Käsittämätöntä: olin eilen silmäleikkauksessa ja tänään ajoin autoa ja surffaan täällä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ei enää laseja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Ei enää laseja

Vieras
Olin eilen iltapäivällä silmien taittovirheleikkauksessa ja tosiaan hämmentää, kuinka nopeasti siitä toipuu. Kotimatkalla kävin itse apteekissa ja kaupassa ja illalla katselin jo telkkaria. Tänään sujuu autolla ajo ja nettisurffaus. Aivan käsittämätöntä, että näkö on jo nyt näin hyvä.

Jos joku harkitsee, ei voi kuin suositella. Ei ole mitään kipuja tms. Ainoa miinus on tietenkin hinta ; )

Minulla on leikkauksesta kolme vuotta ja olen edelleen joka päivä onnellinen siitä, että tein sen. On ihanaa etti tarvitse pitää laseja tai silmää hankaavia piilareita. Suosittelen myös lämpimästi!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Paljonko oli miinusta ennen, mitä menetelmää käytettiin ja paljonko maksoi? Missä olit leikkauksessa?

Miinusta oli noin 3 ja 4, Femtolasikilla tehtiin ja Mehiläisessä. Hintaa jäi noin 3300 euroa kelan korvauksen jälkeen.

Alkuperäinen kirjoittaja Tiinuliini:
Minulla on leikkauksesta kolme vuotta ja olen edelleen joka päivä onnellinen siitä, että tein sen. On ihanaa etti tarvitse pitää laseja tai silmää hankaavia piilareita. Suosittelen myös lämpimästi!

Minä mietin asiaa varmaan viisi vuotta ja nyt viimein sain aikaiseksi mennä. Olisi pitänyt mennä aiemmin.

Miksi Kela korvasi? Kun kyseessä ei ole sairauden hoito?
Minäkin olen edelleen tyytyväinen etten tarvitse laseja, muuta kuin lukiessa. Miinusta oli reippaasti. Muistaakseni 8 ja 7.

Mä olen suunnittelemassa leikkaukseen menoa mut toisaalta mietityttää; mulla miinusta molemmissa silmissä n.-10 ja tiedän kyllä ettei välttämättä onnistu...

En haluais sellasta "melkein mut ei ihan-tulosta"...
Haluan lasit pois kokonaan tai sit en halua leikkausta ollenkaan :|

Alkuperäinen kirjoittaja sokea pöllö:
Mä olen suunnittelemassa leikkaukseen menoa mut toisaalta mietityttää; mulla miinusta molemmissa silmissä n.-10 ja tiedän kyllä ettei välttämättä onnistu...

Leikkauta silmät eri aikaan. Uskoisin että pääset kokonaan laseista, ainakin siskoni pääsi.

Käy ihmeessä konsultaatiossa ja juttele lääkärin kanssa.
Jos miinusta on nyt 10 ja leikkauksen jälkeen jää vähän, niin voi olla, että pärjäät leikkauksen jälkeen laseilla vaikka vaan ajaessa tms. Onhan siinä iso ero.

Nehän voi tehdä vielä korjausleikkauksen, jos ei korjaannu. Täytyy vaan olla mieluiten yli 20, ettei näkö enää huonone.

Yhteistyössä