Karmee haju suussa ollut ja nyt taisi syy selvitä

• Viestiketjun aloittaja pusukiellossa
  • Ensimmäinen viesti
pusukiellossa
Mulla on tuolla suun takaosassa mikä lie nielurisan takana ollut jotain möhnää, nyt vasta huomasin pari päivää sitten ja pumpulipuikolla kaivoin pois. Voi että se haisi ihan mädälle kanamunalle. Kamala. Ruuanjämiä kai jäänyt. Ongelma on vaan, että sitä näyttää kertyvän päivittäin vaikka kuinka huuhdon suuta ruokailun jälkeen, pesen hampaat aamuin illoin. Apua???!! Olenko ainoa??

emmi
Ne tosiaan ovat kurjia! Tiedän niistä kärsineenä noin kymmenkunta vuotta. Aikoinaan kyselin niistä lääkäriltä ja vaihtoehdoksi antoi risojen leikkaamisen, ne kun ovat isot ja niiden taakse pesiytyy ties mitä:(
No, enpä ole antanut niitä pois leikata. Olenkin aina proppujen ilmestyessä näkyviin painellut niitä VAROVASTI jollain esim. hammasharjan toisella päällä, jotta lähtevät tulemaan. Usein se käy helposti, mutta on välillä tiukassa. Jos itse kokeilet, niin olethan varovainen! Vanupuikollakin niitä voi painella, mikäli yltää...

Oireena itselläni on kurkkukivun tyylinen olo nielussa ja se omituinen haju. Heti kun propun saa pois, niin johan lähti haju ja kipu.
Ällöttävä vaiva, mutta ei onneksi haise muille vain omaan nenään!

Kurlaus jollain suuvedellä tietysti auttaa ja vaikkapa syönnin jälkeen jos mahdollista purskuttaa suun puhtaaksi. Ei sitten kerry bakteerit nieluunkaan.

Tsemppiä proppujen kanssa!

Alkuperäinen kirjoittaja pusukiellossa:
Alkuperäinen kirjoittaja Maura:
Pehmeetä vai kovaa mömmöä?
Jotain siltä väliltä, en sen tarkemmin ruvennut analysoimaan, kun hajukin etoi. Semmosia pyöreitä kellertäviä paakkuja. En oo muuten kuullutkaan propuista?
propuilta kuulostais jos näytti kellastuneelta kaurahiutaleelta ,tavallista paksummalta vaa :x

pusukiellossa
Alkuperäinen kirjoittaja lumihiutale82:
missä ne tarkalleen ottaen on?ne proput siis
Mulla on kai aika isot nielurisat, eli ne on ihan nielurisan nurkassa, jonne just ja just näkee. Ikään kuin taskun pohjalla. Hyi että nyt ällöttää ajatus, että bakteerit muhii siellä parastaikaakin...

Kiitos emmi selonteosta. Onko risojen leikkaus ainoa vaihtoehto? Mä en oikeesti halua suudella ketään nyt, tosi kurja homma.

Minulla oli nielurisoissa jatkuva tulehdus, ja kurkku jatkuvasti kipeänä. Lisäksi lähes joka flunssa kehittyi angiinaksi. Nielurisat leikattiin, ja sen jälkeen ei ole mitään ongelmia ollut. Kannattaa antaa leikata, jos vaivaavat. Kuitenkin se on pieni paha vuosien harmista.

harmaana
Mä kun olen aina kuvitellut olevani ainoa ja joku luonnonoikku tässä asiassa, niin huojentavaa lukea että muillekin tulee sellaisia pahanhajuisia proppuja kurkkuun. Yritän niitä milloin milläkin pinsetillä sieltä kurkusta rapata pois. Pumpulipuikolla tuntuu vain painuvan entistä syvemmälle.

täälläkin
Mulla on kans isot nielurisat ja näyttää et niissä on sellasia kauheita kraattereita *yäk* .. ja mullakin tulee joskus sieltä sellasia hemmetin pahanhajuisia kellertäviä klönttejä.. sellasia pehmeitä palluroita. Oon kyllä luullu et se on jotain vakavampaakin. Siis mitä ne oikeesti on? Tuntuu et ne "syntyy" siellä kraattereissa.. Hitsi! Ne on kyllä NIIN ÄLLÖJÄ!

Tilli
Jaahas, selvis sit mikä muakin vaivaa. Tai no, ehkä kerran pari kuussa irtoaa yks kikkara. Joten ei niin vakavaa. Täytyykin mennä kurkkimaan kitaan, mitä siellä näkyy...

Yhteistyössä