Kärttyinen isäpuoli

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja surusiipi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä on uusioperhe joka toimii loistavasti. Miehellä ei ole omia lapsia ja minulla o kaksi teiniä. Olen alusta asti tehnyt selväksi sen, että mies ottaa koko paketin jos yhteen mennään ja se tarkoittaa käytännössä sitä, että kaikki tässä perheessä kunnioittavat toisiaan ja käyttäytyvät asiallisesti.

Meillä riidellään harvoin (sekin jostain maalin väristä tms.) ja elämä on mukavan rauhallista. Viime syksynä tuli kuvioon mukaan teinien rivarikohtauksia ja aluksi mieheni oli hukassa niiden kanssa. Nuorempi on tulisieluinen muutenkin (tosin leppyy sekunnissa ja sitten ei enää edes muista, että on ollut suuttunut) ja lopulta yksi raivari kärjistyi siihen, että mies ja kuopus kävivät melkein käsiksi toisiinsa. Kun sian tilanteen rauhoitettua otin molemmat yksitellen tiukkaan puhutteluun ja kerroin, että oli viimeinen kerta kun siinä talossa jossa minä asun, riidellään tuolla tavoin. En katso sellaista käytöstä enää kertaakaan, en kummaltakaan! Sen jälkeen meillä on ollut homma hanskassa. Kuopus räjähtää kerran parin kuukauden välein, mutta siitä ei tule enää "kohtauksia". Olemme mieheni kanssa tyynen rauhallisia, mutta päättäväisiä ja hetken meuhkattuaan kuopus laantuu ja pyytää jo anteeksi kiukkuaan. Esikoinen on taipuvainen mököttelyyn kiukuttelun sijaan ja siihenkin on löydetty "keinot".

Juttu karkasi hieman aiheen sivuun, mutta tarkoitus oli sanoa, että mikäli et saa miestäsi kohtelemaan lapsia hyvin ja asiallisesti niin pistä ukko pihalle. Kun teille tulee murrosiän myrskyt niin lapsesi viimeistään purkavat pahan olonsa ulos. Jos isäpuoli kohtelee kuin koiraa ja miten huvittaa niin hän loukkaa lasta ja lapsella ei ole hyvä ja turvallinen asua kotona. Miehesi on jo aikuinen ja hänen tulee myös käyttäytyä niin. Itse en iki maailmassa salli lapsiani kohdeltavan tuolla tavoin. Lapseni ovat maailman tärkein asia ja plussana sille olen löytänyt itselleni ihanan miehen ja upean isäpuolen lapsilleni :)

Jos lapsi ei ole biologisesti oma, ei minun tarvitse siitä välittääkään. Jos ollaan jalat levällään jollekin taivaanrannan maalarille niin saavat myös kantaa vastuun siitä...
Ajattelisivat naiset ensin eivätkä vaatisi evoluution vastaisia mielipiteitä!!!!!!!

Onko mahdollista, että mies ei ole oikeastaan sen kärttyisempi, onpahan vain kiireinen ja jämpti, mutta projisoit itse häneen liian suuria odotuksia ja ehkä myös heijastat lasten isää kohtaan tuntemaasi pettymystä nykyiseen mieheesi?

Tunnet ehkä myös syyllisyyttä ensimmäisten lastesi isävalinnasta? (Nainenhan valitsee isän lapsilleen.)

Mitä tolle kärttyisälle miehelle voi tehdä?
Hän on todella suurimman osan ajasta äkäinen koululaisille (jotka eivät siis ole hänen biologisia lapsiaan). Komentaa jyrkästi ja puhuu ankarasti.

Hän osaa kyllä olla kivakin lapsille, jos haluaa, mutta useinmiten ei jostain syystä halua.

Olen puhunut tästä hänelle, viimeksi tänään, mutta tuntuu etteä hän ei olisi edes samaa mieltä. Siis ei suoraan kiistä, mutta vaikuttaa hiljaisesti kuin hän ajattelisi minun suurentelevan asioita.

Koululaisten oma isä on melko kyvytön isyyteensä ja lapsille tämä on kova paikka. Tänäänkin tulivat biologista isäänsä tervehtimästä viikonloppureissuta ja olivat selkeästi hiukan pettyneitä reissuun (odotukset ja ikävä on aina kova). Isäpuoli olisi ainut kunnon miehenmalli näille koululaisille, mutta hänkin pilaa puolet jutusta olemalla ärtynyt ja kiukkuinen kaiken aikaa.

Koululaiset ovat tosi reippaita (11,13v) ja tekevät kotona osansa, pärjäävät koulussa ja kunnioittavat kodin rajoja. Tuntuu kamalan pahalta että isäpuoli on heille niin ankara ja tyly.

Onko muilla vastaavaa tai ajatuksia asiasta?

Tuntuu niin pahalta että melkein itkettää...
Isäpuolet kiusaa. Pistä lapses etusijalle!!kyrvvän takia pidät uutta ukkoa eli saat kyrpppääääää. Sekö menee lapsen edelle. Häh.

Meillä on samankaltaisuuksia elämässämme, kaksi lasta edellisestä avioliitosta ja yksi nykyisestä, uusi mies ei pidä pojastani, iltatähtemme on poika myös, epöilen että jotenkin isäpuoli lyttää tätä esikoispoikaa jotta oma kuopus saisi pisteitä ns.. isäpuoli ärsyyntyy kaikesta mitä nuoriherra tekee tai sanoo, eikö koskaan ole riittävän hyvä missään. Varsinkin tätä ongelmaa on humalassa, sanoo ja moittii asioista kun normaalisti pitää päänsä kiinni vaikka nään että tekisi mieli sanoa, sanoo kyllä kahdenkesken minulle asioista selvänäkin. Alkaa nyppimään, molemmat poikani ovat täydellisiä eikö niitä kukaan mollaa, ei edes isä tai isäpuoli. Mä aion pitää kovan keskustelun asiasta ja vaatia että perhana tämä sekoilu loppuu juuri nyt.

Yhteistyössä