Karppauksesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja auttakaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

auttakaa

Vieras
Eli olen nyt lukenut jonku verran aiheesta ja kirjankin lainasin aiheesta. Painoa pitää pudottaa -20kg.

Eli olen ymmärtänyt sen mitä nyt aiheesta olen lukenut. Että kun on päässyt tavoitteeseen, niin ei ole paluuta enää entiseen ruokavalioon. Siis ymmärrän toki, että pullat, suklaat yms epäterveellinen jää pois. Mutta onko näin, että kun tavoitepaino saavutettu, niin perunaa, riisiä, makaroonia ei enää ruokavalioon oteta? Vai vain kohtuudella silloin tällöin?

Vai olenko ihan oikein ymmärtänyt asian?

Mä olen itse Dukanin dieetillä, joka on hyvin samoilla linjoilla karppaamisen kanssa (ainoastaan suositaan vähärasvaisia tuotteita, mutta mäpäs olen sen kohdan jättänyt noudattamatta :D). Aloitetaan hyökkäysvaiheella, jolloin ei syödä hiilareita lainkaan. Sen jälkeen tiputusvaiheessa syödään joka toinen päivä pelkkää protskua, joka toinen päivä protskua ja salaattia (näin niinkuin kärjistetysti). Tavoitepainon saavutettua jatketaan edelleen samoilla linjoilla, mutta parina päivänä viikossa voi syödä mitä haluaa. Ja loppuelämän ajan pitäisi olla yksi proteiinipäivä viikossa. Muina päivinä voi siis syödä (fiksusti) mitä haluaa.

Tuota vois olla hyvä noudattaa karpatessakin :). Siis että kun on päässyt tavoitepainoonsa, niin lisää ensin varovaisesti hiilareita muutamana päivänä viikossa. Ja aina jatkossa katsoo vähän hiilareiden laatua ja pitää välillä myös kokonaan hiilarittomia päiviä.

Ainahan se aikaisempi ruokavalio on ollut huono, mikäli on tarvetta pudottaa painoa.

Jatkossa ruokavalion voi tasapainottaa itselle mukavaksi ja katsoa pysyykö paino paikallaan. Mikäli alkaa nousemaan, tietää että jostain on nipistettävä, joko ruoasta tai lisättävä liikuntaa.

Mutta en näkisi että loppuelämää tarvitsisi viettää ilman perunaa, pastaa tms. Voithan pistellä perunaa poskeen toisena päivänä, ja yhtenä korvata sen vaikka juureksilla.

Itselläni suusta menee alas sellainen määrä sokeria, että pelkästään sen poisjättäminen teki ihmeitä aikaan. Uskon, että voin syödä ruokia normaalisti, mutta tuosta karkkikierteestä pitäisi päästä lopullisesti irti.

Yhteistyössä