Karppaus, voinko jotenkin parantaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Peikkopoika
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Peikkopoika

Vieras
Mun ruokavaliota?

Aamupalaks en osaa syödä mitään, muna jotenkin etoo ja muuta karppituotetta en oikein keksi.

kello 9 join kupin sokeritonta teetä ja tosi pieni loraus hylamaitoa

kello 11 syön ekan kerran. Tänään kanankoipi ja parsakaalia noin 1,5 dl

kello 17 söin kanankoiven, vihreää salattia ja kermaisen sienikastikkeen jämän.

tässä varmaankin kaikki mitä tänään syön. Vettä olen juonut

Mä annan sulle hyvän wokkiohjeen, jota tänään tein.

Viljapossun marinoimattomia suikaleita
Vihreätä pepperonia
Punaista paprikaa
Auringonkukansiemeniä
Sipulia
Herkkusieniä
Punaista pestoa

Suolaa, mustapippuria, grillimaustetta, kuivattua persiljaa, kuivattua oreganoa, provencen yrttejä. Aivan taivaallisen makuista! Tuo pesto kruunaa kaiken :)

Katso karppaus.infosta reseptejä. Siellä on puuroa ja leipää ja jos jonkinmoista karppiohjetta. Sitä paitsi mikään ei pakota syömään aamupalalla just leipää tai puuroa tahi munakasta. Sitä voi vaikka vetäistä kanankoiven jo aamupalaksi. Mikä nyt ikinä maistuukaan.

Salaattia voit syödä ihan niin paljon kuin napa vetää. Useimmat kasvikset ovat lähes hiilarittomia.

Alkuperäinen kirjoittaja terapian tarpeessa:

Viljapossun marinoimattomia suikaleita
Vihreätä pepperonia
Punaista paprikaa
Auringonkukansiemeniä
Sipulia
Herkkusieniä
Punaista pestoa

Suolaa, mustapippuria, grillimaustetta, kuivattua persiljaa, kuivattua oreganoa, provencen yrttejä. Aivan taivaallisen makuista! Tuo pesto kruunaa kaiken :)

Kuulostaa kivalta! Kuinka paljon tuota uskaltaa syödä?

Alkuperäinen kirjoittaja öh:
Katso karppaus.infosta reseptejä. Siellä on puuroa ja leipää ja jos jonkinmoista karppiohjetta. Sitä paitsi mikään ei pakota syömään aamupalalla just leipää tai puuroa tahi munakasta. Sitä voi vaikka vetäistä kanankoiven jo aamupalaksi. Mikä nyt ikinä maistuukaan.

Salaattia voit syödä ihan niin paljon kuin napa vetää. Useimmat kasvikset ovat lähes hiilarittomia.

En halua syödä puuroa tai leipää. Niissä on niin paljon hiilareita. En oikeestaan syö aamupalaa ikinä, mutta nyt kun aloitin tän karppauksen niin ajattelin että pitäiskö ruveta syömään aamulla jotain. Kanankoipi aamulla tuntuu aika tuhdilta ;)

Mutta totta voisin tuohon sivuun perehtyä paremmin.

Alkuperäinen kirjoittaja Peikkopoika:

Viljapossun marinoimattomia suikaleita 400gr
Vihreätä pepperonia 20gr
Punaista paprikaa 70gr
Auringonkukansiemeniä 50gr
Sipulia 210 gr
Herkkusieniä 114 gr
Punaista pestoa 150 gr

[/quot

Kaloreita koko satsissa on 1300 ja mä syön tuosta annoksesta 5 eri kertaa, eli noin 260 Kcal / annos eli ei ole paljon kaloreita.

Kyllähän tuota voi syödä hyvillä mielin, kun kaikki ainekset ovat terveellisiä (no tuo liha vähemmän, mutta kuitenkin)

Viljapossun marinoimattomia suikaleita 400gr
Vihreätä pepperonia 20gr
Punaista paprikaa 70gr
Auringonkukansiemeniä 50gr
Sipulia 210 gr
Herkkusieniä 114 gr
Punaista pestoa 150 gr

[/quot

Kaloreita koko satsissa on 1300 ja mä syön tuosta annoksesta 5 eri kertaa, eli noin 260 Kcal / annos eli ei ole paljon kaloreita.

Kyllähän tuota voi syödä hyvillä mielin, kun kaikki ainekset ovat terveellisiä (no tuo liha vähemmän, mutta kuitenkin)

kiitos!

Alkuperäinen kirjoittaja kcijfei:
Ööö ja tällä ruokavaliolla ajattelit olla kuinka kauan? Buauahauauhauhahahahahh! Lycka till! Joo, perehdy vähän paremmin siihen sivustoon.

Miten niin? Helppo mollata....? Jos noin mollaa niin kannattaisi perustella kunnolla.

