Kastetyyny?

Tuli tässä vaan mieleen kun pakkasin tytön kastemekkoa ja muita ristiäisjuttuja varastoon. Mun mummu teki tytölle aivan ihanan mekon ja kastetyynyn, mutta tyynyä ei tullut sitten käytettyä.

Missä vaiheessa sitä olis pitäny käyttää ja mihin tarkoitukseen? Onko teillä muilla ollu?

Meillä suvussa kiertää kastepuku ja tarvikkeet joilla on minut kastettu ja kaikki minun lapset.:) Ja tietty myös muita sukulaisia. Ja siinä on kastetyyny. Eipä sitä kyllä ole oikein tarvinnut. Kuvia jos on ottanut että vauva on ollut esim.sängyn päällä niin siinä on voinut olla kastetyyny pään alla.

Himpsu harmailija
Meillä oli, mun äiti sen osti. Sen käyttötarkoitus ei mulle koskaan selvinny, johonki kuvii mein äiti sen tunki ja harmitteli jälkeenpäin, ku oli vielä väärinperin :) mä en oo moista koskaanmissään kastejuhlassa nähny ja en olis ees koko tyynyä tahtonu. Kirkossa äitini sitä kyseli, mut poika ei siihen aikaan suostunu oleen sylissä ku pystyasennossa kasvot rintaa vasten; käytä siinä sitten jotain tyynyä :)

olgaoskari
Meillä oli esikoisella; lapsi oli koko toimituksen ajan kumminsa sylissä niin "toimi".
Nuorempia kastettaessa oli toimitus muuttunut niin että lapsi kulki sylistä syliin niin ei siinä tyyny toiminut - ihana muisto kuitenkin jäänyt.
Tavan alkuperästä ei tietoa - itse jostain lehtijutusta aikanaan idean otin.
Kummilapseni ristiäisissä oli myös; toinen kummitäti oli tehnyt sen kastelahjaksi vauvalle.

Yhteistyössä