Karppaajat! Pizzapohjakysymys.... :/

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja karbbi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

karbbi

Vieras
Olen aloitteleva karppaaja eikä mun kaapista löydy soijajauhoja, psylliumia, vehnäleseitä tms mitä noissa karppaus.infon-resepteissä on melkein kaikissa.

En myöskään halua tehdä mitään salami/metukkapohjaa kun tulis pian liian suolaista? Ja lapsellekin pitäisi kelvata...

Auttakaa mua nyt, meneekö ihan munilleen koko karppaus jos tekee vehnäjauhopohjan..?
Olis jauheliha mikä pitäs tänään käyttää ja kinkkusuikaleet huomena.. Juustoraastetta on ja tomaattia yms, mutta vain pohja tuottaa nyt päänvaivaa? :(

No oon mä nyt pari viikkoo karpannu ja mies reilun viikon, mutta koen et ollaan silti aloittelijoita ja vasta tutustutaan koko aiheeseen. Kummaltakin on lähteny viitisen kiloa, et ollaan me varmaan jotain oikein tehty... Mutta en ole vielä osannut ostaa kaappeihin tuollaisia "erikoisjauhoja"... :(

Käytä ruisjauhoja, mantelijauhetta tai laita osa ihan puurohiutaileita? Vyötärönmetsästäjän pizzapohjaan ei muutenkaan mene kuin muutama lusikallinen jauhoja/leseitä. Itse en ole vielä kuuna päivänä ostanut psylliumia tai soijajauhoja.

oliskohan tää hyvää...?

http://karppaus.info/resepti/resepti.php?id=1400

Mulla ei oo mantelijauhetta eikä tällä hetkellä edes rahkaa kun aamulla söin vikan purkin... :ashamed:
Enkä jaksa tänään enää mennä kauppaan.

Pellilliseen:

8kananmunaa (vatkaa sähkövatkaimella)
3rkl ruisjauhoja
ripaus suolaa

Kaada leivinpaperoidulle pellille taikina ja
paista pohjaa 225´C 10min. ja laita täytteet ja 10min. Ps. Älä laita liikaa tomaattisosetta, jottei pohja vety. Tomaattipyree eri asia.

Yhteistyössä