Karpit! Miks mä en saa protskuja tarpeeksi alas???

  • Viestiketjun aloittaja aloittelija
  • Ensimmäinen viesti
aloittelija
Siis mä en mun mielestä ees syö paljon sellasta, mikä sisältää proteiinia, mut silti ne on joka päivä yli 100. Laitan tähän nyt syömisiäni, jotta näätte, mitä oon syönyt, sanokaa sen perusteella, mitä pitäis korjata, olkaa niin kilttejä!
Oon siis pitänyt kiloklubissa ylhäällä kaikki syömiset, jotta opin kunnolla näkemään, mitä syön, ja miten paljon. Keskiviikon jälkeen jätin maidon pois.

Maanantai:

aamu: 1,5 keitettyä kananmunaa
lounas: Finduksen kreikkalainen kasvishöystö, puoli pussia, broiskun filesuikaleita n. 125g, n.2dl bearnaisekastiketta, 3dl ykkösmaitoa
illalla valkosipuli-aurarapuja ja mantelijuustoleipä.
hh 33,5g
rasva 180g
protsku 116g

tiistai:

aamu mantelijuustoleipä, pari siivua kinkkua ja pari isoa goudasiivua
päivä pari kuppia kahvia, kermaa joukossa
kesäkurpitsalasagnea, keitettyä parsakaalia, lasi maitoa
illalla uunimakkara juustolla ja keitettyä parsakaalia
hh 57,7g (mistä hyvästä??? makkarassa oli 5g hiilaria)
rasva 112g
protsku 105g

keskiviikko
aamu mantelijuustoleipä, pari siivua kinkkua ja pari isoa goudasiivua
kesäkurpitsalasagnea, keitettyä parsa- ja kukkakaalia, tomaatti, lasi maitoa
alkuillasta uusiks vähän lasagnea ja kasviksia
mantelijuustoleipä, pari siivua kinkkua ja pari isoa goudasiivua, kermaa mustikoilla
hh 48g
rasva 148g
protsku 130g

torstai
aamu kermavaahtoa mustikoilla
lounas siskomakkarakeittoa (porkkana, lanttu, palsternakka, purjo, juuriselleri, siskonmakkara)
alkuillasta kesäkurpitsalasagnea, keitettyä parsa-, ruusu- ja kukkakaalia
illalla pala munakasta (2 munaa, kinkkua, juustoa, metua), mustikoita ja kermavaahtoa, 30g pikkusisko-juustoa
hh 44g
rasva 155g
protsku 90g

perjantai
aamupäivällä gratiinia (parsa-, kukka- ja ruusukaalia), hirvenlihamureketta
kuppi kahvia mustana
iltapäivällä kesäkurpitsalasagnea, tomaatti
illalla valkosipulikatkarapuja, mantelijuustoleipä
hh 29,7g
rasva 192g
protsku 102g

lauantai
aamu mantelijuustoleipä, pari siivua kinkkua ja pari isoa goudasiivua, tomaatti
päivällä samaa gratiinia ja mureketta
alkuillasta puolikas mantelijuustoleipä, kinkkua, juustoa, pikkelsiä, paistettua lohta ehkä 50g ja kermaviilikastiketta, tomaatti, kuppi kahvia kermalla
illalla pala jauheliha, kanttarelli, tomaatti, tonnikala, aura, paprikapizzaa (pohjana vyötärönmetsästäjän pohja) salaattia iso kasa, kurkkua, fetaa, öljykastiketta, kerma-tuorejuusto-mustikkavaahtoa ja ripsu steviaa joukossa.

Mikä tossa nyt menee niin vikaan, että protskuja on noin paljon? :( En liiku juurikaan, pituutta 157cm. Tarkoitus laihtua alkuun n. 20kg, katotaan jatkoa sitten, kun saadaan alku käyntiin kunnolla.
Mielelläni hiilareitakin saisi tulla vähemmän, että pääsisi alkuun ketoosiin, ja alkaisin siitä sitten vähän nostaa, ja pitäisin sen jälkeen hiilarit max. tälläisenä, mitä nyt ovat, koska nyt on mielettömän hyvä olo! En kuitenkaan halua olla ketoosiin asti ilman kasviksia :p
Ja vielä, toi rasvan määrä taitaa olla ok? Kaloreita mulla tulee joka päivä 2000 paikkeilla, välillä vähän alle, välillä vähän yli (valkosipulirapupäivinä ;) )
 
