Karsee säikähdys, 15kk poika oli menny pihalle yksin!!

Mä tiskasin ja tiskikone pauhasi vieressä, poika leikki lähettyvillä kulkien välillä eteisessä ja olohuoneessa. Jonkin ajan päästä alan kuuleen itkua kaukaa, ja lähden katsoon missä poika on. Se oli löytänyt ainoan lukitsemattoman ulko-oven tässä talossa, avannut sekä sisä-että ulko-oven ja mennyt pihalle. Siinä se istu paitasillaan betonilaatalla oven edessä, housutkin oli kadonneet sen vauhdissa. Onneksi kuulin sen itkun, koska ulkona on kylmää jo.. tosin olin jo alkanut huhuileen että missä xxxx on.. ku poika ruukaa kävellä makkareihin, olohuoneessa jne ja vastaa mulle 'täällä' ja juoksee luokseni
Arvaatte varmaan säikähdinkö kovasti. toi ovi on lukitsematta sen takia että isommat pääsee kulkeen eikä tarvi jatkuvasti olla ovia avaamassa + pääsevät sisälle jos mä en oo kotona kun tulevat koulusta
 
äiti täälläkin
Tenavat on järkyttävän nopeita. Minusta tuntuu, että tuo meidän pikkuinen oikeen kytäilee tuolla ovella, että milloin pääsisi sujahtamaan ulos. Virittelin kesällä tuohon meidän kuistin sisääntuloon sellaisen liimapuulevyt, jonka yli isommat pystyy astumaan. Eipä pääse pikkuhiippari karkaamaan mihinkään. Ovea sai huoletta pitää auki ja pienikin pääsi tuonne kuistille leikkimään.
 
Tuttu tunne. Meillä on pakko pitää ulko-ovia lukittuina kun lapsi karkailee muuten koko ajan. Meillä lapsi vielä laittaa oven itse kiinni, onneksi paukauttaa joten viimeistään siinä vaiheessa kyllä kuulen että nyt on lähdetty ominpäin ulkoilemaan. Ekalla kerralla olin saada sydänkohtauksen.....
 

Yhteistyössä