KARPPAUS -miten?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mimmu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mimmu"

Vieras
Tilanne se, että pudotettavaa on paljon, n. 30 kg. Olen saanut hyvän vireen päälle laihdutuksessa ja olen koittanut itse karpata: syön skyrejä, profeel -rahkoja, eri lihoja (maustamattomia), kananmunaa, tonnikalaa, raejuustoa, brie -juustoa, Aurajuustoa ja Fetaa. Lisäksi syön melko paljon salaattia (jossa tomaattia, kurkkua ja paprikaa) ja joskus omenaa. Kaikki leivät, jauhot, perunat yms olen jättänyt, samoin herkut. Mutta aamulla kävin vaa'alla ja vain 2 kg tippunut 2 viikon aikana!!

Luin nyt sitten jostain karppausinfosta alakarppauksesta jne, mutta mitä siinä saa syödä? Kaikkia neuvoja saa antaa, haluan nyt oikeesti tästä läskistä eroon! Ja mitä nopeammin, sen parempi tietty :) liikuntaa pitäisi tietysti lisätä, mutta vaikka olo on parantunut huikeasti tämän 2 viikon aikana, niin silti tuntuu että liikkua en jaksa ja yöuniakin nukkuisin mieluusti 9 h.

Liikaa proteiineja?

Kävin vilasemassa enkä tajunnu mitään!

No mun mielestä se 2 kg on aika vähän, kun pudotettavaa on ihannepainoon 38 kg. Luulin ja toivoin että putois alkuun nopeemmin.

Proteiina syödään n.1g/painokilo (joku voi olla eri mieltä). Energia otetaan rasvasta. Ei painon tarvitse eikä ole suotavaakaan pudota liian nopeasti.
Pääpaino ruoissa on kasviksissa. Niitä on kaupat täynnä, joten valinnanvaraa on.
Hyvä lautasmalli on: 2/3 osaa kasviksia (kypsiä ja/tai raakoja) ja 1/3 osa lihaa/kalaa/kanaa.
Ruoka syödään ruoka-aikana (silloin kun on nälkä) eikä napostella.
Juomana hyvä on vissy (maustamaton).
Pidä huoli, että saat suolaa tarpeeksi, muuten voi alkaa heikottaa.
Hyviä rasvoja on: oliiviöljy,kookosöljy,voi ja muut eläinrasvat sekä pähkinöistä, manteleista ja avokadosta saatavat rasvat.
Kevyt-juttuja ei käytetä.

Koko päivänä tais mennä: 2 pro feel rahkaa, kanasuikaleita jossa Aurajuustoa köntti, salaatti jossa kurkkua, ruohosipulia ja Fetaa, muutama kananmuna ( 2 tai 3) keitettynä, vähän Brie-juustoa. Juomana light Jaffa. Kahvia useampi kuppi rasvattomalla maidolla.

Voiko juomattomuus vaikuttaa? Olen todella huono juomaan vettä tai edes light limsaa en saa menemään lähellekään 2 l päivässä!

Saako siis kaikkia kasviksia syödä rauhassa?VAi onko niissä jotain mitä pitäisi välttää? Entäs hedelmät?

Eikös tuo proteiinimäärä per päivä ole todella vähän?

Korostan vielä syömistä vain ruoka-aikoina. Jos siinä välillä pistää suuhunsa, jotain muuta kuin vettä, tai kahvi mustana esim, niin rasvanpoltto katkeaa.
Jos haluat kahvin maidolla (kerma parempi) niin juo se aterian yhteydessä. Samoin,jos haluat jotain jälkkäriä.

Kolmen tunnin välein syöminen on liian usein. 4-6 tuntia on sopiva.
Kasviksia ei mielestäni tarvitse rajoittaa. Voithan finelistä katsoa eri kasvisten hiilarimäärät ja valita sitten se mukaan. Hedelmät (jos on pakko syödä) rajoittaisin yhteen/päivä (miel.ei banaania tai rypäleitä). Avokadoa voi syödä huoletta.
Jos sun syömäsi ruoka ei pidä nälkää 4-5 tuntia, siinä on liian vähän rasvaa.
Proteiinia ei tartte lisätä. (tästäkin joku on eri mieltä)

Äh, miten tämäkin on nyt näin vaikeeta? Luulin että olis helppoa vaan jättää hiilarit pois mut nyt pitääkin laskea proteiineja jne. Ei taidakkaan olla mun juttu :( muita vinkkejä painonpidotukseen? Helppoja mielellään (tarkoitan et sais syödä suht normaalisti eikä tarvisi valmistaa koko perheelle eri aterioita) ja niin et sais nopeasti pysyviä tuloksia. Joku dieetti?

Yhteistyössä