Kari Uoti edustaa ex Miss Suomea

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mitä vikaa vinoissa silmissä?
Ei mitään, päinvastoin. En tiedä, harmittaako tuo oikeasti Saraa, mutta monia palstamammoja harmittaa.
Kiinalainen Tian Jing
1118full-tian-jing.jpg

Viimeksi muokattu:
Hänen nimensä on Sarah, ei Sara.
Ai kauhea! :eek:

Mutta onko meillä tietoa, onko hänen nimensä lausumistapa varmasti suomalainen eli lausutaanko nimen lopussa oleva h-kirjain?
Siitä riippuen minun olisi pitänyt kirjoittaa joko "harmittaako tuo oikeasti Sarahia" tai "harmittaako tuo oikeasti Sarah’aa".

Silmäesimerkiksi ottamani kiinalaisnäyttelijän nimi on oikeasti 景甜 ja ikävän länsimaisesti kirjoitin sen translitteroituna muodossa etunimi+sukunimi vaikka kiinalaisittain kirjoitetaan aina järjestyksessä sukunimi+etunimi. Siis Jing Tian.

Viimeksi muokattu:

Mutta onko meillä tietoa, onko hänen nimensä lausumistapa varmasti suomalainen eli lausutaanko nimen lopussa oleva h-kirjain?
Siitä riippuen minun olisi pitänyt kirjoittaa joko "harmittaako tuo oikeasti Sarahia" tai "harmittaako tuo oikeasti Sarah’aa".

Silmäesimerkiksi ottamani kiinalaisnäyttelijän nimi on oikeasti 景甜 ja ikävän länsimaisesti kirjoitin sen translitteroituna muodossa etunimi+sukunimi vaikka kiinalaisittain kirjoitetaan aina järjestyksessä sukunimi+etunimi. Siis Jing Tian.
Häiritsisikö sua, jos sun etunimi kirjoitettaisiin väärin?

Sun on ilmeisesti vaikea myöntää olevasi väärässä.

– Kommentoimme tätä asiaa vain vahvistettujen faktojen osalta. Emme ota kantaa mielipiteisiin, tulkintoihin tai sosiaalisessa mediassa esitettyihin kirjoituksiin, Sjögren vastasi Iltalehdelle sähköpostitse./IS

Yhteistyössä