Karkki gallup:

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mamizuukkeli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

mamizuukkeli

Aktiivinen jäsen
13.02.2006
1 709
0
36
1. Onko teidän lapsilla karkkipäivä? mikä päivä?
2. Pitääkö se kutinsa aina,vai tapahtuuko lipsumisia usein?
3. Kuinka paljon karkkia karkkipäivänä lapsille?
4. Syötkö itse paljon karkkia?
5. Kuinka paljon teillä juodaan limsaa?
6. Ärsyttääkö jos joku tuo teille mukanaan karkkia ja antaa ne kysymättä sinulta mitään?

Meillä näin:
1. On ja lauantai tai perjantai riippuen minkälainen vkl.
2. Ei lipsuta kuin jos synttäreitä tms juhlia on ja ne nyt yleensä osuu karkkipäivälle.
3. Pienet karkkipussit ja joku muu pikku juttu, esimerkki.m&m pikku karkkipussi ja limsa tai kinder muna ja lauantai pussi (josta tosin nykyään äiti saa melkein puolet kun muuttu niin lapset ei tykkää) tai sitten pez karkkiautomaattiin karkkeja.
4. Ajoittain enemmän :p , on aikoja ettei tee yhtään mieli.
5. Aika vähän.
6. Minua kieltämättä välillä, mutta yleensä ne laitetaan sitten jemmaan.

Pojan 3 vee kanssa tuossa vähän aika sitten oltiin kaupoilla ja kaupantäti sanoi pojalle että täältä saa karkkia ja poika katsomaan minua ja miestäni sanoen "ei taida olla karkkipäivä kyllä tänään" :saint: , poika otti karkin taskuun ja säästi karkkipäivään :D .

meillä ei ole erikseen karkkipäivää vaan saatan antaa vaikka päivittäinkin pari karkkia. xylitolia sisältäviä muumi-pastilleja ovat. sitten ehkä kerran 2viikossa saavat lakupötköt.

Karkki gallup:
1. Onko teidän lapsilla karkkipäivä? mikä päivä? perjantai jos muisteetaan =)
2. Pitääkö se kutinsa aina,vai tapahtuuko lipsumisia usein? meillä on usein karkkia,mut lapset ei niitä syö
3. Kuinka paljon karkkia karkkipäivänä lapsille? Saa itse valita, yleensä valitsee kinderin, puuhapete askin tai tikkarin
4. Syötkö itse paljon karkkia? syön liikaakin
5. Kuinka paljon teillä juodaan limsaa? ei juoda ollenkaan
6. Ärsyttääkö jos joku tuo teille mukanaan karkkia ja antaa ne kysymättä sinulta mitään? ei oo koskaan tapahtunu näin,mut en usko et ärsyttäis ku tyttö ei kuitenkaan syö paria karkkia enempää

karkkipäivä meillä on lauantai, joskus lipsuu mut ei nyt pahasti. 13v ja 9v saavat pussilliset karkkia ja suklaapatukat, 1½v saa isommilta sit maistaa hieman. Itse en nykyään paljoa karkkia syö, joskus tuli syötyä mut ei enää. Limua juodaan sillon tällön mut enimmäkseen se on mehua jota juodaan. Ei ärsytä jos karkkia tuo joku muu.

Lapset 5v. ja 2v.

* Lauantai on karkkipäivä, mutta ei säännöllisesti, sillon tällöin

* Jos lapset/lapsi on mummilla yökylässä tai mummin kanssa mökillä, niin karkkipäivä voi olla muulloinkin kuin lauantaina eikä se haittaa, koska meillä ei syödä karkkia joka lauantai.

* Niiskuneiti rasia riittää

* Karkkia en kovin paljon, mutta suklaata uppoaisi, tosin hampaiden takia koitan rajoittaa

* Ei ollenkaan.

6. Ärsyttääkö jos joku tuo teille mukanaan karkkia ja antaa ne kysymättä sinulta mitään?
* Ehkä ärsyttäisi, mutta niin ei ole onneksi käynyt, ainakaan vielä.

Karkkipäivä lauantai ja silloin saavat tikkarin tai jätskiä. Lipsutaan harvoin. Itse en karkkia syö kuin vain jouluna. Limpsasta eivät lapset tykkää, joten sitä ei meillä juoda. Vieraat saa tarjota meidän muksuille karkkia.

