Käsitöiden tekijät auttakaas!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kookosta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

kookosta

Aktiivinen jäsen
02.02.2007
18 491
0
36
Mullon pikkutytö neulemekkon ohje ja en tajua yhtä kohtaa ollenkaan.

"Kun työn korkeus on 31cm, kavenna 1s mol. reunoissa rs:n sisäpuolella 3½cm välein yhteensä 8 kertaa. Neulo 4 krs ainaoikeinneuletta ja kavenna 1. krs:lla tasavälein 4 s. Jatka neuloen rs:ien sisäpuolella mallineuleII mukaan. Kun työn korkeus on 37cm neulo 4 krs ainaoikeaaneuletta ja kavenna1. krs:lla 8 s tasavälein. Jatka neuloen mallineuleI mukaan. Kun työn korkeus on 41 cm, päätä mol. reunoissa kädenteitä varten joka 2. krs 3, 2, 1 s. Kun työn korkeus on 52 cm, päätä pääntietä varten keskimmäiset 20 s. Neulo molemmat puolet erikseen valmiiksi. Päätä vielä pääntien reunassa joka 2. krs:lla 2, 3x1 s. Kun työn korkeus on 56 cm päätä loput 16 s olkaa varten"

Ja siis se mikä mulla menee nyt yli ymmärryksen on se, että jos mä tossa 31 cm kohdalla alan kaventamaan joka 3,5 cm välein yhden s kummassakin reunassa, niin teenkö mä sitä vaan koko homman loppuun asti ja siinä sivussa sitten noita muita kavennuksia ja muita juttuja?

Alkuperäinen kirjoittaja immu:
Ei vaan sen kahdeksan kertaa eli yhteensä 16 silmukkaa. Sit tulee tuo 4 krs ainaoikein neuletta ja sit alkaa noi toiset kavennukset.

No näin mä sen eka mietin.

Mut jos mä eka ton 31 cm jälkeen kavennan 8 kertaa 3½ cm välein, niin mun mekkoni on siinä vaiheessa jo 55, 5 cm pitkä ja koko mekon (unohtu muuten laittaa tohon alkuperäseen viestiin vaikka piti :ashamed: ) pituus pitäs olla 56 cm.

Ja mä en tajua.

Mä ymmärsin tuon niin, että molempia kavennuksia tehdään samanaikaisesti, noita 3,5 cm:n välein tulevia ja sitten on vielä noi kavennuskerrokset erikseen, joissa lähtee 4 ja 8 s pois.

Alkuperäinen kirjoittaja intoilija:
Mä ymmärsin tuon niin, että molempia kavennuksia tehdään samanaikaisesti, noita 3,5 cm:n välein tulevia ja sitten on vielä noi kavennuskerrokset erikseen, joissa lähtee 4 ja 8 s pois.

Kyllä sen noin täytyy olla, muutenhan mekosta tulee hervottoman pitkä.

Alkuperäinen kirjoittaja intoilija:
"mahtuu" tuon mekon pituuteen? Onko ohje muuten järkevä kuvioiden yms kannalta? Ettei siinä ole mitään virhettä?

Muuten han järkevä, toi yks kohta vaan tölläs pahasti.

Mutta kiitos teille :wave:
Nyt voin jatkaa mekkoa :D

Yhteistyössä