Karppivauvan päivän ruuat

  • Viestiketjun aloittaja karppi on
  • Ensimmäinen viesti
karppi on
aamu
Päärynää ja avokadoa

lounas
Parsakaali, kukkakaali, porkkana vihannessekoitus höyrytettynä, reilusti oliiviöljyä, rakuunaa, oreganoa, paprikamaustetta
Sian kylkiviipaletta

välipala
päärynää ja avokadoa

päivällinen
höyrytettyä parsakaalta reilusti oliiviöljyttynä
sikanautajauhelihakastiketta (tomaattia ja mausteita mm. chiliä)

iltapala
10 prosenttista maustamatonta jugurttia ja mustikoita

tissimaitoa pitkin päivää ja vähän vettä

Aina ei maistu välipala. Silloin yleensä lounaalla ja/tai päivällisellä jälkkäriksi hedelmää tai marjoja.
 
karppi on
Alkuperäinen kirjoittaja jybis:
ootko neuvolassa puhunu tästä?mielenkiinnosta halusin vaan tietää mitä ovat sanoneet jos nyt ovat jotain sanoneet tuohon ruokavalioon.
Ei ole tullut otettua puheeksi, kun ei ole jaksanut alkaa väittelemään. Olen vaan tyytynyt nyökyttelemään ruokaohjeille.
 
karppi on
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Sääli lasta, jos vanhemmat kieltävät viljatuotteet omasta tyhmyydestä. Eri juttu sitten, jos on jokin oikea peruste (allergia) viljatuotteiden antamiselle.
Mikä niissä viljatuotteissa on niii´iin erinomaista?
 
karppi on
Alkuperäinen kirjoittaja Lissu:
Jaahs. Tiesitkö että tuollainen on jo syy huostaanotolle? Sä pahoinpitelet vauvaasi. Se tarvitsee kasvaekseen hiilareita.
Ja mitähän tuossa on pahoinpitelyä? Kyllähän tuossa tulee hiilareita, esim. hedelmiä ja maitoa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja karppi on:
Alkuperäinen kirjoittaja jybis:
ootko neuvolassa puhunu tästä?mielenkiinnosta halusin vaan tietää mitä ovat sanoneet jos nyt ovat jotain sanoneet tuohon ruokavalioon.
Ei ole tullut otettua puheeksi, kun ei ole jaksanut alkaa väittelemään. Olen vaan tyytynyt nyökyttelemään ruokaohjeille.
Mites ruokavalio, kun lapsi menee hoitoon ja aikanaan kouluun?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Henrietta:
Just.Mikä näitä ihmisiä vaivaa?Jokaisella ihmisellä PITÄÄ olla oikeus päättää itse mitä hän syö.Ja sitä oikeutta ei ole ihmisillä joiden ruokavalio "määrätään"syntymästä asti tietynlaiseksi.
No periaatteessahan suomalaiset vanhemmat pakottavat lapsensa syömään suomalaisittain ja italialaiset italialaisittain, mutta ymmärrän silti pointtisi. Nää dieetit kun on kuitenkin aivan oma maailmansa.
 
karppi on
Alkuperäinen kirjoittaja Farhan Maabaad:
Alkuperäinen kirjoittaja karppi on:
Alkuperäinen kirjoittaja jybis:
ootko neuvolassa puhunu tästä?mielenkiinnosta halusin vaan tietää mitä ovat sanoneet jos nyt ovat jotain sanoneet tuohon ruokavalioon.
Ei ole tullut otettua puheeksi, kun ei ole jaksanut alkaa väittelemään. Olen vaan tyytynyt nyökyttelemään ruokaohjeille.
Mites ruokavalio, kun lapsi menee hoitoon ja aikanaan kouluun?
Sehän tässä surettaakin. Kotona tietysti jatketaan karppilinjalla.
 
karppi on
Alkuperäinen kirjoittaja Henrietta:
Just.Mikä näitä ihmisiä vaivaa?Jokaisella ihmisellä PITÄÄ olla oikeus päättää itse mitä hän syö.Ja sitä oikeutta ei ole ihmisillä joiden ruokavalio "määrätään"syntymästä asti tietynlaiseksi.
Kenen ruokavaliota vanhemmat ei määrää? Käykö teillä vauvat itse kaupassa ja tekee ruoat?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja karppi on:
Alkuperäinen kirjoittaja Farhan Maabaad:
Alkuperäinen kirjoittaja karppi on:
Alkuperäinen kirjoittaja jybis:
ootko neuvolassa puhunu tästä?mielenkiinnosta halusin vaan tietää mitä ovat sanoneet jos nyt ovat jotain sanoneet tuohon ruokavalioon.
Ei ole tullut otettua puheeksi, kun ei ole jaksanut alkaa väittelemään. Olen vaan tyytynyt nyökyttelemään ruokaohjeille.
Mites ruokavalio, kun lapsi menee hoitoon ja aikanaan kouluun?
Sehän tässä surettaakin. Kotona tietysti jatketaan karppilinjalla.
JOS tietäisin kuka olet niin neuvolaan ainakin ilmoittaisin!
 
Alkuperäinen kirjoittaja karppi on:
Alkuperäinen kirjoittaja Henrietta:
Just.Mikä näitä ihmisiä vaivaa?Jokaisella ihmisellä PITÄÄ olla oikeus päättää itse mitä hän syö.Ja sitä oikeutta ei ole ihmisillä joiden ruokavalio "määrätään"syntymästä asti tietynlaiseksi.
Kenen ruokavaliota vanhemmat ei määrää? Käykö teillä vauvat itse kaupassa ja tekee ruoat?
Tietenkin vanhemmat määräävät vauvojensa ruoat ,tiedät kyllä mitä ajoin takaa.Sinä päätät nyt lapsesi puolesta ettei hän tule koskaan ilmeisesti saamaan esim.mitään viljatuotteita.Et anna hänelle mahdollisuutta päättää tulevaisuudessa itse mitä ruokavaliota noudattaa...vai oletko sinä syönyt vauvasta asti karpisti?
 
karppi on
Alkuperäinen kirjoittaja Zoe-F:
Mietin vaan ku laktoosi-intoleranssinki voi "hankkia" itselleen kun ei käytä maitotuotteita, niin voiko tollasesta tulla sitten keliakia?
Kyllähän noita keliaakikkoja täällä viljaa suosivassa Suomessa löytyy. Tietysti viljaa meilläkin joskus maistellaan.
 
karppi on
Alkuperäinen kirjoittaja Henrietta:
Tietenkin vanhemmat määräävät vauvojensa ruoat ,tiedät kyllä mitä ajoin takaa.Sinä päätät nyt lapsesi puolesta ettei hän tule koskaan ilmeisesti saamaan esim.mitään viljatuotteita.Et anna hänelle mahdollisuutta päättää tulevaisuudessa itse mitä ruokavaliota noudattaa...vai oletko sinä syönyt vauvasta asti karpisti?
Mistä tuollaisen johtopäätöksen vedit? Eihän tuollainen päätös olisi edes käytännössä mahdollista.
 

Yhteistyössä