karppaajat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Elikkä itse olen nyt hiukan perehtynyt asiaan ja ajttelin kokeilla koska painoa en ole saanut kuriin muulla keinolla.
Kysyisin että minkälaisia hiilihydraatti määriä syötte päivittäin,ja kuin paino on lähtenyt putoamaan ja mikä ollut lähtöpaino.
Olen nyt itse aloittamassa taas työt ja mulla ongelma se että mulla ei töissä mahdollisuutta syödä/säilyttää juuri mitään.Aikaisemmin olen mennyt sillä leipälinjalla,mutta nyt mietin että jos lounaalla pärjäisin esim kahvilla ja hedelmillä,mutta kuinkahan nuo heldelmät sitten hiilihydraattien suhteen.
Aamulla syön suht tukevan aamupalan että kuvittelisin pärjääväni suht kevyellä lounaalla kylläkin töissä,varsinkin kun nyt alkuun alan tekemään puolittaista päivää.

Kai se "virallisesti" on karppaamisen raja se 30g hiilareita/vrk. Muistaakseni näin jostain luin. Itse kuitenkaan en saanut niin alas koskaan, koska halusin syödä maitotuotteita, mulla menee siis alle 60g/vrk lähes poikkeuksetta. Ja tämä niin, että ruokavaliosta on pois kaikki vilja, sokeri, riisi ja peruna. Myöskään hedelmiä ei voi syödä kyllä, jos haluaa alle tuon 30g:n mennä, muistaakseni yhdellä hedelmällä saa jo paukkumaan rajat aika lahjakkaasti. Rasiallinen mansikoitakin räjäytti kesällä hiilarimäärät kattoon.

Sinänsähän karppaamisen pointti ei ole keveys vaan hiilihydraatittomuus, karppaamisen pointti on se, että energiamäärät pysyvät melko korkeina vaikka hiilarit on alhaalla. Voisithan syödä töissä ruokaisan salaatin, jossa on esim. juustoa ja kanaa tai vaikka juustoa ja pekonia mukana?

Muoks. Mulla putosi tuolla syömisellä reilu kilo/viikko. Repsahduksia sattui välillä. Nyt en ole niin tiukka hiilareista enää, enkä laske, ja paino tulee hiljaksiin alaspäin.

Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
Kai se "virallisesti" on karppaamisen raja se 30g hiilareita/vrk. Muistaakseni näin jostain luin. Itse kuitenkaan en saanut niin alas koskaan, koska halusin syödä maitotuotteita, mulla menee siis alle 60g/vrk lähes poikkeuksetta. Ja tämä niin, että ruokavaliosta on pois kaikki vilja, sokeri, riisi ja peruna. Myöskään hedelmiä ei voi syödä kyllä, jos haluaa alle tuon 30g:n mennä, muistaakseni yhdellä hedelmällä saa jo paukkumaan rajat aika lahjakkaasti. Rasiallinen mansikoitakin räjäytti kesällä hiilarimäärät kattoon.

Sinänsähän karppaamisen pointti ei ole keveys vaan hiilihydraatittomuus, karppaamisen pointti on se, että energiamäärät pysyvät melko korkeina vaikka hiilarit on alhaalla. Voisithan syödä töissä ruokaisan salaatin, jossa on esim. juustoa ja kanaa tai vaikka juustoa ja pekonia mukana?

Niin noi hedelmät ei kyllä paras mahdollinen,ja toi salaatti ok vaihtoehto nyt talvella kun vielä vähän viileämpää,mut kesällä ehkä ongelma kun lämpenee kelit,kun mul ei sitä säilytys mahdollisuutta ole,eli repussa kulkee eväät mukana.Täytyy katsoa joskos kaupasta sais sitten jotain valmissalaatteja.
Täytyy tutkia noita hiilari jutskia enempi.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Niin noi hedelmät ei kyllä paras mahdollinen,ja toi salaatti ok vaihtoehto nyt talvella kun vielä vähän viileämpää,mut kesällä ehkä ongelma kun lämpenee kelit,kun mul ei sitä säilytys mahdollisuutta ole,eli repussa kulkee eväät mukana.Täytyy katsoa joskos kaupasta sais sitten jotain valmissalaatteja.
Täytyy tutkia noita hiilari jutskia enempi.

Monihan käyttää välipalana kanssa esim. ihan pähkinöitä, mutta musta tuntui silloin tiukimpana aikana, että niissäkin on liikaa hiilareita. :/ Mä en tosiaankaan ymmärrä miten joku saa ne hiilarit pysymään jatkuvasti alle 30g, multa se ei onnistu, mutta totesin myös, että ei tarvitsekaan onnistua. Myös avocado on ihan hyvä kevyen lounaan korvike, ja säilyy lämpimässäkin. :) En ole hiilareita katsonut siitä, mutta jossain foorumilla sitä karpille suositeltiin.

Kun itse karppasin muutama vuosi sitten, niin rajoina pidettiin seuraavia:

Max 20g hiilareita/vrk = ketokarppi

21-100g hiilareita/vrk = alakarppi

100 -->g hiilareita/vrk = hyväkarppi

Mä itse olin ketokarppina koko karppiaikani ja se sopi mulle loistavasti.

Kun tiputin painoa, hiilarimäärät vaihteli 30 - 50 g /vrk, ja tuloksia tuli - raskauskiloja taisi tippua päälle kymmenen alle puolessa vuodessa. Parasta on, että kun vähän muistaa katsella syömisiään, ei tule helposti takaisin. Nyt ei ole mitään tarvetta painonpudotukselle, joten sallin itselleni välillä vaikka siivun leipää tai just hedelmiä, jos ei jaksa heti alkaa vääntämään kunnon ruokaa - karppaus.info:n reseptiosioista löytyvät juustoleipäset (vai mitkä olivatkaan) voittavat tavallisen leivän kyllä 100-0!

Karppi-foorumilta löytyy hyviä vinkkejä tähänkin pulmaan. Hedelmiin ei kannata sortua. Mulla ainaki tukeva (muna-pekoni jne) aamiainen pitää nälän loitolla iltapäivään asti. Tosin syönkin max. 3x/pvä ja aina, kun syön, syön paljon. Joskus tulee tilanteita, että pitää ottaa "napostelu-eväitä" mukaan, niin otan karppileipää, pähkinöitä, kuivalihaa...

Alkuperäinen kirjoittaja chef:

minä kyllä sanoisin, että alakarppi = 21-60g ja hyväkarppi 60-130g

Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Alkuperäinen kirjoittaja chef:

minä kyllä sanoisin, että alakarppi = 21-60g ja hyväkarppi 60-130g

Voi hyvin ollakin, eli noi oli vaan jotkut rajat jotka silloin aikoinaan jostain bongasin :D

Yhteistyössä