"aloittaja"
Mureke (sis korppujauhoa?) ,makkarat, lasagne pois kokonaan, kasviksissa on myös hiilareita varsinkin porkkanassa...Iltaruoka aika vaatimaton.
No sähän oot hyvä sanomaan. Mureke ei tod. sisällä korppujauhoja, makkara oli hiilaria 5g/100g, miks lasagne pois? Ei sisällä siis pastaa, vaan lasagnelevyjen tilalla on kesäkurpitsaa. Missä kohtaa mä oon syönyt porkkanaa, missä mä sen mainitsin? Mikä iltaruoka on vaatimaton?
Ettei nyt vaan ois tää vastas mennyt väärään paikkaan :p
 
"aloittaja"
proteiineja pitäis olla suurinpiirtein pituus-100. Haluun nyt alkuun laskea nekin, ja sittempä tiedän, mikä määrä päivässä on mun kropalle hyvä. Ja liikaa protskua taas ei oo hyvä. Eikä liian vähän, joten mun mielestä ihan fiksua alkuun kattoa, paljonko niitäkin tulee. Hiilarit ne tärkeimmät kuitenkin.
Ja joo, oon mä syönyt porkkanaa, sen yhden kerran tossa keitossa, mutta eipä siinä paljoa sitä ollut, joten empä nyt usko, että tuo määrä maailmaa kaataa, varsinkaan kun senkään päivän hiilarimäärä ei oo mikään suunnattoman suuri.
 
pp
Vähän OT, mutta miten ihmeessä onnistut saamaan noista ruuista noin paljon rasvaa? Siis lähemmäs 200g ihan normaaleilta kuulostavista ruuista? Lisäätkö niihin paljon öljyjä tms? Ihan mielenkiinnosta kyselen, kun yleensähän on tosi vaikeaa saada tarpeeksi rasvaa ruoasta, varsinkin vähähiilarisesta.
 
Jontriplets
No koska sä olet aika tyly ottamaan neuvoja vastaan.
Lasgnesta tulee tottakai mielikuva että siinä on pastaa kun et siinä maininnut et on tehty kurpitsaan, sama koskee mureketta...

Mutta asiaan on joo järkevää laskea aluksi kaikki makrot. Mutta tossahan on paljon protskua mulle olis jopa liikaa. Kun se on sen pituus - 100 niin mitä sun annos siyte päivässä olis? 60? 70?
 
"vieras"
No koska sä olet aika tyly ottamaan neuvoja vastaan.
Lasgnesta tulee tottakai mielikuva että siinä on pastaa kun et siinä maininnut et on tehty kurpitsaan, sama koskee mureketta...

Mutta asiaan on joo järkevää laskea aluksi kaikki makrot. Mutta tossahan on paljon protskua mulle olis jopa liikaa. Kun se on sen pituus - 100 niin mitä sun annos siyte päivässä olis? 60? 70?
En oo ap, enkä karppaa, mut silti tiedän, että kesäkurpitsalasagnessa ei ole pastaa. :D Ihmettelen itse asiassa, miten joku karppi voi kuvitella, että siinä olisi pastaa. Eihän se silloin mitään karppaus-ruokaa olisikaan... Ei mielestäni yhtään tyly ollut tuo ap:n vastaus tuolle yhdelle, joka höpisi jotain ihan omiaan vastauksessaan.
 
"aloittaja"
[QUOTE="vieras";22915867]Niin ja juusto on myös maitotuote, ja tietty kermavaahto ja kermaviili.[/QUOTE]

Niin on joo, eikä sisällä hiilareita, joten sustakin oli tosi suuri apu.

Missä on kaikki palstan karppaajat?? :D
 
kauan karpannut
Joo, aivan liikaa protskua! Sitä ei tartte kukaan normalii ihminen yli 1 g/painokilo (bodaajat sitten erikseen), ylimääräinen on vaaraksi munuaisille.

Mä syön n. 60 g protskua päivässä. Helposi saa vedettyä alas kun en oikeastaan käytä muita maitotuotteita kuin kermaa ja voita. Ja lihaakin käytän rajoitetusti, yhdestä 400 g paketista tulee 4 ateriaa (on myös edullista) Rasvaa laitan tosi paljon, isoja voiklönttejä ja kermaa... Vie myös nälän paremmin kun hiilarit korvataan rasvalla eikä proteiinilla. Helpottaa myös laihdutusta.
 
No ensinnäkin Kiloklubissa olen huomannut, että sinne lasketut ravintoarvot eivät läheskään aina vastanneet niitä ravintoaneita, mitä käyttämässäni tuotteessa todellisuudessa oli. Esim. turkkilainen jogurtti antoi ihan eri hiilari- ja proteiinipitoisuudet kuin todellisuudessa ostamassani tuotteessa oli. En sitten tiedä mitä käyttävät siellä esimerkkinä. Mutta luulisin että sinulla proteiineja aika paljon nostaa nuo maitotuotteet.
 
