Kärsinkö syömishäriöstä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ikuinen laihduttaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ikuinen laihduttaja

Vieras
Olen ollut suurimman osan elämästäni ylipainoinen. Välillä enemmän välillä vähemmän.

Nyt yritän taas sulattaa itsestäni pois noin 15 kiloa. Olen monesti saanut pois jopa 20 kiloa, mutta aina ne palautuvat.

En osaa syödä oikein! Vähän aikaa jaksan noudattaa lautasmallia ja kiloja tippuu, mutta sitten menee taas överiksi. En osaa ottaa vain yhtä suklaapalaa, menee koko levy. Sama kaiken ruoan kanssa. Aina on mukamas santsattava, koska ruoka on niiiin hyvää.

Elämäni pyörii tälläkin hetkellä ruoan ympärillä. Mietin jo että miten söisin kevyesti seuraavalla aterialla ja mitä syön jne. Miksi jotkut ihmiset vain syövät nälkäänsä ja se on sitten siinä? Mulla se ruoka pyörii mielesssä aterioiden välilläkin :/

Onko muita samanlaisia vai onko tämä joku häiriö?

Oleko karppausta kokeillut,itse pääsin ahmimisesta sillä eroon,rasva ja proteiini pitää kylläsenä.Mulla nyt vaan heitti ongelman vähän erilaiseksi,eli en saa syötyä tarpeeksi kun yksin kertasesti ei ole nälkä,eikä sekään laihdutuksen kannalta hyvä mutta odottelen joskos tää vaihe olis ohimenevää.
Ja itse olen tunnesyöppö ja sillä saralla painin ja teen asian kanssa paljon töitä jotta solmut aukee.

Kyllä kärsin mutta erilailla kuin sinä. Itse olen todella tarkka mitä suuhun laitan tai laitanko yhtään mitään. Minulle ei riitä että painan 44kg vaan pitää puristaa vielä 4kg joita en ole saanut millään pois-pitkälläkään ajalla. Elimistö tökkii rajusti vastaan ja kunto on huono.

Mä en löydä tasapainoa,olen ollut reippaasti ylipainoinen ja olen ollut myös anorektinen.Nyt laihdutan ja koitan pitää pääni kasassa jotta osaan lopettaa sen tuonne 65-70kg paikkeille.

Mua ärsyttää se, että aika iso osa energiasta kuluu syömisen suunnitteluun. Mies sen sijaan ei välillä edes muista syödä ja hän on hoikka. Olis kiva, kun ruoka ei hallisisi elämääni. Kyllä mulla muutakin elämää on, ja liikunkin aika paljon, mutta nekin sitten suunnitellaan aina sen perusteella että ruoka näyttelee suurinta osaa :( Toisille on ilo huvipuistoon pääseminen, minä mietin huvipuiston ravintoloita ja vohvelibaareja :/

Yhteistyössä