tilanteessa minimoitu.

Kannattaa kokeilla sormiruokaa ja sitä,että lapsi "keksii" ihan itse maistella.

TheBigMama
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.05.2006 klo 22:31 Pipsa kirjoitti:
Saattaa olla tyhmä kysymys,mutta kysynpähän kuitenkin:eli oletkos kokeillut antaa esim. kurkkua sormiruokana?Mä kuutioin kurkun pieneksi ja isken lautaselle.Usein esim. kun menen suihkuun laitan muumit pyörimään ja neiti istuu syöttötuolissa,jossa on oma pöytälevy,dvd:tä katsellen ja napostelee esim. juuri kurkkua.Usein annan uusia makuja ekaa kertaa juuri tossa tilanteessa,kun on niin haltioissaan,ettei tajua vastustella.Ja se,että olen itse pois kyttäämästä saattaa parantaa myös menekkiä :LOL: .Jos ei maistu,ei maistu,mutta minua vastaan "kapinointi" on tilanteessa minimoitu.

Kannattaa kokeilla sormiruokaa ja sitä,että lapsi "keksii" ihan itse maistella.
Juu, sormiruokana saattaa tosiaan muutama haukku kurkusta tai porkkanasta upota, mutta vähiin jää tämäkin... Onpas tämä nyt hankalaa :) Pitää oikein alkaa opettaa kunnolla, kyllä sitä salaattiakin pitää oppia syömään.

RouvaHuldaHuoleton
Meidän 1v ei syö mitään raasteita, ei millään. Ilmeisesti se rakenne tökkii, koska sitten haukkapalana rakastaa kasviksia. Eli annan kuoritun muutamansentin pätkän kurkkua kouraan, tomaatin annan puolikkaana siten että otan enimmät löysät tavarat välistä. Maissia syö pöydältä noukkimalla jne. Mutta mitään ei suostu syömään jos raastan tai muuten yritän syöttämällä antaa, kaikki pitää saada itse tunkea suuhun. Keitettyjä vihanneksia myös rakastaa, uusi herkku on salkopapu.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.05.2006 klo 08:48 Hay-D kirjoitti:
miksi niitä tuoreita kasviksia pitäisi väenväkisin syödä? jos kasvikset höyryttää oikein, ei ravintoaineet katoa mihinkään. Sitten vaan muussaa ruuan sekaan rehut.

Ei niitä varmaan väenväkisin pidäkään syödä, lapsi oppii niitä syömään kyllä kun vaan tarjotaan. Meillä ainakin syynä on se ettei itse tule syötyä näitä lämpimiä kasvislisäkkeitä, vaan ennemminkin tarjolla on kylmiä salaatteja, eli lapsen on hyvä oppia samoille ruoille kuin muukin perhe.

Yhteistyössä