Karppauksesta tietävät huom. =)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja CousCous
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ja makeanhimoon omatekoinen kookossuklaa (menettelee hädässä): Kookosrasvaa 150g, 0,7dl tummaa kaakaojauhetta (valitse hiilihydraatiton), makeutusainetta pieni loraus ja hasselpähkinärouhetta. Tuo sitten sekaisin ja annostelu jääpalamuotteihin. Eipä tarvi paria palaa enempää syödä kun makeanhimo on lähtenyt. Ilman sokeria, ilman hiilihydraatteja - vain rasvaa :)

Alkuperäinen kirjoittaja Kipsu:
Ei hedelmiä, niissä on paljon hiilareita. Kohta pitää varmaan lisätä maito mukaan, että saa kalkkia. Maustamaton jogurtti puolukoilla on ihanaa.quote]

Kuuluuko tiukkaan karppaukseen se että maitokin jää pois? Kun kaveri kuitenkin sitä kermaa käyttää "joka välissä"..
Mites kun hedelmiä ei kannata syödä hiilareiden takia niin saako marjoja ja vihanneksia syödä surutta?

Mä en juo maitoa ollenkaan enää. Kalsium tulee pääosin jugusta (ihanaa, rasvaista ja lohkeavaa partaäijää tai Lidlin kreikkalaista, joka on herkullisen kermaista), ja juustoista.

onnistuin tuossa jo jättämään limsan, suklaan+karkit, perunan, riisin ja pastan. sitten lipesin, ja kunnolla, ja +5kg. että sillain :D
että jos sitä ruoskisi itseään taas alkuun, kesällä on helppoa kun kasviksetkin on halpoja, suomalaiset siis =)

Alkuperäinen kirjoittaja Tallu -:
Mä en juo maitoa ollenkaan enää. Kalsium tulee pääosin jugusta (ihanaa, rasvaista ja lohkeavaa partaäijää tai Lidlin kreikkalaista, joka on herkullisen kermaista), ja juustoista.

Mutta Pitääkö maito jättää pois.. onko siitä haittaa jos sitä juo, rasvatonta maitoa? Ja pistää sitä kahviinsakin?
Ja miten se kerman käyttö kun kaveri tuntuu käyttävän paljon kermaa..

Alkuperäinen kirjoittaja CousCous:
Mutta Pitääkö maito jättää pois.. onko siitä haittaa jos sitä juo, rasvatonta maitoa? Ja pistää sitä kahviinsakin?
Ei tarvitse. Ja kermaa siksi, että siinä on paljon rasvaa, jota tarvitsee saadakseen sen energian, jota ei tule hiilareista.

Saakos marjoja syödä surutta? Esim. nyt kesällä mansikoita ja kirsikoita?
Onko kaikki hedelmät kiellettyjä/rajoitettuja..?

Kiitos kovasti kun olette viitsineet valaista tätä aihetta mulle :attn:

Esim voit miettiä sen paljonko haluat hiilareita syödä päivässä, ja sitten finelin sivuilla on erinäisiä taulukoita jne, niistä on hyvä apu. voit laskea vaikka että mitä 1dl mustikoita sisältää..

Alkuperäinen kirjoittaja Tallu -:

Kermaa siksi, kun siinä on rasvaa. Ei kannata ostaa vähärasvaisia, vaan kunnollisia, luonnollisia rasvoja sisältäviä ruoka-aineita. Jos haluat juoda maitoa, niin ota vaikka mieluummin kevytmaitoa, mutta täysmaitokin on hyvä vaihtoehto. Maidossa on hiilareita n. 4-5g/100g (100g taitaa olla noin 1dl) ja jos juot lasillisen maitoa, saat n. 10-15g hiilihydraattia. Ja jos on tiukalla alakarpilla, niin se alkaa olla jo päivittäinen hiilarimäärä... ja kun sitä saa väkisin muustakin. Joten maito ei tuossa karppimuodossa ole hyvä hiilareiden lähde. Mutta toki silloin voi juoda maitoakin, jos ei alakarppaa. En mäkään ole kovin alhaisilla hiilareilla, itse asiassa en edes laske niitä (pelkästään vältän tiettyjä juttuja), mutta maito ei ole mulle mitenkään tärkeä, joten siksi en juo sitä, vaan otan tarvittavan kalsiumin muista itselleni mieluisimmista ruoka-aineita.

