Karppinen leipä(monivilja viipale) ja light cola ja karppaus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kysymys
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mulle karppaus tarkoittaa myös sitä, että yritän syödä mahdollisimman terveellisesti, mahdollisimman vähän prosessoituja ruokia, keinotekoisia makeutusaineita ja lisäaineita vältellen.

[QUOTE="mee";25714388]Mulle karppaus tarkoittaa myös sitä, että yritän syödä mahdollisimman terveellisesti, mahdollisimman vähän prosessoituja ruokia, keinotekoisia makeutusaineita ja lisäaineita vältellen.[/QUOTE]

Juu niin minullekkin,mutta kun jotkut juo ja sitä parjataan niin onko siitä karppaukselle mitään haittaa? Kysyin himan huonosti asian.

Joillekin colasta on haittaa, koska osalla ihmisistä se aiheuttaa makeanhimoa. Jos se ei sulla sitä tee, niin light limsoja voi käyttää. Itselläni paino putosi pari kiloa kun lopetin kaiken limsanjuonnin, eli ilmeisesti sitä nestettä sitten oli vaikka limu oli "laittia".

[QUOTE="vieras";25714423]Joillekin colasta on haittaa, koska osalla ihmisistä se aiheuttaa makeanhimoa. Jos se ei sulla sitä tee, niin light limsoja voi käyttää. Itselläni paino putosi pari kiloa kun lopetin kaiken limsanjuonnin, eli ilmeisesti sitä nestettä sitten oli vaikka limu oli "laittia".[/QUOTE]

No itse en sitä nyt juo ollenkaan,mutta en ole aikaisemmin huomannut että olisi mitenkään makeannälkää lisännyt. Kiitos

Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;25714487:
karppaus ei ole mikään terveellinen homma

Itse olen kokenut sen parempana ku hiilarillinen ruokavalio ihan mahan kannalta. Hyväkarppaus varmaankin onok mut keto tuskin on hyväksi, näin itse ajattelisin

Pakko sen on tuota mieltä olla, kun koko ruokavalio niiden perheessä perustuu perunalle, valkoiselle jauholle ja sokerille.

Minäkin vähän ihmettelen että mitä epäterveellistä siinä on jos vaihtaa valkoiset jauhot ja sokerit vaikkapa kasviksiin. Käsittääkseni se alkaa olla aika virallisterveellinenkin kanta asioihin.

Hyvä karppi on jees, sopii ainakin mun vatsalle paremmin kun höttö hiilarit.. Ei turvota ja ainaiset vatsakivut on pois. Tuota karppinen leipää syön kyllä välillä. Ensimmäinen kerta kun maistoin, maistu oudolle mutta äkkiä siihen makuun tottu. Tosin en voisi kuvitellakkaan että söisin ilman paahtamista. Eli paahdettuna ja juustoa ja leikkelettä päälle..

Yhteistyössä