Kärvistelen kohdunulkoisen raskauden kanssa :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Tai kipu on siis henkistä, mitään fyysisiä oireita ei ole. Viikkoja noin 6 (tätä pohdin täällä muutama päivä sitten) hcg-arvo lähes 4000, kohdussa ei ole mitään (paitsi kierukka) eikä muuallakaan näkynyt ultrassa mitään erityistä. Huomenna taas lääkäriin. Ärsyttää kun ei pysty keskittymään mihinkään, kädet on koko ajan jääkylmät ja ajatukset kiertää kehää.

mulla oli kans vähän aikaa sitten samanlainen tilanne. hcg vaan nousi mut alkiota ei näkyny missään. sain metotreksaatti piikin jonka jälkeen alko hormooni laskemaan. tosi pitkä prosessi kyllä oli ja kivut oli järkyttävät. voimia sulle tulevaan!

[QUOTE="vieras";27401451]Voimia täältäkin. Itse en saanut lääkitystä eikä leikattu. Kivut olivat ihan järkyttävät. Synnytyskivut eivät olleet mitään siihen verrattuna.[/QUOTE]

Ai kauheeta! Menikö se lopulta itsestään ohi, arvot rupesi laskemaan?

mulla oli kans vähän aikaa sitten samanlainen tilanne. hcg vaan nousi mut alkiota ei näkyny missään. sain metotreksaatti piikin jonka jälkeen alko hormooni laskemaan. tosi pitkä prosessi kyllä oli ja kivut oli järkyttävät. voimia sulle tulevaan!

Ihan samalla tavalla minullekin kävi. Metotreksaatista tuli järkyttävät sivuvaikutukset.

Jouduin käyttämään metotreksaattia vuosia reuman hoitoon ja syöpäsairailla se on varmasti vielä järkyttävämpää.

Mutta raskauden keskeytyminen on aina kamalaa ja kipeää, varsinkin henkisesti, oli tilanne mikä hyvänsä.

Voimia!

Voimaa ja jaksamista täältäkin!

Itellä kaikista keskenmenoista (yht. neljä) tuo kohdunulkoinen oli se kaikkein pahin. Kivut oli infernaaliset, eli suosittelen ottamaan mahd. tyhjennyksen yhteydessä kaiken mahdollisen ja mahdottoman kipulääkityksen käyttöön. Henkisestikin noista selviää -aikanaan ja kukin tavallaan. Ja jos mahdollisuudet on, niin uutta yritystä kehiin vaan! Mulla kahden KM:n jälkeen syntyi kaksi tervettä, ihanaa tyttöä, eli älä menetä toivoasi!

:hug:

Jouduin käyttämään metotreksaattia vuosia reuman hoitoon ja syöpäsairailla se on varmasti vielä järkyttävämpää.

Mutta raskauden keskeytyminen on aina kamalaa ja kipeää, varsinkin henkisesti, oli tilanne mikä hyvänsä.

Voimia!

Tämä nyt on eri asia varmaankin käyttää metotreksaattia siihen sairauteen mihin se on tarkoitettukin.
Eikä kohdunulkoisesta välttämättä selviä sillä yhdellä piikillä.

Viimeksi muokattu:
Samaa toki, tarkoitukset erit.

Reumassa se tappaa ihmisen omaa puolustusjärjestelmää joka yrittää tuhota kropan sisältä päin, syövässä se tappaa syöpäsoluja ja raskaudenkeskeytyksessä sikiön. Kohde eri joo, mutta ihan sama tarkoitus ja yhtä paskat sivuvaikutukset. Mutta me vallataan tämä aloitus ihan asian viereisellä asialla, mikä ei ollu mun tarkoitus. Olen pahoillani. Sairastaminen laukaisee välillä mitä typerämmistä asioista ärsyyntymisreaktion..

Yhteistyössä