Käsittämätön vastaus HS.n keskustelussa lasten valmisruokiin!! (eilen)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mimosa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mimosa

Vieras
hoksasko kukaan muu..? tuossa pari päivää sitten joku kirjoitti hesarissa siitä miten valtaosa suomalaisista vanhemmista syöttää valmisruokaa (vauvan valmisruokia) AINA lapsilleen, no joku fiksu sitten eilen vastas että minä haluan olla lapseni kanssa niin paljon kun on mahdollista, syötän siksi valmisruokia...tai jotain tuollasta..
ensinnäkin, valmis ruuat on täyttä peetä, kuinka moni mammoista söis niitä liistereitä päivästä toiseen?
viekö se niin kauhean paljon aikaa lapselta jos tekee esim. parin litran annoksen kasvis-liha sosetta ja pakastaa ne sitten..?
valmis ruuat oli alun perin tarkoitettu retki eväiksi, ei kokoaikaiseen käyttöön..

tuo selitys kuulosti lähinnä samalta kuin "en halua käyttää kestovaippoja koska käytän sen ajan kun pesen vaippoja niin mielummin lasten kanssa puuhasteluun"

Alkuperäinen kirjoittaja mimosa:
tuo selitys kuulosti lähinnä samalta kuin "en halua käyttää kestovaippoja koska käytän sen ajan kun pesen vaippoja niin mielummin lasten kanssa puuhasteluun"

no ihan loogista argumentointiahan tuo on :) mulla ainakin on muutakin tekemistä kuin pestä päivittäin kakkavaippoja.

en mä nyt alkanu kaavoittaa kuinka moni täällä palstalla on syöttäny muksuilleen pelkkää valmisruokaa vaan lähinnä tuota naurettavaa syytä olla tekemättä lapsilleen ruokaa...
kyllähän sitä itsekkin vois aina ostaa valmis apetta jos se niin vaikeaa on lapsilleen tehdä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

no ihan loogista argumentointiahan tuo on :) mulla ainakin on muutakin tekemistä kuin pestä päivittäin kakkavaippoja.

ai, teilläkö ei oo pesukonetta?
onko teillä käytössä myös kertakäyttö astioita ja vaatteita ja lakanoita ym. ym.

Mun mielestä siinä ei ole mitään naurettavaa, jos ei jaksa tehdä lapselle soseita tai pestä kakkavaippoja. mun mielestä ei tarvis aina olla arvostelemassa, vai tuleeko sitten siitä itselle parempi olo?

Alkuperäinen kirjoittaja PahaSilmä:
Mun mielestä siinä ei ole mitään naurettavaa, jos ei jaksa tehdä lapselle soseita tai pestä kakkavaippoja. mun mielestä ei tarvis aina olla arvostelemassa, vai tuleeko sitten siitä itselle parempi olo?

sä et nyt tunnu käsittävän mitä mä tarkoitin tällä aloituksella...

sä et nyt tunnu käsittävän mitä mä tarkoitin tällä aloituksella...

Taidan olla minäkin pihalla. :o

Ihan fiksuja kommentteja siltä äidiltä valmisruuista.

Alkuperäinen kirjoittaja eräs äiti 79:
Oli pakko syöttää. En saanu omatekosista yhtä sileitä ja kiiltäviä, vaan ne aiheuttivat aika pitkään oksennusrefleksin rakeisella koostumuksellaan, aivan kuten Semperin valmisruuatkin.

:wave: näin. enkä koe hunoa omatuntoa. yritin silti kyllä tehdä mutta olen näinkäsi ettei onnistunut ilman rakeita ja niitä meidän hienokurkut ei syönyt

Vai ehkä tän keskustelun tarkoitus onkin osoittaa kaksplussan ainoa täydellinen äiti:

mimosa :flower:

itse asiassa en ole edes äiti enkä ole tulossakaan...
No voi vinde taas....ehkä sit ku on kokemusta keskustelet täällä asiasta uudestaan..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Eikä se pelkkä pesu riitä (sinällään pieni aika heittää pyykit koneeseen ja laittaa kone päälle), aikaa menee myös ripusteluun/kuivuriin laittamisessa, saati sitten kuinka aikaa kuluukaan kun viikkailee ja kuljettelee kappiin. Kyllä siinä tekeminen lisääntyy ja kaikki se aika on pois lapselta.

Samoin kuin soseiden tekemisessä: perunoiden/vihannesten pesu, keittäminen, kuoriminen, soseutus, pakastus astioiden pesu, purkitus... Joka vaihe sinällään on nopea, mutta yhteensä siinä kuluu paljon aikaa.

Mie kyllä käsitin aloituksen vaik oma vastaus meni ohi aiheen. Siis eihän siinä porkkanan keittämisessä kauaa mene eikä se aika oo välttämättä lapselta pois.

Jollekin se ei ole työ eikä homma eikä mikään, jollekin toiselle se on turhaa työtä. Suotakoon.

Alkuperäinen kirjoittaja eräs äiti 79:
Oli pakko syöttää. En saanu omatekosista yhtä sileitä ja kiiltäviä, vaan ne aiheuttivat aika pitkään oksennusrefleksin rakeisella koostumuksellaan, aivan kuten Semperin valmisruuatkin.

Tässä tulikin vastaus meidän ongelmaan..vauva ei suostunut millään syömään itsetehtyä sosetta..."herkkä-kurkku"inen miehen alku.

Alkuperäinen kirjoittaja olkinalle:
Vai ehkä tän keskustelun tarkoitus onkin osoittaa kaksplussan ainoa täydellinen äiti:

mimosa :flower:

itse asiassa en ole edes äiti enkä ole tulossakaan...

:wave: :wave: Tule sitten uudestaan neuvomaan kun olet lapsen saanut, hei hei!

nehän ne on parhaita arvostelee ja neuvoo joka asiassa joilla ei ole asiasta omakohtaista kokemusta...

Pakko kommentoida, meidän neiti söi alkuun vallan itsetehtyjä soseita ja irvisti kaupan purkeille. Sattuipa sitten sellaisia tapahtumia että äiti ei kertakaikkiaan jaksanut tehdä soseita ( saati edes ajatella koko asian syvintä ydintä ), että turvauduin kaupan soseisiin. No, kun elämä sitten alkoi voittamaan ja kauhealla innolla tein taas ainakin 7 eri sorttia sosetta, niin lapsi ei syönyt niitä. Ei millään. Ja kun muutenkin on aika rajalliset ruuat neitokaisella, niin en mä nyt sitten alkanut pakottamaan että pakko syödä niin mä voin tuntea itseni paremmaksi.... Syö sitten samaa ruokaa kun me kun on ajankohtaista, siihen asti purkkeja.
Ja kestovaippoja kokeiltu, ei vielä ole sellaista löydetty mikä istuis missä ei oo neppareita. Ja kyllä mä saan pestä ja ripustaa pyykkiä ihan riittävästi vaikka ei kestoillakkaan.

Yhteistyössä