Karppaajat, miksi en laihdu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Läski"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

"Läski"

Vieras
Olen aiemmin karppaamalla pudottanut painoa onnistuneesti ja nyt olen koittanut kolmisen kuukautta saada painoa pois ja oon onnistunu tiputtamaan ehkä vain 5-6kg (aluksi en edes uskaltanut punnita itseäni niin eihan tarkkaa määrää en osaa sanoa, pudotettavaa kuitenkin 25-30kg

Aamupala: pari kuppia kermakahvia (kerman seassa about 1/3 soijamaitoa (0,2g/100g)

Lounas: reilusti tuoresalaattia (n. Puoli lautasta) kanaa/jauhelihaa/kalaa/ possua vihannesten kanssa. Vihanneksissa pyrin siihen, että niissä on alle 5g/100g ja joskus seassa on erilaisia juustoja tai kermaa tai tomaattimurskaa. Lihan osuus on ehkä 1/5 syömästäni ruokamäärästä.

Välipala:kahvia, joskus porkkana tai lasillinen light-mehukeittoa.

Päivällinen: vastaava kuin lounas tai keittoa (ilman perunaa).

Iltapala:partaäijää mehukeitolla/ porkkana/ pähkinöitä/ karppileipää (siis joku näistä)

Nälkä mulla todella harvoin edes on ja siksi aamu/iltapalat niukkoja.

Salaateissa ja ruoan seassa käytän usein siemeniä ja loraus oliiviöljyä. Leivän päällä silloin harvoin kun sitä syön, on voita, juustoa, salaattia, kinkku/meetvursti, kurkkua, tomaattia. Myös munia käytän viikottain.

Auttakaa, miten saisin painoa alemmas, ihan tiukkaan atkinssiin mä en kykene!

Olo on näillä syömisillä tosi hyvä, ainut vaan ettei toi paino ole enää aikoihin tippunut ja se ähän masentaa. Punnitsen itseni 1-2viikon välein ja tuntuu että tuo paino vaan junnaa paikoillaan ja välillä heittelee sen 1-2kg suuntaan tai toiseen.

Aiempaan ruokavaliooni tämä muutos on aikamoinen ja jotenkin tuntuis että tässä ajassa olisi pitänyt jo enemmän tapahtua.

Itse vuoden karpanneena, ja aika monilta saman kokemuksen kuulleena voin sanoa, että karppaamalla saa laihdutettua just ne "ylipainokilot" eli heti kun paino alkaa vähänkin lähentelemään normaalia niin pudotus loppuu. Kroppa ilmeisesti on sitä mieltä että tämä on hyvä paino. Itselläni lähti kans 2-3 kk se 6-7 kiloa ja siinä se, sitten ei ollut seuralaisena muuta kuin v-mäinen närästys jonka vuoksi jouduin karppaamisen lopettamaan. Ja paino lähti putoamaan sen jälkeen kun palasi hyväksi todettuun liikuntaa 5 kertaa viikossa + vähäkalorinen ruokavalio.

"nim.merk. ei-karppaajalla elämä on helpompaa ja maistuu paremmalta"

Kiva jos joku muukin osais auttaa... Ei kroppa voi olla sitä mieltä, että nyt hyvä. Pituutta 155 ja painoa 78 tällä hetkellä.. Sinällään tykkään karppiruoasta ja olo on parempi, et en haluis palata tavalliseen.

Pitäiskö sitä rasvaa koittaa syödä enemmän?

Jokaisen kroppa toimii omalla tavallaan joten kokeilemalla löydät oikean ruokavalion. Kokeile lisätä rasvaa, jos ei toimi, kokeile lisätä hiilareita vaikkapa hedelmien muodossa jne. Kokeile vähentää kahvin juontia ja jättää makeutusaineet pois josko vaikuttavat aineenvaihduntaan yms. Juotko riittävästi vettä? Sit yks mitä kantsii kokeilla jumiin on kunnon mässypäivä :p

Vettä menee varmaan pari litraa päivässä, toki sitä voisin koittaa lisätä. Ja ehkä toi mässypäiväki ois hyvä, tosin oon kyl tänä aikana pari kertaa ollu juhlissa joissa on tullu syötyy vähän enemmän hiilareita.
Makeutusaineita en käytä muuten kuin mitä noissa mehukeitoissa on, vois tietty itse koittaa tehdä marjoista keittoja, mut mikä ois paras suuruste?

[QUOTE="Läski";25139451]Vettä menee varmaan pari litraa päivässä, toki sitä voisin koittaa lisätä. Ja ehkä toi mässypäiväki ois hyvä, tosin oon kyl tänä aikana pari kertaa ollu juhlissa joissa on tullu syötyy vähän enemmän hiilareita.
Makeutusaineita en käytä muuten kuin mitä noissa mehukeitoissa on, vois tietty itse koittaa tehdä marjoista keittoja, mut mikä ois paras suuruste?[/QUOTE]

ei vettä kannata liikaa juoda ettei ravinteet mene. Mässypäivällä tarkoitan KUNNON mässäystä, en "vähän enemmän hiilareita" :D
Onko pakko saada just keittoa? Eiks partis tai kermavaahto marjojen kans kävis? Ja jos kokeilet lisätä hiilareita niin osta sokerillista versiota. Maissitärkkelystä niissä valmiissa keitoissa vissiin on... Sitä tai perunajauhoa, samapa tuo kun sitä menee niin vähän.

Yhteistyössä