Käsistään kätevät - Mitä kivaa tehdä vauvalle!?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kiira-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Kiira-

Jäsen
13.10.2009
527
0
16
Eli tosiaan, kovasti sormet syyhyää askarrella / neuloa / ommella kaikkea kivaa vauvalle, mutta kaipaisin vinkkejä mitä tehdä.
Nyt olen neulonut tilkuista viltin vaunuihin, lisäksi olen tehnyt erilaisia pehmoleluja. Mitäs vielä? Vaatteita alan ompelemaan tuossa kesällä, mutta olisiko ideoita tuollaiseen pieneen näpertämiseen :D ?

Ei varmaan tarvitse sanoa, että odotettu esikoinen on tulossa, eikä la ole ihan lähipäivinä... * yli - innokas * :laugh:

uu, katselukirja kuulostaa kivalta! puuhamatto kans. Kestovaipoille en ole ihan vielä lämmennyt..
Käspaikkaan olen tutustunut, täytyypäs tsekata nuo muut sivut. Kiva, onkin hiljainen päivä töissä :saint:
Olis ihana neuloa kaikkia kivoja vaatteita jo nyt, mutta olen niiiiin onneton kutomaan ohjeesta yhtään mitään. Osaan kyllä muuten kutoa, mutta ne ohjeet on mulle ihan hepreaa :/

-Unipussi
-Leikkialusta pienelle vauvalle, mikä ei osaa vielää ryömiä. Eli ompele siihen kaikkia kivoja hypisteltäviä ja imeskeltäviä narunpätkiä yms. Muista toki turvallisuus.
-Kantoliina: neliöliina tai joku helppo
-Kestovaippoja suosittelen minäkin

Villapukuja ompelisin, mutta tosiaan kun tuo ohjeesta kutominen ei multa vaan jostain syystä onnistu. Ei riitä oma ymmärrys ohjeiden ymmärtämiseen :ashamed:
Kantoliinan voisin tehdä.

Kiitos tuosta linkistä toiseen ketjuun, täytyy tutustua :)

Minä ompelin jokusen vaatteen, mutta ne jäivät vähälle käytölle. Väärä malli mukulalle. Liian leveitä tein ja olisi pitänyt ostaa ihanampia kuoseja kankaisiin. Kaikki neuleet olivat kylläkin käytössä, niissä olen parempi. Eniten hyötyä oli lakanoista, nojatuolin irtopäällisestä, pehmoleluista, pinnasängyn pehmikkeestä sekä pienestä täkistä.

Joo, ja isommalle "vauvalle" on syntynyt myös hiekkalaatikko (tarpeen 10kk ->) ja iso leikkitorni keinuineen&liukumäkineen.

Kannattaa miettiä, pitääkö jo alkaa itse rakentamaan nukkekotia :whistle: Myös leikkiruuan tekeminen itse vie aikaa. Mutta se on tosi kivaa!