Karppaus ja fanaattisuus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja The Maiden
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

The Maiden

Aktiivinen jäsen
28.09.2009
1 576
0
36
Olen karpannut parisen vuotta, ja se on sopinut minulle hyvin. Välillä on tullut "lipsuiltua" kun on ollut juhlapyhiä tms, mutta olen pyrkinyt sitten aika pian vähentämään hiilareita siihen, etten ketoosiin kuitenkaan mene ja pysytellä sillä linjalla sitten.

Mutta väkisinkin nousee myötähäpeän puna poskille monien karppaajien -etenkin harmaiden, fanaattisista, hurmoshenkisistä, ilkeistä aloituksista ja kommenteista. Tulee sellainen olo, että en halua kuulua tuohon kahjoon porukkaan, vaikka kyllä niitä fiksujakin tietty on.

Kai sen sillä voi perustella, että haluaa "pelastaa" ihmisiä, kun itse kuvittelee olevansa niin oikeassa. mutta kuulkaa karppaus- uskonto- kestovaippa yms. fanaatikkohörhöt, se ei toimi, eikä ikinä tule toimimaankaan tuolla tavalla. :whistle:

Mua taas ärsyttää se, että jos täällä kertoo kestovaipoista, perhepedistä, pitkästä imetyksestä tms niin on automaattisesti fanaattinen hörhö ja piipertäjä. Ei oikein kivaa sekään.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mua taas ärsyttää se, että jos täällä kertoo kestovaipoista, perhepedistä, pitkästä imetyksestä tms niin on automaattisesti fanaattinen hörhö ja piipertäjä. Ei oikein kivaa sekään.

No minä käytän kestositeitä, olen kestottanut molemmat lapseni, joten kyse ei ole siitä, että nämä aiheina ärsyttäisivät minua.

Alkuperäinen kirjoittaja karoline76:
Vinkkejä aamu ja iltapaloihin ...

Turkkilaista jogurttia marjojen kera, karppausleipää runsaiden päällisten kera ja vihreää teetä on munesti mun aamupala :)

Leipä:

Summittainen määrä sulatettua voita tai oljyä, kananmuna, suolaa ja sekaan vehnälesettä, pellavansiemenrouhetta, soijajauhoa, saksanpähkinää murskattuna, auringonkukansiemeniä ym. maun mukaan, kunnes taikinasta tulee muotoiltava.

Taikina leivinpaperiliuskan väliin ja taputellaan lätyskä leipä. Mikroon pariksi minuutiksi tai pannulle.

Mun mielestä taas karppaajat eivät ole fanaattisia, vaan pikemminkin nämä, jotka eivät ymmärrä karppauksesta mitään, fanaattisesti puolustavat sitä omaa "terveellistä" ruokavaliotaan ja mollaavat karppaajien erittäin terveellistä ruokavaliota.

Kai se fanaattisuus sitten vähän laantuu, kun asian uutuuden viehätys vähän laantuu. Eikös aika monilla ole taipumusta "kiihkoilla" jonkun itselleen uuden asian kanssa, mistä on kovin innostunut.

mä olen ollu tiukka ketokarppi tammikuulta lähtien ja se mitä en tajua et jos käy aloittelevana kysymässä neuvoa karppaus.infosta niin saa osakeseen vähättelyä ja suoraa vittuilua. ensin hehkutetaan maasta taivaaseen ja sit jos menee kysyyn et mikäs juttu tää on niin nauretaan pääin naamaa ja sanotaan et kvg. sama ilmiö siis täällä.... surulllista...

Toki tekee varmasti seki kun karppaus saa usein fanaattista vastustusta. Lyö herkästi puolustuksen päälle. Ja miksipä ei hehkuttais sellaista joka (itsellä ainaki) toimii. =)

Tietty ilkeily on aina ikävä juttu.

Yhteistyössä