Karppaus ja menkat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja juuulia86
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

juuulia86

Vieras
Olen pian reilu 20-vuotias normaalipainoinen nainen. Olen reilu viisi vuotta syönyt samoja e-pillereitä aina 3 kk putkeen lääkärin suosituksesta ja aina kuukautiset on tullut juuri silloin kuin pittäkin, eli väli viikolla. Aloitin karppauksen reilu 2 viikkoa sitten ja nyt minulla alkoi kuukautiset 2 kk liian aikaisin!

Tämä ilmeisimminkin johtuu karppaamisesta, mutta onko muilla kokemuksia tästä? Mikä tähän auttaisi, että saisi ns. normalisoitua kuukautiset?

Itselläni oli aikaisemmin todella epäsäännölliset kuukautiset mutta karppauksen myötä ne tulivat säännöllisiksi, eli kierto 4 viikon välein. Ehkä hiilihydraatteihin palaaminen auttaisi taas sekoittamaan hormonitoiminnan :)

Hmm.. Itsekin ajattelin, että hiilareihin palaaminen voisi auttaa, mutta olen saanut kahdessa viikossa 5 kg tippumaan, niin en haluaisi luovuttaa nyt, kun hyvin on alkanut...

Jos kuukautisiani tarkoitat, niin juodun syömään kovien kipujen ja turvotusten takia useamman lätkän putkeen e-pillereitä. Ihan lääkärin määräyksestä, kun joka kuukausi joutui saikulla olemaan kuukautisten takia. Sen takia en näitä kuukautisia joka kuukausi haluaisi..

Yhteistyössä