Karppauksesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pläski
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pläski

Vieras
Mä olen päättänyt aloittaa tuon vähähiilarisen dieetin. Kävin lukemassa ohjeita kyllä jo, mutta nyt mietin että kun jätän kaikki leivät, perunat, riisit ym pois, niin mistä tulee se hiilarimäärä? Tai siis että kai niitä nyt hiukan olisi suotavaa saada, edes se 20g?? :D

Sanotaanko että syön päivän aikana vaikka yhden ruisleivän, juustoja, leikkeleitä, salaattia, jotain kasvisgratiinia ja lihaa/kalaa/kanaa, ja vaikkapa munakasta, niin saako tuollasesta kokonaisuudesta kuitenkin "tarpeeksi" niitä hiilareita? Hölmö kysymys mutta pakko kysyä... :D

Tuli vaan mieleen kun mä en esimerkiksi juo maitoa ollenkaan. Mutta jos syön päivän aikana yhden ruisleivän ja jogurtin + salaattia ja noita muita niin onko siinä jo liikaa hiilareita?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Tuli vaan mieleen kun mä en esimerkiksi juo maitoa ollenkaan. Mutta jos syön päivän aikana yhden ruisleivän ja jogurtin + salaattia ja noita muita niin onko siinä jo liikaa hiilareita?

En tiedä missä sulla on tarkoitus pitää hiilarit, mutta jos syöt ruisleipää ja jogurttia, katso että kyseessä on kokonaan täysjyväruisleipä (sis. vain täysjyväruis, vesi, suola) ja luonnonjogurtti/turkk. tai kreikk. jogurtti, niin eiköhän pysy fiksuissa rajoissa. Muista sienet, marjat ja suosi tummanvihreitä kasviksia! :)

Mä en oikeastaan vielä tiedä mikä olis se sopiva raja ne hiilarit pitää. Luin että toiset pitää siinä 20g ja toiset jopa 60g päivässä. Laihtua olis kuitenkin tarkoitus. Aion aloittaa ens viikolla vasta, ehdin tässä hiukan vielä tutustumaan paremmin koko systeemiin. :)

Se 20 g kuuluu esim. atkinsin dieettiin ainakin ekat 2 vkoa, induktiovaiheeseen. Sillä voi aloittaa ja pikkuhiljaa sit nostaa hh määrää sellaiseksi mikä sopii itselle.

Yhteistyössä