Karppaajia paikalla, välipalaongelma? Ja vähän muutakin..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tiina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tiina

Vieras
Eli olen aloitellut hiljattain syömään karppilijalla kun ei tähän paisumisen mikään muukaan auttanut.
Ensiksi pyytäsin asiantuntevaa karppia katsastamaan tämän päin esimerkkiruokani, löytyiskö huomautettavaa:
Aamulla 1 keitetty kananmuna + kupillinen maustamatonta jogurttia
kourallinen pähkinöitä vähän myöhemmin
lounas leipäjuustosalaatti sisältäen leipäjuustoä, salaattia, kurkkua, tomaattia, porkkanaraastetta ja "pickle"-suolakurkku.
välipala 2,5dl rahkaa
kotona aion syödä jauhelihalla ja aurajuustolla täytetyn paprikan
illalla jo nälättää niin kinkkuleikkeleita, ehkä raejuustoa.

Mutta ongelmani on siis tuo välipala, töissä ei ihmeitä pysty valmistaa enkä jaksaisi aina rahkaakaan syödä. ;mitä te syötte välipalaksi? Jotain muuta kuin maitotuotteita? Karppauksen tässä vaiheessa hedelmät ei käy, myöhemmin lisään niitä kyllä.

http://karppaus.info/wiki/index.php?title=Ateriamatriisi
Tuossa on oikeestaan raakasti rankattuna ne ainekset, joista ateria koostuu karpatessa. Sieltä yhdistellen ja erikseen variaatioita ruokapöytään ja välipalaksi.

Itse syön välipaloina vaikkapa avokadon, dippaan voihin manteleita tai syön muita pähkinöitä. Pärjään aika vähällä, koska syön

aamupalan, välipalan, lounaan (11-16 ), iltapv-välipalan, päivällisen (16-19 ) ja iltapalan.

Eli syön usein ja vähän, kuitenkin niin ettei nälkä yllätä. Lisäksi juon paastoteetä koska yritän vähentää kahvilla lotraamista. Mielikuvitusta peliin ja kattele vähän mitäkaikkea kaupassa on tarjolla, jotakin helppoa ja hyvää. Olen natustanut joskus sellerinvarren jonka päälle taittelin cheddarjuustoa. :D

Mun käsittääkseni karpatessa on suositeltavaa syödä reilusti ja harvon, eli toisin kuin yllä kirjoitellut tekee. Tämä siis siksi, että ruoansulatus ei ole käynnissä koko ajan vaan vatsa saa levätä. Itse syön 3-4 krt päivässä, eli kotipäivinä aamupala/lounas, päivällinen & iltapala. Koulupäivinä aamupala, lounas, päivällinen ja iltapala.

Lasketko ruoastasi hiilarit? Minkä olet ottanut itsellesi rajaksi? Ruoasta on tosi helppo laskea hiilareiden määrä kun katsoo ne sisällöt purkin kyljestä. Täältä en voi tietää mitä jogurttia olet esimerkiksi syönyt.

Kun syö joka aterialla tarpeeksi protskua ja rasvoja(!!!) nälkä pysyy hyvin poissa. Mun mielestä syöt liian vähän kerralla. Itse en syö ns. välipaloja lainkaan, paitsi koulussa pakon edessä. Aamupala voi olla esim. 2-3 kananmunaa ja salaatti. Lounas 2 broilerin fileetä+ 2 keitettyä porkkanaa, salaattia, tomaattia, kurkkua. Jälkkäriksi partaäijää+ pellavansiemenrouhetta. Päivälliseksi piltti (Tämä yleensä siis koulussa). Iltapalaksi nistin lärpäkkeitä, eli metukkaa, ketsuppia, tomaattia, paprikaa, valkosipulia ja juustoraastetta uunissa.

Tuo leipäjuusto on myös hyvä lisä aterioille. Ja salaatteihin voi tietty lisätä esim. fetaa tai mozzarellaa tuomaan lisärasvaa ja proteiinia.
Ei paljon nälätä :p

Yhteistyössä