Karppaan ja lihon - missä vika? (raskaana)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "pallo"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="lotta";24220983]"Eiootosi" nyt ei taida karppauksesta tietää ihan hirveesti... Siinähän rasvalla korvataan hiilihydraatti.

Mutta joo ap, voit varmaankin vähentää kaikkia maitotuotteita aika roimasti, myös juustoa. Salaattiin sitten loraus oliiviöljyä.[/QUOTE]

Kiitos, eipä tullut mieleen että juustonkin rasvan voi korvata :D

kun luin tämän ketjun ja ap:n ruokavalion ja kommentit että "jotkut vaan lihoo herkemmin" -uskon siihen väitteeseen vielä vähemmän kun koskaan. ihminen lihoaa näköjään aina syystä, niinkuin tässäkin tapauksessa. mutta jos ei itse edes ymmärrä sitä, ollaan surullisella tiellä kohti liikalihavuutta. jota varmaan puolustellaan sitten "mä vaan lihon, en voi sille mitään"

Ennen raskautta olen lapsuudesta asti saanut rajoittaa syömistä, että en liho, ja olenkin pysynyt normaalipainon alarajoilla. Mutta työtä se on vaatinut enemmän kuin muilla luulisin. Tämä raskaus on nyt jotenkin sekoittanut joko ruokavalion tai elimistön.

Te jotkut ette ihan oikeasti tiedä tarpeeksi karppauksesta ettekä ole perehtyneet siihen riittävästi
tajutaksenne, millainen sen ruokavalion pitää olla, jotta tuloksia saa aikaan.
Vähän niinkuin ottais koiran, muttei sitten osaa laittaa sille rajoja ja sitten antaa koiran pois sanoen syyksi, että "että ei tulla toimeen"..

Mikään ruokavalio ei toimi jos syö enemmän kuin kuluttaa. Niin se vaan on. Turha syyttää yksittäistä ainetta, TASAPAINO on se mikä pitää elimistön terveenä ja painon kurissa. Unohtamatta liikuntaa. Mutta sehän on liian yksinkertaista, eikö niin? ;) Mieluummin makkaraa ja läskiä kuin vihanneksia, marjoja, täysjyvätuotteita ja muuta järkevää? Toivottavasti edes huolehdit vitamiinien saannista, koska pelkkä makkara ei tosiaaankaan ole hyväksi vauvallesi.

Toisinsanoen: ensisijainen vastuusi on huolehtia vauvastasi. Että saat riittävästi vitamiinejä, kivennäisaineita ja muut rakennusaineet. Pelleillä ehdit myöhemminkin.

Yhteistyössä