Onko 180-200 g hiilareita päivässä vielä minkäänlaista hyväkarppausta? Jos saan nuo hiilarit ruisleivästä, hedelmistä ja maitotuotteista. Lisäksi syön vähä- tai kohtuullisrasvaisia lihoja ja kaloja, juustoa sekä öljyä/margariinia. Ja tietenkin kasviksia.

Alkuperäinen kirjoittaja Tihis:
Onko 180-200 g hiilareita päivässä vielä minkäänlaista hyväkarppausta? Jos saan nuo hiilarit ruisleivästä, hedelmistä ja maitotuotteista. Lisäksi syön vähä- tai kohtuullisrasvaisia lihoja ja kaloja, juustoa sekä öljyä/margariinia. Ja tietenkin kasviksia.
Hyväkarppausta voi kyllä olla. Mutta teolliset rasvat eivät ole ykkösenä karppilistalla, siis margariini pois ja tilalle voi/öljy.

=)

Saakos marjoja syödä surutta? Esim. nyt kesällä mansikoita ja kirsikoita?
Onko kaikki hedelmät kiellettyjä/rajoitettuja..?

Kiitos kovasti kun olette viitsineet valaista tätä aihetta mulle :attn:

Marjoissa ja hedelmissä on kohtuullisen paljon hiilareita (ja hedelmissä hedelmäsokeria, jota ei suositella kaikissa karppimuodoissa), mutta siitä ihanaahan tämä ruokavalio on, että voi itse päättää ja muokata ruokavaliotaan.

http://karppaus.info/wiki/index.php?title=Ateriamatriisi Tuosta näkee nuo karppaamisen alalajit ja suuntaa ruoka-aineista, mitä voi syödä kussakin lajissa.

Tää homma kääntyi nyt niin että mä päätin kokeilla tota karppamista vaikka pikkuhiljaa totuttelemalla.. eli karsin pikkuhiljaa noita hiilareita pois ja katson miten homma etenee =)
Olipas hyvä että aloitin tän ketjun tälle illalle, -olette aarteita :D

Hyvä hyvä! Tsemppiä! =) :flower: Tuota karppaus.infon keskustelufoorumia kannattaa lueskella, ja huomenna vaikka kirjastoon lukemaan joku karppauskirja. Niistäkin on tuolla sivulla suositteluja. Mä tosin en ole lukenut :whistle: mutta suosittelen sitä kuitenkin muille. Mä olen vain lukenut tästä aiheesta suunnilleen netin läpi :D

Alkuperäinen kirjoittaja Tihis:

Hyväkarppauksessa hiilarit pidetään yleensä n. 100g:ssa, se sallii jo yllättävän paljon. :) Muista katsoa, että ruisleipä on kokonaan täysjyväruista (esim. jälkiuunileipäpalat ja Uotilan viipaloitu ruislimppu, Tempo-ruis...). Ilmeisesti rasvat pelottaa vielä kuitenkin? Jättäisin kyllä margariinin vielä tuosta listasta ja vaihtaisin voihin tai Oivariiniin edes, jos kerran lihatkin vähärasvaisia.

Alkuperäinen kirjoittaja Rigel:
Alkuperäinen kirjoittaja Sssalla:
mää ajattelin aloittaa pastasta, riisistä, perunasta ja leivästä huomenna. tänään vielä syön köyhiä ritareita :ashamed:
Tsemppiä sullekin! =) Mä syön ehkä siivun poroa... ;)

Mä taidan huitasta menemään yhden "Mikan pikasuklaan" rommiaromilla :p

Alkuperäinen kirjoittaja ruttis:
Alkuperäinen kirjoittaja Rigel:
Alkuperäinen kirjoittaja Sssalla:
mää ajattelin aloittaa pastasta, riisistä, perunasta ja leivästä huomenna. tänään vielä syön köyhiä ritareita :ashamed:
Tsemppiä sullekin! =) Mä syön ehkä siivun poroa... ;)

Mä taidan huitasta menemään yhden "Mikan pikasuklaan" rommiaromilla :p

Mä söin just kourallisen pähkinöitä ja lasillisen Lidlin Quellea :D

Yhteistyössä