Karpin päivän ruokalista..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tää on niin helppoa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tää on niin helppoa

Vieras
Aamulla kahvi ja kahden munan munakas.

Lounaaksi ihanaa tomaatti-mozzarella paistosta.

Päivälliseksi kanaa ja parsakratiinia (reilusti koskenlaskijaa)

Iltapalaksi fetasalaatti öljykastikkeella.

Jos kaipaa jotain välipalaa, mitä tuskin kaipaan, otan pari palaa kurkkua, Bulgarian jugurttia tai ehkä keitetyn munan majoneesilla...

Eikä tule nälkä ja paino sen kun putoaa..

Alkuperäinen kirjoittaja J:
:)
Mulla melkein samanlainen lista :p paitsi että syön vain aamulla, lounaalla ja alkuillasta.

Paljos on tippunu :)?

-7kg oli tänä aamuna. Vielä 5kg niin olen ihannepainossa..

Ja tosiaan mä syön työpäivinä tuon neljä ateriaa, viikonloppuisin vaan kolme.

Alkuperäinen kirjoittaja jep:
Jep =)
Tomaatti-mozzarella paistos kuullostaa :p
eli saiskos ohjetta?

Mä teen sen vaan yksinkertaisesti niin, että viipalon tomaatit ja mozzarellan, ladon vuokaan ja joskus lorautan esim. valkosipuliöljyä joukkoon, maustan pippurilla ja uuniin. Punasipuliakin voi käyttää (hiilarit tietysti vähän nousee).

Mozzarellaa käytän suhteessa enemmän kun tomaatteja.

Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Rummuntekijä:
Miten munuaiset kestävät?

Ei vielä ainakaan mitään ongelmia...

Mikä tässä rasittaa munuaisia? Siis kysyn ihan siksi, kun itse en oikeasti tiedä ja mielestäni syön aika "normaalisti". Olen vaan jättänyt leivät, jauhot yms. pois. Onko liikaa proteiinia?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja jep:
Jep =)
Tomaatti-mozzarella paistos kuullostaa :p
eli saiskos ohjetta?

Mä teen sen vaan yksinkertaisesti niin, että viipalon tomaatit ja mozzarellan, ladon vuokaan ja joskus lorautan esim. valkosipuliöljyä joukkoon, maustan pippurilla ja uuniin. Punasipuliakin voi käyttää (hiilarit tietysti vähän nousee).

Mozzarellaa käytän suhteessa enemmän kun tomaatteja.

Kiitos. :p Kuullostaa tosi herkulliselta :p *kuola valuen*
Pitäisiköhän tilata kaupasta tomaatteja ja mozzarellaa =)
Nälkä!

Alkuperäinen kirjoittaja mari:

Mikä tässä rasittaa munuaisia? Siis kysyn ihan siksi, kun itse en oikeasti tiedä ja mielestäni syön aika "normaalisti". Olen vaan jättänyt leivät, jauhot yms. pois. Onko liikaa proteiinia?

Kysyin siksi, että ystävättärellä iski kahdesti munuaistulehdus vähähiilarisella ruokavaliolla ja minusta osa syy saattaisi olla liika proteiini.

Kysyin siksi, että ystävättärellä iski kahdesti munuaistulehdus vähähiilarisella ruokavaliolla ja minusta osa syy saattaisi olla liika proteiini.

eli jos on vähänkään pissaoireita/selkäkipuja tms. ni kannattaa seurailla tilannetta.

Tiedätkö yhtään minkälaisella ruokavaliolla ystäväsi oli, siis :ashamed: (ei nyt osaa taas kirjoittaa järkevästi ) tarkoitan että mitä ruoka-aineita söi eninmäkseen?
ja lähinnä sitä mietin että söikö kuinka paljon esim. melkein pelkkää lihaa?

Ok. Kiitos tiedosta.

Itsellä on just viime viikolla otettu liuta verikokeita. (työpaikan terveystarkastus) ja niissä ainakin kaikki ok.

Tuota proteiinin määrää olen vähän koittanut myös rajoittaa. Joka päivä ruokalistalla ei ole noin paljon esim. juustoja. Enemmän syön sitten kasviksia...

Alkuperäinen kirjoittaja blondi:
Miten vatsa toimii? Onko kolesteroliarvoille suotavaa syödä noin paljon munia?

Minä syön munia läjäpäin.. Ja kolesteroliarvoni on joko 1,2 tai 1,4. Oikeasti.

Ja ystävättären ruokavaliosta en tarkemmin osaa sanoa, tiedän vain, että hän on jättänyt hiilihydraatin melkein kokonaan pois. Ja jollainhan ne on korvattava, luulisin, että proteiini on helppo ja luonteva kovike.

Alkuperäinen kirjoittaja Emma:
Voi miten ihanaa on syödä myös ruisleipää, pastaa, riisiä ja ah, rakasta perunaa ja pysyä hoikkana, ah tätä onnea.

No makunsa kullakin.

Itse en ole koskaan pystynyt syömään ruisleipää ilman kovia vatsakipuja. Myös peruna aihettaa ikäviä oireita.

Ja riisiä (tummaa) sekä pastaa (matala GI:n pastaa) syön tälläkin ruokavaliolla kohtuullisesti.

Alkuperäinen kirjoittaja blondi:
Ja ystävättären ruokavaliosta en tarkemmin osaa sanoa, tiedän vain, että hän on jättänyt hiilihydraatin melkein kokonaan pois. Ja jollainhan ne on korvattava, luulisin, että proteiini on helppo ja luonteva kovike.

No tuo ei ole kyllä mitään oikeaa karppausta vaan sulaa hulluutta! Karppauksessa ei proteiinia tulisi syödä sen enempää kuin "normaalissakaan" ruokavaliossa. Eikä hiilihydraatteja pidä jättää kokonaan pois, vaan vähentää! Ja korvata vähennys rasvalla!

Alkuperäinen kirjoittaja nih:

No tuo ei ole kyllä mitään oikeaa karppausta vaan sulaa hulluutta! Karppauksessa ei proteiinia tulisi syödä sen enempää kuin "normaalissakaan" ruokavaliossa. Eikä hiilihydraatteja pidä jättää kokonaan pois, vaan vähentää! Ja korvata vähennys rasvalla!

"Melkein" taisin kirjoittaa. ;) Eli rajoittanut hiilihydraattien määrää rajusti, vetää meetvurstia ja kermaa tilalle. (Maistuu kyllä minullekin, ei siinä mitään...)

Miten käytännössä onnistuu pelkällä rasvalla korvaaminen? Tarkoitan sitä, että yleensä rasvaiset elintarvikkeet sisältävät myös proteiineja suht mukavasti.

Yhteistyössä