Karppaajilta kysyn minäkin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Nyt olen vielä raskaana, mutta synnytyksen jälkeen yritän myös aloittaa karppausta, ainakin jossain muodossa. Mutta kysynkin nyt pari kysymystä:

Millä suurustatte kastikkeen vai voiko sen verran vehnäjauhoja käyttää?

Mulla on nyt raskausajan diabetes ja ettei vaan tule kakkostyypin diabetesta, niin miten sopii yksiin karppaus ja vähärasvainen ruokavalio? Vai auttaako siinä jo se, että hiilihydraatit jää minimiin?

Tohon diabetes hommaan en osaa vastata, mutta kastia en syö, ja jos söisin, en käyttäisi vehnistä, alkaa pierettämään ihan sikana ja sellain pieni tujaus sitä jo saa mut himoamaan kaikkea makeaa :headwall: :headwall:

Sellasta jauhiskastia teen kyllä muuten mihin tulee jauhista, sipulia, vs, mausteet ja kermaa

Alkuperäinen kirjoittaja kipinäinensääri:
Tohon diabetes hommaan en osaa vastata, mutta kastia en syö, ja jos söisin, en käyttäisi vehnistä, alkaa pierettämään ihan sikana ja sellain pieni tujaus sitä jo saa mut himoamaan kaikkea makeaa :headwall: :headwall:

Sellasta jauhiskastia teen kyllä muuten mihin tulee jauhista, sipulia, vs, mausteet ja kermaa

Eli siitä kastikkeesta ei varsinaisesti tule sitten paksua? Käykö esim. kastikesuurus (maissia taitaa olla) paremmin?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja kipinäinensääri:

Eli siitä kastikkeesta ei varsinaisesti tule sitten paksua? Käykö esim. kastikesuurus (maissia taitaa olla) paremmin?

No en mä käyttäis sitäkään, en siis ihan ehdoton ole noiden syömisien kanssa, mutta en mä ole kertakaan edes kaivannut suuruskastia?

Toki jokainen itse tekee valintansa miten syö ja kuinka tiukan linjan pitää, mä esim syön sen kilon verran vihanneksia, kasviksia ja hedelmiä päivässä ja niistä tulee hiilareita paljon.

En minäkään varsinaisesti tee kastikkeita koskaan, koska eihän sitä lientä tarvita mihinkään kun lautasella ei ole tärkkelyslisäkkeitä, joihin pitäisi saada kastikkeella makua. Jos kastiketta kuitenkin tarvitsee, niin kermalla tai tomaattimurskalla onnistuu. Tai sitten joku kirkaslieminen pataruoka, jonka liemi saa makunsa lihasta, juureksista ja sipulista.

Alkuperäinen kirjoittaja qi:
En minäkään varsinaisesti tee kastikkeita koskaan, koska eihän sitä lientä tarvita mihinkään kun lautasella ei ole tärkkelyslisäkkeitä, joihin pitäisi saada kastikkeella makua. Jos kastiketta kuitenkin tarvitsee, niin kermalla tai tomaattimurskalla onnistuu. Tai sitten joku kirkaslieminen pataruoka, jonka liemi saa makunsa lihasta, juureksista ja sipulista.

Näin.

Teen kuitenkin koko perheelle ruokaa ja jos se on jauhelihakastiketta ja perunoita, niin itse otan vaan sitä jauhelihakastiketta ja salaattia. Mutta siis ei välttämättä haittaa,vaikka suurustaisi vehnäjauhoilla?

Yhteistyössä