Karppaajat!!

Voisko joku ystävällisesti kertoo ihan konkreettisesti, että mitä te päivän aikana syötte??
Mä en jotenkin oo saanu kiinni tosta hommasta, en siis toisin sanoen jaksa alkaa miettimään missä niitä hiilihydraatteja on.
ja sitten jos sais pientä listaa, mitä ruokia/ruoka-aineita pitää ehdottomasti välttää.
Kiitos.
 
vältä
Peruna, riisi, maissi, viljat, sokeri vältettäviä

Voit syödä : juustoja, hedelmiä, marjoja, kasviksia, vihanneksia, lihaa, kalaa, kanaa, kananmunia. maitotuotteista käy kerma, voi, kokomaito, luonnonjugurtti (EI kevyttuotteita vaan aitoja !)
 
po
Alkuperäinen kirjoittaja bona fide:
No en ole ihan aito karppaaja, mutta mielestäni melko pitkälle pääsee, kun jättää yksinkertaisesti leivän, pastan, perunan ja riisin pois. Lisäksi kun välttää sokeria, niin melko pitkälle pääsee.
Siis sokerihan se on se ykkös asia joka jätetään pois, 100%hiilaria....
 
Jenis
Sokeri ja valkoiset jauhot pois, vähimmillään - ja monet jättää pois kaikki viljat, potun, maissin, riisin yms. Tilalle kasviksia ja rasvaa. Mä en mitenkään orjallisesti karppaa, mutta:

Aamiaiseksi munakokkelia ja salaattia, joskus hapankorppua tai täysjyväruisleipää
Lounaaksi esim. karppilasagnea, grillattua sapuskaa, ruokaisaa salaattia
Välipalaksi esim. mansikoita ja kermavaahtoa (ei sokeria), tummaa suklaata

Iltapalaa/iltaruokaa harvemmin jaksaa, nuo sapuskat on niin tuhteja ettei tule nälkä :)
 
Karppi-sivustolla on aika hyviä ruokapäiväkirjoja joista saa paljon ideoita. Sekä loistava resepti-pankki, joskin siellä kannattaa hiukan katsoa hiilari määriä oman karppi suuntauksensa mukaan.

Mulla perus tarvikkeisiin päivän aikana kuuluu turkkilainen jugra, juustot, salaatti tarvikkeet, liha/kala/kana ja kasvikset.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Pumpuli-81:
Karppi-sivustolla on aika hyviä ruokapäiväkirjoja joista saa paljon ideoita. Sekä loistava resepti-pankki, joskin siellä kannattaa hiukan katsoa hiilari määriä oman karppi suuntauksensa mukaan.

Mulla perus tarvikkeisiin päivän aikana kuuluu turkkilainen jugra, juustot, salaatti tarvikkeet, liha/kala/kana ja kasvikset.
Noihin vielä lisään omani eli rahka, raejuusto ja kananmuna.
 

Yhteistyössä