kasvavan viisurin oireilusta..

Edina Monsoon

Aktiivinen jäsen
05.04.2007
1 625
0
36
elikkä viisurit kaikki ollu osittain esillä jo 1½v eikä ole ollu mitään hätiä niitten kans. nyt taitaa alarivissä toinen viisuri kasvaa lisää kun on niin oudon tuntunen koko nurkka tuolta viisurin ympäriltä. voiko se oireilla korvaan ja kurkkuun/nieluun? turvottaa imusolmukkeita? on NIIN epämukava olo koko oikeella puolella päätä ja kaulaa. ei mitään suoranaisia kipuja kuitenkaan. jomotusta lähinnä vaan. :)

mun pitäis mennä poistattaan..mut mites kun alhaalla ovat poikittain, niin tarjooko kunnallinen hammashuolto nukutuksen vai pelkän puudutuksen? ja sehän varmaan maksaa hurjasti,mut yksityiseen ei oo varaa ees ajatella :/
onvaan aivan järkky hammaslääkärikammo etten mee ku ihan pakon edessä..

Alkuperäinen kirjoittaja himmu:
mun pitäis mennä poistattaan..mut mites kun alhaalla ovat poikittain, niin tarjooko kunnallinen hammashuolto nukutuksen vai pelkän puudutuksen? ja sehän varmaan maksaa hurjasti,mut yksityiseen ei oo varaa ees ajatella :/

Eipä kunnallinen tarjoile nukutuksia paitsi ihan äärimmäisissä tapauksissa. Mulla oli kans ihan järjetön pelko, onneks kaikki on hampaat sain kuitenkin hoidatettua ihan kunnallisella. Mut saat rauhottavia lääkkeitä jos tahdot, sillon pitäs olla saattaja mukana.

mua kans hirvittää jos nää jossain vaihees menee sellaseen kuntoon et tarvii alkaa poistelee :x vaikken varsinaisesta hammaslääkäripelosta kärsikkään ni onhan toi jo vähän eriasia ku poraus :x :x

En tiedä nukutuksesta kunnallisella puolella... Mulla myös alaala molemmat oli poikittain ja puudutuksella mentiin... Eikä se siis sattunu, mutta silleen jännästi tuns kyllä että puol leukaa olis revitty irti... Enkä millään halua pelotella, mut siis sattunu se ei... Se jälkeinen särky kyllä on aika mojovaa... Mun viisurin poisto makso 75?...

Alkuperäinen kirjoittaja Tolga:
elikkä viisurit kaikki ollu osittain esillä jo 1½v eikä ole ollu mitään hätiä niitten kans. nyt taitaa alarivissä toinen viisuri kasvaa lisää kun on niin oudon tuntunen koko nurkka tuolta viisurin ympäriltä. voiko se oireilla korvaan ja kurkkuun/nieluun? turvottaa imusolmukkeita? on NIIN epämukava olo koko oikeella puolella päätä ja kaulaa. ei mitään suoranaisia kipuja kuitenkaan. jomotusta lähinnä vaan. :)

Käy lääkärissä. Taitaa olla tulehtunut? :(

Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:
Alkuperäinen kirjoittaja Tolga:

Käy lääkärissä. Taitaa olla tulehtunut? :(

sillon kun yks tulehtu tullessaan ni ei auennu suu :o ei tää oikein tunnu tulehtuneelta, vaikka enhän mä mikään hammaslääkäri oo :D

Mä söin monta ab kuuria aina silloin tällöin, kun osittain näkyvissä olevan viisurin sivusta ien aina tulehtui. Lopulta hammaslääkäri ei enää suostunut kuria kirjoittamaan, vaan sanoi, että pitää poistaa. Hammas kuvattiin ja kaikki juuret törrötti eri suuntiin. Sanoi, että hammaskirurgin pitää poistaa, hän ei ala.
No, menin sitten yksityiselle hammaskirurgille, kun kunnallisen kautta olis saanu jonottaa ties miten kauan ja yksityinen löytyi muutaman kymmenen kilometrin päästä, keskussairaalaan matkaa reippaasti toista sataa kilometriä.
Kunnon puudutukset ja avustaja piti päätä paikallaa, kun kirurgi paloitteli hampaan ja nyppi palaset pois. Itse toimenpide ei sattunut ollenkaan, mutta jälkisärky kesti kaksi viikkoa.
Ei ole kuureja enää tarvinnut.

hui kuulin just työkaverilta et saattaa mädäntyä juuret siellä, yäk. Itellä nimittäin samoja oireita niin kävi säikyttelemään.. kai se ois järkevintä sit poistaa, hui.

Mulla loppu just penisilliinikuuri. Ihan samat oireet kun sulla, kurkku kipee ja koko vasen puoli oli puutunu ja arka. Luulin ettei ois mitään ihmeellistä, mut lääkärissä kävin ja erittäin paha ientulehus. Kannattaa käydä näyttämässä ennen ku menee tosi pahaks. Mä sain syödä yli viikon kuuria ennen kun kivut hävis.

Yhteistyössä