Karppaajat ja muut hiilareiden välttäjät! Vatsa-asiaa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
En ole varsinaisesti karpannut, mutta olen vähentänyt paljon hiilareita ja ollut mm. nyt kokonaan ilman pastaa ja riisiä. Eilen söimme pastaa pitkän tauon jälkeen, ja mulle tuli aivan järkyttävät mahakivut melkein heti ruokailun jälkeen. Söimme alkuillasta, ja kipuja kesti koko illan, vasta nukkuessa helpotti ja vieläkin tuntuu vatsa vähän hellältä.

Onko muilla ollut vastaavaa, jos on pitkän tauon jälkeen syönytkin esim. pastaa? Mulla on todennäköisesti vähän IBS-vaivaakin, mutta melko lievänä. Olisko suoli voinut vaan ärtyä nyt noin paljon, kun ei ole saanut sitä pastaa pitkään aikaan?

Saako tulla samaan ketjuun kyselemään??

Mulla on nyt alkanut vatsa oireilla ja ajattelin jättää alkuunsa nyt ainakin leivät pois. Kevyt aloitus ;) Mutta kertokaahan, mitä syötte aamuisin? Erilaisia munakkaita? Muuten mulle ei tuota kyllä ongelmia, jatkossa jätän sitten pastat ja perunat pois ja korvaan kasviksilla mutta aamu/iltapalat tuottaa päänvaivaa.

Saako tulla samaan ketjuun kyselemään??

Mulla on nyt alkanut vatsa oireilla ja ajattelin jättää alkuunsa nyt ainakin leivät pois. Kevyt aloitus ;) Mutta kertokaahan, mitä syötte aamuisin? Erilaisia munakkaita? Muuten mulle ei tuota kyllä ongelmia, jatkossa jätän sitten pastat ja perunat pois ja korvaan kasviksilla mutta aamu/iltapalat tuottaa päänvaivaa.

rahkaa+kermaa+marjoja, partista+kermaa+marjoja, munakasta, kiire aamuina protskupatukkaa...

Mulla on kanssa tullu esim. ranskalaisista maha kipeeksi kun en ole moneen päivään sitä ennen syöny perunaa/pastaa/leipää ... siis karppannu :) kyllä se siitä johtuu se kipu jos yks kaks syökin ison annoksen pastaa...

Tulipa sieltä taas "asiallisia" vastauksia. En ole mikään karppaaja, syön esim. ruisleipää aamuisin. Olen vain vähentänyt hiilareita, joten en olisi uskonut, että vaikutus olisi noin raju, jos välillä hiilareita syökin enemmän. Halusin vain kysyä, onko jollakulla ollut vastaavia vatsaoireita.

Olen saattanut jonain viikonloppuna syödä karkkiakin, joten sokeria on taatusti tullut välillä. Lähinnä ongelmana näytti olevan juuri tuo pasta.

"Mievua" sentään vaivautui vastaamaan asiallisesti, kiitos siitä.

[QUOTE="vieras";22330794]Tulipa sieltä taas "asiallisia" vastauksia. En ole mikään karppaaja, syön esim. ruisleipää aamuisin. Olen vain vähentänyt hiilareita, joten en olisi uskonut, että vaikutus olisi noin raju, jos välillä hiilareita syökin enemmän. Halusin vain kysyä, onko jollakulla ollut vastaavia vatsaoireita.

Olen saattanut jonain viikonloppuna syödä karkkiakin, joten sokeria on taatusti tullut välillä. Lähinnä ongelmana näytti olevan juuri tuo pasta.

"Mievua" sentään vaivautui vastaamaan asiallisesti, kiitos siitä.[/QUOTE]

Ja lisään siis, että mulla ei tullut pastasta mitään vatsaoireita ennen tätä hiilarivähennystä.

Yhteistyössä