Alkuperäinen kirjoittaja mamizuukkeli:
.

1. Ei ole. Silloin tällöin saavat karkkia, ehkä pari krt viikossa
2.
3. Yleensä esim Puuha-Pete rasia tai jokin muu suht pieni
4. En oikeastaan yhtään
5. Ei juuri ollenkaan. Lapset saa kyllä juoda esim juhlissa, leffassa tms spesiaalissa jos on tarjolla. Mutta kotiin ei juuri osteta kun me aikuisetkaan ei olla limsan ystäviä. Juodaan mieluummin laadukkaista mehuja.
6. Ei ärsytä. Isovanhemmat tuovatkin ja se on ihan ok.

Alkuperäinen kirjoittaja mamizuukkeli:

1. Ei ole karkkipäivää, joskus pidettiin tiettyinä viikonpäivinä äidin ja tyttären omia sarjapäiviä, jolloin herkuteltiin sen viikon mässyt..
2. -
3. Lapset ostavat yleensä parin euron pussit. Saavat itse täyttää pussinsa ja yleensä eivät jaksa syödä lähellekkään kaikkea.
4. Suklaata mieluummin, nyt tosin olosuhteiden "pakosta" joudun tyytymään karkkeihin (täysimetettävä vauva on allerginen suklaalle)
5. Lapset eivät juo ollenkaan.. Aikuiset sen sijaan juovat silloin kun on sitä kaapissa.
6. Ei ärsytä. :)

meillä kans lapset 5 ja 2v

1.karkkipäivä on meillä kerran viikos mutta ei tietty päivä,riippuu viikosta että mitä ohjelmaa on.

2.karkkipäivästä voidaan joskus lipsua,mutta pyritään pitämään minimissä.esim ku mummi käymässä suomen toiselta puolelta nii syöttää lapsille joka päivä karkkia,mutta en jaksa tehdä siitä numeroa koska mummi käy täällä vain kaks kertaa vuodessa eikä lapset kuole jos kahteen kertaan vuodessa saavatki useampana kuin yhtenä päivänä karkkia.

3.pieni karkkiaski tai vastaava. 2 vuotiaalle ostan yleensä xylitol karkkiaskin tai muun xylitolkarkin,isompi haluaa välillä muutakin,mutta kyllä sellainen karkkiaski on suurin mitä ostan,mieluummin joku pienempi.

4.syön.Mä en saanu lapsena karkkia ja uskon että sen takia se maistuu nyt liiankin hyvin.

5.limsaa ei juoda ollenkaan.voi mennä monta vuotta ettei kukaan perheessä osta yhtäkään limsapulloa.Lapset ei myöskään saa mehua kuin erityistilanteissa eli se ei ole meillä arkijuoma.arkijuomana saa maitoa tai vettä.

6.synttäreille,jouluna ym ei haittaa vaikka tuotais karkkia ja silloin saavat syödä vähän enemmän kuin tavallisesti,mutta jos vieraat muuten tuo niin en hirveästi tykkää.Mutta meillä ei kyllä oo kovin usein ollu vieraita jotka tois karkkia muulloin kuin silloin kun tulevat lasten synttäreille.

Mitä tähän karkkiasiaan vielä,niin meillä on pannassa kaikki karkit joissa on kovasti väriaineita.Xylitolkarkeissa on jotain väriainetta mutta jos isompi joskus haluaa muuta ku xylitolia niin se saa valita suklaasta,lakusta ja toffeesta.mitään väripommeja ei osteta.itsekään en syö karkkeja jonka pussissa on lueteltu kakskymmentä E-koodia.

Karkki gallup:
-kyllä, se on lauantai
-yleensä pitää paikkansa, joskus jonkun lakun saatan ostaa, tai jso on erikois päivä... mutta sitten vastaavasti mummolassa ollessa karkkipäivä unohtuu :D
poitsu saa yhden puuha pete karkkiaskin
enpä juuri, ostan sitä silloin tällöin mutta yksi karkkipussi kestää viikon :D
-mä en juo juuri ollenkaan, mies juo melko reilusti ja poitsu saa silloin tällöin pinen mukin sitä
kyllä, siihen on syynsä että karkkia ei jokapäivä natustella

Yhteistyössä