Karenssiako tulee :?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 4 v ei voi yksin olla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
4

4 v ei voi yksin olla

Vieras
Jouduin työttömäksi työnhakijaksi työkkäriin. Tänään soitti työnantaja joka oli saanut numeroni työkkäristä. Työ olisi ollut aamu 05 - 9.00 siivous.(4h) En voinut ottaa vastaan koska päiväkoti aukeaa 06.30 ja ei ole hoitopaikkaa siis :/ Minun olisi pitänyt kotoa lähteä noin 04.30 jo..Miehellä työajat mitä on joten minun on työni mietittävä päiväkodin mukaan. Tuleekohan tuosta karenssia nyt :(

Ei tule. Työkkäri tuskin edes tietää, että sulle on työtä tarjottu... Ja jos tietää, kelpaa perusteluksi, että et päässyt lapsen takia. Kuten tuossa alla olevassa ketjussa on moneen kertaan todistettu, työtä ei tarvitse ottaa vastaan siltä istumalta: pitää olla aikaa järjestää se päivähoito (yleensä 2 viikkoa).

Tietysti kerroit työn tarjoajalle syyn? Jos olisi mahdollista, voisit aloittaa työn, kunhan saat lapsen hoitoon?

työ olisi alkanu 1.12. harmittaa.... ja se että eipä tossa 4 h siivoustyössä olisi tienannut paljoakaan mutta karenssi. :( ... :( saako ne työnantajat tietoi sieltä sit ettei työkkäri "tiedä" jne. tää on eka kerta kun oon työtön... ja kauanko ne karenssit kestää ? :O ? :(

oikeesti ne voi olla häijyjä.

Mutta jos pystyt perustelee että mies ei ole joka aamu kotona lapsen kanssa, en ne minusta voi karenssia antaa! Siis jos teillä ei ole vuorohoitopk:ta