karppaus ja raskaus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mymmeli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mymmeli

Vieras
Onko kukaan ollut vhh- ruokavaliolla tai karpannut raskaana ollessaan? Olen hyvässä vauhdissa ja omaksunut uuden elämäntavan, mutta onko se tulevalle lapselle hyväksi? Minulle se ainakin on hyväksi :) Toisaalta tässä vielä jännätään, että onko tärpännyt vai ei...
Mielipiteitä?

No jos se on emännälle hyväksi niin miksei lapsellekin? Kunhan pitää huolen, että saa ravinteita tarpeeksi ja energiaa kahdenkin edestä ;)

http://karppaus.info/forum/viewtopic.php?f=26&t=41290
tuolta voisi löytyä mielenkiintosta luettavaa...

Wiki;
Vähähiilihydraattista dieettiä ei suositella raskaana oleville naisille, ihmisille joiden painoindeksi on alle 20, ihmisille joilla on kihdin riski sekä ihmisille, joilla on sappikivien tai mahahaavan riski. Munuaisten vajaatoiminnasta kärsiville vähähiilihydraattinen ruokavalio ei sovi ollenkaan.

No älä mitään wikipediaa lue :laugh: Virallinen tahohan on karppausta vastaan.

Mä karppasin raskausajan ja tosi hyvin meni! Loppuvaiheessa lisäsin hiilarit n, 100 g/päivä

No ei karppaus tosiaan sovi jos BMI on alle 20 jos karppaa laihduttaakseen, mutta kun ei se karppaus ole yhtä kuin laihdutus. Itsellä koskaan ole elämässä ollut tarvetta laihduttaa tai muutenkaan kattoa mitä suuhun laitan, mutta karppaan silti kun sen plussapuolet on niin lukemattomat. Ja todellakin söisin raskausaikana samallalailla, näin terveellisesti en ole koskaan syönyt.

Yhteistyössä