Ja reseptiä pukkaa...

SÄMPYLÄT:

2 kananmunaa
2 rkl rahkaa tai partaäijäjugua
2 tl psylliumia
2 tl leivinjauhetta
1,5 dl mantelijauhoa
3 rkl vehnäleseitä
1 rkl seesaminsiemeniä/muita siemeniä
150g juustoraastetta

Vatkaa kananmunat niin että rakenne rikkoutuu, sekoita joukkoon partaäijä/rahka niin että saat tasaisen seoksen. Yhdistä kuivat aineet ja sekoita munien sekaan. Lisää lopuksi juustoraaste. Laita vasta sen jälkeen uuni lämpeämään. Saavat rauhassa nousta sen aikaa. Tee pellille 4-5 (mä tein 6 kpl) pyöreää kakkaraa ja paista 225 uunissa kauniin ruskeiksi. Paistuvat aika nopeesti (10-15 min).

Alkuperäinen kirjoittaja Sanna80:
Tee karppisämpylöitä aamupalaksi.

Katsoin niitä leipomuksia, leivon muutenkin kerran vuodessa joten annan sen odottaa hetken :) mutta jos tämä käynnistyy hyvin niin varmaan sitten kokeilen!

Oletko itse leiponut? Miltä maistu?

Ja reseptiä pukkaa...

SÄMPYLÄT:

2 kananmunaa
2 tl psylliumia
2 tl leivinjauhetta
1,5 dl mantelijauhoa
3 rkl vehnäleseitä
150g juustoraastetta

Vatkaa kananmunat niin että rakenne rikkoutuu, sekoita joukkoon partaäijä/rahka niin että saat tasaisen seoksen. Yhdistä kuivat aineet ja sekoita munien sekaan. Lisää lopuksi juustoraaste. Laita vasta sen jälkeen uuni lämpeämään. Saavat rauhassa nousta sen aikaa. Tee pellille 4-5 (mä tein 6 kpl) pyöreää kakkaraa ja paista 225 uunissa kauniin ruskeiksi. Paistuvat aika nopeesti (10-15 min).

Sä kerkesit ensin, kiitos tästäkin!

Ja reseptiä pukkaa...

SÄMPYLÄT:

2 kananmunaa
2 tl psylliumia
2 tl leivinjauhetta
1,5 dl mantelijauhoa
3 rkl vehnäleseitä
150g juustoraastetta

Me karpataan molemmat miehen kans ja teen noita leipiä säänöllisesti meille. Eli aamu ja iltapalaksi syön näitä leipiä kunnon päällysteillä joka päivä. Joskus teen noista vaan karsitun version eli jätän rahkan, vehnäleseet ja siemenet pois. Tuo psylliumkaan ei oo välttämätöntä jos sitä ei satu olemaan.

Alkuperäinen kirjoittaja kcijfei:
Ööö ja tällä ruokavaliolla ajattelit olla kuinka kauan? Buauahauauhauhahahahahh! Lycka till! Joo, perehdy vähän paremmin siihen sivustoon.

Miten niin? Helppo mollata....? Jos noin mollaa niin kannattaisi perustella kunnolla.

Ensinnäkin, syöt AIVAN liian vähän, et pysty elämään noin vähällä ravinnolla kauaa. Sitten mahdollisesti sorrut mässäilemään ja tulos on + - 0.

Aamupala on, usko tai älä, päivän tärkein ateria. Munakas, karppisämpylä, rahka, liha, kasvikset. Niistä voi jo koota aika kivan aamupalan.

Ja vielä lisäys että vetelen poskeeni parastaikaa tuota leipää, päällä salaattia, pari siivua kipparijuustoa, savukinkkua ja teetä.
En hen koht tee noista sämpylöitä vaan sellasia sentin paksusia pyöreitä leipiä lusikalla suoraan pellille. Helpoin syödä halkasematta.

Alkuperäinen kirjoittaja Sanna80 harmailee:
Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Psylliumia on ihan marketissa leivinjauheiden ja muiden kavereina.

Juu, niin on. Omani ostin Citymarketista.

Paljo se marketissa maksaa ja minkä kokosissa purkeissa myydään
? Mää oon nimittäin luullu, ettei sitä kaupasta suoraan saa. Ku tuo naturesin psyllium on aika arvikasta. Just ostin pänikän ja maksoin siitä 32 euroa!

Oikeesti kannattais perehtyä siihen karppaukseen KUNNOLLA ennen kuin aloittaa!!! Näitä tapauksia on niin paljon että joku on kuullut että karppaamalla laihtuu hyvin ja sit kysytään jostain et mitä se karppaus on ja sít vaan alotetaan :headwall:

Kuumimmat

Yhteistyössä