Karmeat ilmavaivat ja turvotus

• Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Määrä voi olla liian iso. Kuitu on tärkeää suoliston toiminnalle, mutta toisilla liian iso kuidun määrä päinvastoin lisää suoliston ärtymisoireita, jolloin tulee just turvotusta, ilmavaivoja, kipuja jne. Muista juoda paljon vettä ja vähennä kuidun määrää.

pimu
pellavan siemenet pierettää taatusti, miten paljon käytät niitä? 1 teelusikallinen päivässä on alussa riittävä, jos sekin alkaa tuntua tukalalta niin jätät sen kokonaan pois vähäks aikaa. On niitä muistakin siemeniä. Leseet eivät ole mulle aikaan mitään turvotuksia tehnyt.

ap
Olen tainnut tohkeissani mokata. Ne pellavansiemenet on jotain Linus-nimisiä ja olen laittanut sellasen puolikorkillista aina jogurttiin. Eli kait ainakin ruokalusikallinen....niin ja vettä en ole tajunnut juoda yhtään lisää

-
Pienillä määrillä ehdottomasti pitää aloittaa. Ja juoda reilusti vettä.
Siemeniä ja leseitä ei välttämättä mitään suuria määriä kannata syödä, eikä välttämättä edes ollenkaan, jos muuten kuidun saanti on riittävää :)

ap
Varmaan pitäis ruokavaliota tsekata. Ainakin yrittää jotain säännöllistä ja lopettaa einesten syöminen töissä...
Huomasin tänään että vettä juon vain pari lasillista päivässä

Yhteistyössä