Kasataan siivouskikkoja!

Mä teen suursiivousta ja mua turhauttaa :D

Joten kasataan KAIKKI syvimmätkin salaisuutenne, sydäntä riipivät siivouksen salat ja vanhan ajan kikat, esim. näiden tyyliset:

- peilit saa kirkkaaksi sanomalehdellä
- palanut lähtee hellasta, pannunpohjasta/kattilasta palasokerilla

:D
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";26349986]UUnin saa puhtaaksi soodalla ja sokeripaloilla loput. Illalla kunnon kerros soodaa, aamulla pyyhiä ja sokerilla loput rapsutella jos jotain jää.[/QUOTE]

ripotteletko soodaa uunin pohjalle?
 
=)
Kun vaihdan imurin pussin, niin ensimmäisenä sinne imaisen pari tl vaniljasokeria - hyvä tuoksu taattu joka imuroinnin jälkeen =)

Olen sumutepulloon tehnyt pesuaine-vesiseoksen, ja sillä sitten suhauttelen puhtaaksi, jos esim. lattialle putoaa jotain esim. lapsilla maitoa (näin vältyn jatkuvalta moppaamiselta )

Varmaan tuttuja kikkoja jo ennestään =)
 
ukon vanhat t-paidat revittyinä on oikeesti hyviä pölyrättejä, ja vanhat froteepyyhkeet oon repinny lattialuutuiks.. Jos haluaa puhtaat lattiat, kannattaa unohtaa lankamopit. :D Yleispesuainetta kannattaa olla suihkepullossa käyttövalmis liuos, vaikkapa vesi + fairy ja puhdas luutu siinä lähettyvillä. Kunnolliset välineet tärkeitä! sooda ja sitruuna jääkaapissa poistaa ikäviä hajuja, märkäjätepussin pohjalle sanomalehtisilppua / jyrsijänpuruja / kissanpellettejä tai muuta vastaavaa imemään enimpiä nesteitä, ei pääse vahingossa valumaan...

oha noita vaikka mitä ku vaa mieleen tulis :D
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";26350024]pyykinpesukone, astianpesukone, kahvinkeitin ja vedenkeitin puhdistuu sitruunahapolla (saa apteekista ja maksaa pari euroa pussi)[/QUOTE]

Saa kaupasta maustehyllystä ja maksaa puoli kiloa pari euroa. Jos paljon tarvii, niin maatalouskaupasta saa sangoittain, hyvää esimerkiksi vessanpöntön puhdistukseen, illalla nakata muutama mitallinen ja aamulla on puhdas.
 
"minttu"
ja domestoksella lavuaarista "ruostunut" jälki pois. Keittiönkaappeihin jää joskus kattiloista mustia jälkiä mitkä ei meinaa tavan pesuaineella irrota, niin domestosta hetki siinä niin johan irtoo.
 
pakko sanoa
Kämppä siistiytyy helposti myös niin, että heittää matot ulos ja ukolle tamppa käteen. Sen jälkeen oottaa mopin kanssa sitä jo ovella vastassa jne, jne. Itse voi laittaa jalat pöydälle, ipodia korviin, juustolautanen ja lasi punkkua. AAah, miten easyä!
 
Leeena
[QUOTE="minttu";26350237]Keittiönkaappeihin jää joskus kattiloista mustia jälkiä mitkä ei meinaa tavan pesuaineella irrota, niin domestosta hetki siinä niin johan irtoo.[/QUOTE]

Muutin muutama vuosi sitten pois yhden isomman vuokranantajan asunnosta ja siellä oli yksi kaapin hylly kattiloiden pohjasta ottanut väriä. Tekninen isännöitsijä, joak tuli tarkastamaan asunnon muuton yhteydessä ehdotti puhdistukseen ensin Vimiä, ja kun ihmettelin että eikös maalattu hylly mene siitä ihan naarmuille ja pilalle, hän sanoi että no pyyhekumilla lähtee myös hyvin :D Varsinainen tekninen isännöitsijä!! Onneksi löysin jonkun ihan markettipesuaineen jolla jäljet lähti, muuten kumittaisin sitä saamarin hyllyä varmaan vieläkin!
 
"Ewa"
Meillä aina siivouspäivää edeltävävä iltana (=keskiviikkoisin) korjataan porukalla kaikki tavarat omille paikoilleen. Sitten kun torstaina aletaan siivota (tai no, minä alan) niin pääsee suoraan hommiin. Tällöin lakanoiden vaihto, imurointi, pölyjen pyyhintä, lattioiden moppaus ja kylppärin ja vessan siivous käy noin kahdessa tunnissa, kodissamme on 93 neliötä.
 
vierailija
[QUOTE="vieras";26350024]pyykinpesukone, astianpesukone, kahvinkeitin ja vedenkeitin puhdistuu sitruunahapolla (saa apteekista ja maksaa pari euroa pussi)
Saa kaupasta maustehyllystä ja maksaa puoli kiloa pari euroa. Jos paljon tarvii, niin maatalouskaupasta saa sangoittain, hyvää esimerkiksi vessanpöntön puhdistukseen, illalla nakata muutama mitallinen ja aamulla on puhdas.
[/QUOTE]
Noilla lähtee hapan lika. Soodalla rasvalika kahvinkeittimistä ym.
 

Yhteistyössä