Karpit, kysymys? =)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sanna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Sanna

Vieras
Aloitteleva karppaaja kysyy et mitä nopeeta välipalaa vois ottaa töihin mukaan?
Olen iltatyöntekijä eli syön ruuan kotona, se on helppo tehdä vähähiilihydraattisesti mutta mites nää välipalat.. en ota toista ruokaa töihin mukaan enkä töissä pääse esim. kanamunaa paistamaan joten mitä muuta voisin ottaa töihin evääksi kun nää iänikuiset salaatit?

Ennen mulla oli aina leipää ja jukurttia mukana mut nyt olen tehnyt salaattia päivästä toiseen ja kaipaisin nyt jotain muuta..
Mikä olis siis nopea välipala ja iltapala ilman hellaa työmaalla?

en ole mikään asiantuntija, mutta mitä jos ottasit keitettyä kananmunaa mukaan, tai sit katot karppaus.infosta sen 'minuuttisämpylän' ohjeen ja täytät oikeen hyvän 'leivän' evääksi =)

ja eikös ne maustamattomat jugurtit vaikka marjojen kanssa kuulu tohon ruokavalioon?

eli ei kai sun tartte loppujen lopuks evästottumuksia muuttaa, hienosäätää vaan :)

Munalla töihin! Eiku... Kannattaa kokeilla tekasta vaikka karppi.info-sivujen reseptiosiosta niitä mantelileipiä. Pitää hyvin nälkää ja kannattaa lastata väliin salaattia, kinkkuva ja sensemmosta. Ihan niinku normisämpyläkin. Kaikenlaiset juustot ja leikkeleet toimii kanssa. Ja tietty jogut jotka täällä jo sanottu. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Metso:
Munalla töihin! Eiku... Kannattaa kokeilla tekasta vaikka karppi.info-sivujen reseptiosiosta niitä mantelileipiä. Pitää hyvin nälkää ja kannattaa lastata väliin salaattia, kinkkuva ja sensemmosta. Ihan niinku normisämpyläkin. Kaikenlaiset juustot ja leikkeleet toimii kanssa. Ja tietty jogut jotka täällä jo sanottu. :)

tästä tuli mieleen, että joku aika sitten surffasin tiedonjanoisena sivulle karppi.info ja täytyy sanoa että järkytys oli suuri. mietin hetken, että nyt mua on kyllä huijattu, kunnes keksin kirjoittaa osoitteen alun muotoon karppAUS :laugh:

mutta joo, siellä on kyllä herkullisia ohjeita, vaikkei karppaiskaan, ihan jo riisin lisukkeeksi :p

Alkuperäinen kirjoittaja hmmI:
tästä tuli mieleen, että joku aika sitten surffasin tiedonjanoisena sivulle karppi.info ja täytyy sanoa että järkytys oli suuri. mietin hetken, että nyt mua on kyllä huijattu, kunnes keksin kirjoittaa osoitteen alun muotoon karppAUS :laugh:

mutta joo, siellä on kyllä herkullisia ohjeita, vaikkei karppaiskaan, ihan jo riisin lisukkeeksi :p

Pirskules, kirjotinko taas sen väärin??? :laugh: Ja juu, siel OIKEES osottees on kivoja reseptejä. Oon tulostellut niitä äidinäitille joka keliaakikko. Kirjotetaanko se ees noin? Keliakia - keliaakikko...no mut you got the point. :D

ok, kiitos vinkeistä. En kyl ajatellut ottaa töihin puolikasta kurkkua evääksi, mielummin syön sitten salaattia missä on sen kurkun lisäksi muutakin.. pitää varmaan kokeilla noita leipiä eri täytteillä, kumpi on parempaa maultaan, mantelileipä vai minuuttisämpylä?

Alkuperäinen kirjoittaja Sanna:
ok, kiitos vinkeistä. En kyl ajatellut ottaa töihin puolikasta kurkkua evääksi, mielummin syön sitten salaattia missä on sen kurkun lisäksi muutakin.. pitää varmaan kokeilla noita leipiä eri täytteillä, kumpi on parempaa maultaan, mantelileipä vai minuuttisämpylä?

En ole kokeillut tota minuuttisämppäriä, mutta mantelileipä on ainakin vaivaton tehdä ja maistuu hyveltä, ns. "oikealta sämpylältä". :) Minuuttisämppärissä taitaa olla se hyvä puoli, että se on helposti muunneltavissa makiaksi. Nam! Kokeile vaikka kumpaakin, siitähän sen sitte tietää.

minuuttisämpylähän taitaa olla mantelilla, eikun pellavansiemenrouheella olikin ohjeessa. olen joskus scd-aikoina tehny mantelijauhosta leipää, ja se ei mun suuhun sovi, yök. eikä mun maha tykkää ihan noin tuhdista annoksesta pellavansiementä :laugh: mutta laitan seesaminsiementä, vehnälesettä ja loput soijajauhoa, ja hyvää tulee. eri variaatiot eri makuun.. suosittelen kokeilemaan =)

http://karppaus.info/resepti/resepti.php?id=659 ja linkki, jos ei ole tutut sivut.

Yhteistyössä