kasvatusristiriidat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja umpikujassa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

umpikujassa

Vieras
Onko muilla kasvatusristiriitoja puolison kanssa? Meillä tulee niitä vähän väliä. Itse olen liian lepsu - mieheni mielestä useinkin ja hän on sitä mieltä, että lapset suorastaan hyppivät silmilleni. Minä taas näen mieheni välillä lähes hitlerimäisenä tyrannina lapsia kohtaan, eipä hän juuri heidän mielipiteistään välitä. Miten olette ratkaisseet tällaiset tilanteet ja tuleeko puolisosi ja sinun välille usein riitaa näistä asioista?

Oletteko keskustelleet miten teidät on omassa lapsuudessa kasvatettu, miten oma isä äiti on kohdellut? Mitä hyvää tai huonoa siitä on seurannut. Tai millaiset isovanhemmat teillä on ollut ja miten he ovat teidän vanhempianne kohdelleet.

Onko teillä kummallakin omia sisaruksia? Oletteko saman kokisesta perheestä jne... taloudellinen tilanne lapsuudessa jne... tällaiset keskusteleut ja vertailut ovat aika valaisevia...

sama juttu täällä... aina tulee riita näistä asioista kun meidän 4v saa uhma kohtauksen.. mutta minä en hyväksy mitään piiskaamista tai komeroon laittamista sehän on jo rikos. Sain kerran "piiskaa" lapsena eräältä ja muistan sen vieläkin vain... en edelleenkään juuri arvosta tätä henkilöä... siksi en piiskaa omia lapsiani eikä minuakaan ole piiskattu.

Yhteistyössä