joskus mietin että olisimpa ollut kokeneempi ja tietäväisempi, niin olisi monet itkut jätetty itkemättä ja hampaat kiristämättä.
mein poika on nyt 8v, hemmetin fiksu ja hiljainen, kun poika syntyi hän joutui teholle syntymäasfyksian takia. kaikki meni hyvin ja vauva oli iloinen, söi hyvin, PAINAVA,
sosiaalinen, remuava. kun pääsi jaloilleen juoksu ei loppunut vaan meni ihan hiki päässä. teki omipäin kaikkea käsittämätöntä, löysi joka ainuan karkkikätkön ja sai ihan mielettömiä raivareita, löi, heitteli tavaroita ja huusi ja oli hirvittävän voimakas fyysisesti ja mieleltään.
mentiin sitten perheneuvolaan väsyneinä ja tyksiin ja ei löytynyt muuta kuin sanojen löytämisen vaikeus. lääkärit sano et tiettyhän se siitä ahdistuu että olisi paras ottaa lastenpsykologiin yhteyttä. ja anto käteen lapun jossa luki ritalin. soitin paikalliseen perheneuvolaan jossa oli tutkittu poikaa enemmän ja he olivat samaa mieltä kuin minä, ehdoton ei psykologille ja lääkkeille,mennään kuvataideterapiaan! siellä oltiin siis vuosi ja kuvien ja lausunnon lopputulos. jäätävän vilkas mielikuvitus ja se ettei osannut puhua että pelotti!!!
poikaa pelotti kaikki mitä ei ymmärtänyt. se imi telkkarista joka ainuan erikoisen tai pelottavan asian. poikaa pelotti jos vaikka auto ajo kovaa talon ohi, että miten sen sitten käy.
nää kun avautu ni minä olen se joka taistelee kummitusten kanssa öisin jos niitä muka jossain näkyy, ei meillä niitä missään kaapeissa koskaan ole olut mut jos nyt ihan varma on ni kyllä minä suojelen.
meillä on rauhallista, koulu tuompäiviin rutiinia ja kaikki uusi oppima vie mielikuvitusmöröt ja muut taakseen. ollaan alettu puhua peloista avoimesti ja niistä että niitä ei tarvitse hävetä. välillä on huvittavaakin ja nauretaan vanhoille jutuille. <3