"vieras"
[QUOTE="aloittaja";22915909]Niin on joo, eikä sisällä hiilareita, joten sustakin oli tosi suuri apu.

Missä on kaikki palstan karppaajat?? :D[/QUOTE]

No eihän tässä hiilareista ollutkaan kyse, vaan protskuista, vai?
 
"aloittaja"
No koska sä olet aika tyly ottamaan neuvoja vastaan.
Lasgnesta tulee tottakai mielikuva että siinä on pastaa kun et siinä maininnut et on tehty kurpitsaan, sama koskee mureketta...

Mutta asiaan on joo järkevää laskea aluksi kaikki makrot. Mutta tossahan on paljon protskua mulle olis jopa liikaa. Kun se on sen pituus - 100 niin mitä sun annos siyte päivässä olis? 60? 70?
Missä mä oon tyly? Mähän kirjoitin KESÄKURPITSAlasagne, ja kysymys oli suunnattu karppaajille, joten taatusti jokainen, kenelle kysymys oikeesti oli suunnattu, tietää, mitä se on, eikä sisällä pastaa. Samoin murekkeen kohdalla, jokainen karppi tietää, että mureke ei sisällä korppujauhoja.
Ja joo, sitähän mä kysyn jo pelkästään tossa otsikossa, että miksi mä en onnistu saamaan protskuja alemmas, eli toisinsanottuna, miksi niitä tulee niin paljon.
 
[QUOTE="aloittaja";22915909]Niin on joo, eikä sisällä hiilareita, joten sustakin oli tosi suuri apu.

Missä on kaikki palstan karppaajat?? :D[/QUOTE]

Mutta proteiineja maitotuotteet kyllä käsittääkseni sisältää, eikö siitä tässä nyt ollut kyse, eikä hiilareista?
 
"aloittaja"
No ensinnäkin Kiloklubissa olen huomannut, että sinne lasketut ravintoarvot eivät läheskään aina vastanneet niitä ravintoaneita, mitä käyttämässäni tuotteessa todellisuudessa oli. Esim. turkkilainen jogurtti antoi ihan eri hiilari- ja proteiinipitoisuudet kuin todellisuudessa ostamassani tuotteessa oli. En sitten tiedä mitä käyttävät siellä esimerkkinä. Mutta luulisin että sinulla proteiineja aika paljon nostaa nuo maitotuotteet.
Kiitos, tää oli jo toinen ihan kunnollinen vastaus! :D
Mä ostin tänään ton kultakala-jäsenyyden, ja laitan nyt tästälähin sinne ylös alkuun noita syömisiä, jos sieltä tulis vähän paremmat lukemat. Mutta hyvä tietää toi kiloklubin juttu. Maidon jätin siis jo pois kokonaan, nyt on maitotuotteista vaan kuohukerma, juustot (ja purkki smetanaa on mennyt)... Mut eihän niitten pitäs proteiineihin niin kovin vaikutaa?
 
"vieras"
[QUOTE="aloittaja";22915909]Niin on joo, eikä sisällä hiilareita, joten sustakin oli tosi suuri apu.

Missä on kaikki palstan karppaajat?? :D[/QUOTE]

Joo voit pärjäillä yksinäs, jos musta ei ollut apua... Itsehän sä aloituksessas valitat protskujen liiasta määrästä. Yritin vain ilmaista, että sitä PROTSKUA tulee kaikista maitotuotteista, esim. kermaviilistä, JUUSTOSTA ja kermavaahdosta, joita sinä syöt. Ei vain maidosta ja kermasta, joiden väitit olevan ainoat maitotuotteet ruokavaliossasi.
 
Olisko juusto / maitotuotteet ylipäätänsä mikä nostaa protsut ? Toisaalta kermassa ja maidossa ei ole mun mielestä kauheasti proteiinia/desi. Ketoosiin pääset kyllä vaikka söisitkin kasviksia. Marjoja ja hedelmiä ei kyllä hirveästi mahdu jos hiilarit tiputtaa alle 20g/vrk. Kasviksista kannattaa silloin tarkistaa ne hiilarimäärät. Esim parsa-kukka-ruusukaali sisältää vähemmän hiilareita kuin esim paprika, porkkana, sipuli... Ja pähkinöistäkin kannattaa syödä vain ne kaikkein vähähiilarisimmat eli hasselpähkinä ja manteli. Muistaakseni.

Luulisin kuitenkin että sulla proteiinit nousee noista juustoista. Ja tossa makkarassa 5g/100g hiilareita, no se on aika paljon jos haluaa ketoosiin. Olisko ollut noissa vatajan (?) nakeissa 0g hiilareita.
 

Yhteistyössä