Karpit! Työpaikkaruokailusta..

• Viestiketjun aloittaja Daisy
  • Ensimmäinen viesti
Daisy
Miten te muut hoidatte ruokailut työpaikalla? Mulla on iso ongelma kun olen koulussa töissä ja ruokailen siis oppilaiden kanssa. Ja ruokana on se tavallinen kouluruoka. Kastikkeet yms lihapullapäivät on ihan ok, mutta esim. tänään oli kinkkukiusausta ja pakkohan sitä oli ottaa..

Oisko ideoita? Mulla ei oikein ole mahdollista ottaa eväitä (ainakaan lämpimiä)..

Mun mies karpatessaan ottaa perunat sun muut "hiilihydraattipommit" salaattina. Esim. kinkkukiusauspäivänä sitten vain vähän kiusausta ja paaaaaljon salaattia.

Joskus olen tehnyt hänelle omat leivät mukaan. Ohjeita löytyy karppaajien keskustelupalstoilta :).

Myös koulussa töissä
Meillä kävi aikaisemmin, että ilmoitti vain, mitä ruokia ei voi syödä. Ilmoitin perunan ja viljan. Nyt tarvitaan lääkärintodistus, jos halua esim. gluteenittoman ruuan jne. Olen sitten tehnyt niin, että suunnittelen, mitä ruokia syön koulussa tulevalla viikolla ja otan eväät (salaatti) niinä päivinä, jolloin en pysty valitsemaan koulun ruuista salaattia + lihaa/kalaa eli keitto- ja laatikkoruokapäivinä.

opekarppi
Mäpäs en syöny, vaan valvoin vaan. Kerroin muksuille, että mulla on omat eväät, jotka syön sitten, kun he ovat lähteneet. Ja hyvin selvisin karppiaamiaisellani sinne välillä pitkällekin iltapäivän puolelle. Oli kätsyä, kun ehti oikeesti keskittyä siihen valvomiseen ja muksujen kanssa rupatteluun (oon hidas syömään). Tietty toi esimerkkiruokailu jäi vähemmälle, mutta keskusteltiin kyllä paljon ravinnosta niitten muksujen kanssa. Nykyään siis oon kotona.

opekarppi
Ja siis mulla ei ollu vielä nälkäkään kouluruoan aikoihin, kun syön vaan kolmesti päivässä. Eli sikskään en syöny niitä eväitäni oppilaiden kanssa yhtaikaa.

ap
Kiitos vastauksista! Noi pähkinäthän voiskin olla hyvä juttu. Ja pakko kai sitä on vaan sitten joskus sitä perunaakin syödä.. Meilläkin vaaditaan lääkärintodistus erityisruokavaliosta. Laatikot ja keitot on hankalia.. Ja kun mun tehtäviin kuuluu esimerkin antaminen..

Yhteistyössä