Karppaajat hoi! Päivän syömiset

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja karppaajako?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

karppaajako?

Vieras
Aloitin tänään karppaamisen ja tässä tämän päivän syömiset. Ruokarytmit vielä hakusessa, muutenkin vähän normaalista poikkeava päivä. Olen 165cm ja painan noin 98kg.

- 2munaa, fetajuustoa, metukkaa, tomaattia, vichyä

- 1prk öljy tonnikalaa, fetajuustoa, kurkkua, vichyä

- noin 300g sikanautaa (j.lihamaustetta), noin 200g kruunukasviksia, kurkkua, vettä

paistamiseen käytin 75% oivariinia

Miltä tämä kuulosti karppaajien mielestä? Äsken söin alimman aterian ja oli ehkä vähän liian iso annos. Kahden ensimmäisen aterian jälkeen oli noin tunnin päästä jo nälkä. Tänään en syö enää mitään.

Ainakin syöt ihan liian vähän kasviksia. Mistä ajattelit saada vitamiinit ja hivenaineet?
Itse olen vuosia ollut vhh ruokavaliolla, mutta en tosiaankaan syö metukkaa enkä 300 g sikanautaa. Huh. Runsaasti kasviksia ja vähärasvaista kanaa, kalaa tai lihaa syömällä kilot karisevat.

• Tykkää
Reactions: dipt
Huh, huh!
Mun päivän syömiset:
- 1dl rahkaa, 1 keitetty kananmuna
- pussillinen (200g) parsakaalia, n 100g broilerifilettä, salaattia, tomaattia, kurkkua
- purkki raejuustoa
- kukkakaalikeittoa

Minulla ruokavaliota vaikeuttaa suuresti ruoka-aine allergiat. Olen allerginen mm herneille, porkkanalle, pähkinöille, siemenille, omenalle, luumulle, kiwi-hedelmälle jne

Muilta allergisilta olisikin kiva saada ideoita

aamu: juustomunakas, salaattia,porkkanaraastetta, kahvia kermalla ja kookosöljyllä
päivä: maksapihvi, sipulia, puolukkasosetta,parsakaalia
ilta: kalakeitto, juustoleipänen, mustikoita jugurtilla

Ootko muuten kokeillu koskaan eri pähkinöitä. Maapähkinät ja saksanpähkinät on mulla ne joista saan välittömän poskienturvotuksen ja myöhemmin ihottumat. Manteli ja moni muu aiheuttaa vain vähän oireita ja cashewpähkinästä en saa mitään oireita vaikka vedän niitä kaksin käsin.. Jos et niihin kuole niin kokeile..

Liikaa huonoja proteiinin lähteitä, liikaa huonoa rasvaa ja liian vähän hyvää rasvaa ja vihanneksia/kasviksia

esim. hyvä päivä:

aamupala:
2 kananmunaa
n. 50-100g kalkkunaa tai tonnikalaa
iso kourallinen salaattia (esim. jäävuori) + tomaattia ja kurkkua

välipala:
rahka + kourallinen mustikoita

lounas:
150g kanaa
niin paljon vihreää salaattia ja muita kasviksia ku jaksaa syödä
kastikkeeksi vaikkapa 1 tl oliiviöljyä + 1tl luonnon jogurttia + 1tl valkoviinietikkaa + pieni valkosipulin kynsi murskattuna + suolaa & pippuria

välipala:
Omena

Päivällinen:
150g uunissa kypsennettyä vaaleaa kalaa, esim. siikaa
keskurpitsaa + fenkolia (kuutioi kesäkurpitsa, viipaloi fenkoli, paista n. 1rkl oliiviöljyssä pari minuuttia)
salaatti jossa salaatinlehtiä, kurkkua, tomaattia, punasipulia (kastikkeeksi sama kuin lounaalla)

Juo vettä 2l päivässä. Toisen välipalan voi vaihtaa iltapalaksi, jos päivällinen kovin aikaisin.

Ja tätä rytmiä, aterioita muokaten niin, että muutat tuota aterian proteiiniä haluamaksesi - esim. jauhelihaa, lohta, possua, kanaa, kalkkunaa, pähkinöitä, tofua jne. MUTTA pitäen sen määrän 100-150g pääaterioilla - laihdut varmasti. Muista hyvät öljyt - avokadoa, oliiviöljyä jne. Kroppa tarvii rasvaa polttaakseen rasvaa!

Pidä yksi herkutteluhetki parin viikon välein niin ei motivaatio karkaa turhan kauas. Siis hetki, EI päivä.

Liikaa huonoja proteiinin lähteitä, liikaa huonoa rasvaa ja liian vähän hyvää rasvaa ja vihanneksia/kasviksia

esim. hyvä päivä:

aamupala:
2 kananmunaa
n. 50-100g kalkkunaa tai tonnikalaa
iso kourallinen salaattia (esim. jäävuori) + tomaattia ja kurkkua

välipala:
rahka + kourallinen mustikoita

lounas:
150g kanaa
niin paljon vihreää salaattia ja muita kasviksia ku jaksaa syödä
kastikkeeksi vaikkapa 1 tl oliiviöljyä + 1tl luonnon jogurttia + 1tl valkoviinietikkaa + pieni valkosipulin kynsi murskattuna + suolaa & pippuria

välipala:
Omena

Päivällinen:
150g uunissa kypsennettyä vaaleaa kalaa, esim. siikaa
keskurpitsaa + fenkolia (kuutioi kesäkurpitsa, viipaloi fenkoli, paista n. 1rkl oliiviöljyssä pari minuuttia)
salaatti jossa salaatinlehtiä, kurkkua, tomaattia, punasipulia (kastikkeeksi sama kuin lounaalla)

Juo vettä 2l päivässä. Toisen välipalan voi vaihtaa iltapalaksi, jos päivällinen kovin aikaisin.

Ja tätä rytmiä, aterioita muokaten niin, että muutat tuota aterian proteiiniä haluamaksesi - esim. jauhelihaa, lohta, possua, kanaa, kalkkunaa, pähkinöitä, tofua jne. MUTTA pitäen sen määrän 100-150g pääaterioilla - laihdut varmasti. Muista hyvät öljyt - avokadoa, oliiviöljyä jne. Kroppa tarvii rasvaa polttaakseen rasvaa!

Pidä yksi herkutteluhetki parin viikon välein niin ei motivaatio karkaa turhan kauas. Siis hetki, EI päivä.

Ei karppien tarvii noin usein syödä, eikä noin rasvattomasti.

JÄRKKYÄ! Itsellä vhh, paljon kasviksia, hyviä rasvoja esim pähkinöistä. Lunaaksi syön usein salaatin, johon lisään lohta tai tonnikalapurkin öljyssä, lisäksi esim pinjansiemenia. Sä saat kamalasti proteiinia, 300g sika-nautaa yhdellä aterialla!!!!

Yhteistyössä