käsisydämellä vastaamaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja gallupisti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
mä tunnustan:en leiki lapsen kanssa! en vaan osaa heittäytyä lapsen maailmaan(siis nukeilla ,barbeilla...) iltasin luemme satukirjan ja jonku kerran viikossa pelaamme pelejä.puistossa käymme kyllä,mut sielläkin monesti kavereita...omatunto soimaaa kyllä harva se ilta asiasta...

Ikää 1,5v ja leikin vaihtelevasti. Jokapäivä kumminkin. Luetaan, riekutaan, ajellaan autoilla jne...usein poika itse laittaa leikkiä ja jossain vaiheessa haluaa minut mukaan. piirtäminen on alkanu kiinnostaa kovasti.

Alkuperäinen kirjoittaja tosifiksulaihajakaunis:
leikin melkein joka päivä, mitä milloinkin legoilla, autoilla, mielikuvitusleikkejä, piilosta, temppujuttuja, majaleikkejä ym. Ja poika on 3v.

niin ja lisäksi tietty vielä pelaamiset, piirtämiset, askartelut ym.

Njaa-a, ihan hävettää sitten. Kohta nelivuotias poika ja äiti ei "osaa/kehtaa" leikkiä toisen kans.. :(
Kunhan pikkuveli kasvaa, niin siitä saa leikkikamun..hävettää kyllä..
Olisimpa niinku sinä lapselles.

Ööö...oisko joku 2-3h/pv. Siis arkisin, hoidon jälkeen...Joskus vähemmän, joskus enemmän. Mutta kun niitä on pienellä välillä tuo kolme kappaletta, niin usein kaksi heistä leikkii myös keskenään.

Alkuperäinen kirjoittaja Liinu:
Alkuperäinen kirjoittaja tosifiksulaihajakaunis:
leikin melkein joka päivä, mitä milloinkin legoilla, autoilla, mielikuvitusleikkejä, piilosta, temppujuttuja, majaleikkejä ym. Ja poika on 3v.

niin ja lisäksi tietty vielä pelaamiset, piirtämiset, askartelut ym.

Njaa-a, ihan hävettää sitten. Kohta nelivuotias poika ja äiti ei "osaa/kehtaa" leikkiä toisen kans.. :(
Kunhan pikkuveli kasvaa, niin siitä saa leikkikamun..hävettää kyllä..
Olisimpa niinku sinä lapselles.

mitäs tota häpeemään. Me ollaan erilaisia. Ja me katsos eletään kahdestaan pojan kanssa, joten mun on "pakko" leikkiä sen kanssa, kun ei oo sisaruksia. Ja oikeasti tykkäänkin touhuta ja leikkiä, mielikuvituksen käyttö on hauskaa :)

No. tuon 17 vuotiaan kanssa lähinnä keskustelen. Joskus täytetään sudokua kilpaa tai pelataan sulkista. Luemme paljon samoja kirjoja ja keskustelemme niistä.

15-vuotiaan kanssa kinaan. Tai hän kinaa ihan koko ajan minun kanssani. Joskus olemme tietokilpailua, käymme kävelemässä tai hän pyytää minua mukaan jonnekin musiikkitapahtumaan.

13-vuotias tekee minulle taidenäyttelyitä ja kirjoja.

Ja iltatähti leikittäisi minua aamusta iltaan. Tänään ollaan mm. leikitty lätäkköleikkejä, runoleikkejä, rakennettu taloja pienille muovisille elukoille, luettu kirjoja, piirretty naapurin isännän ja isännän traktorin kuvia, tehty puujunarataa, laulettu, tanssittu, kiipeilty, oltu häisäisäätä ja ajettu puita liiteristä grillipaikalle polkutraktorilla, jota pieni ei osaa polkea.

Mä oon ehkä vähän lapsellinen, mutta nautin lapsen kanssa leikkimisestä.. Tykkään hirveesti rakentaa legoilla ja tehä hiekkalinnoja :) Jaksaisin monesti paljon kauemmin kuin lapseni :D

Tietenkin leikin lapseni kanssa (1v3kk). Ihmettelemme hänen lelujaan, erilaiset yksivuotiaan nukkekodin ja sen tyyppiset ovat ihan suosikkeja, kuten Muumi-talo muumeineen, luemme kirjoja, tanssimme musiikin tahdissa ja ulkoilemme ja tutkimme luontoa. En ymmärrä vanhempia, jotka eivät leiki lapsensa kanssa. Voi raukkoja lapsia, mitä menettävät. Ja voi raukkoja aikuisia, mitä hekin menettävät.

Yhteistyössä