Kapakoitten kuningas

Meillä / minulla on sellainen ongelma, että olen mustasukkainen mieheni miljoonille kapakkakavereille. Meillä on pieni vauva, eikä sekään ole riittävä syy viettää normaalia perhe-elämää, vaan mies viettää pitkien työpäivien lisäksi vähintään kerran viikossa, yleensä kahdesti usean tunnin sessioita kapakoissa, usein pikkutuntteille asti. Hän vetoaa työn tuottamaan stressiin, joka täytyy käydä nollaamassa. Oloani ei yhtään helpota se, että hän törmää usein näillä reissuillaan enemmän tai vähemmän sattumalta ex-avovaimoonsa, joka on vähintään samanlainen baarikärpänen. Mieheni on hurmaava seuraihminen, ja hän tuntee noin puoli kaupunkia, lähinnä kapakkaväkeä ja heidän kanssaan kuppia kumotaan... En koskaan nipota hänelle kotona pienestä naukkailusta, kunhan ei vain tulisi aina se levoton olo, joka saa taas lähtemään. Se, että hän latautuu mielummin kapakoissa kuin meidän luonamme kotona, saa minut tuntemaan itseni epäonnistuneeksi vaimoksi...
 
Voi tuo onkin niin uskomatonta miten miehillä on yleensä niin helppoa kaikki, ajatteles jos nainen tekis noin? Ei se yleensä vaan käy.. Ja onko niin että miehiä täytyy aina herätellä tai ravistella ennen kun he tajuavat mitä ovat tekemässä..

No mutta asiaan: Koita puhua miehellesi miltä se tuntuu kun hän vetäytyy kapakkaan ja sinä olet kotona. No joo tiedän tää sama neuvo koskee joka asiaan ja varmasti olet jo puhunutkin mutta kun ei ole oikeastaan muuta tietä saada aikaan muutoksia kuin ensin ainakin puhumalla ja puhumalla. Hyvä keino myös on aina kääntää asiat toisinpäin, laittaa siis miettimään miltä hänestä tuntuis jos sinä pörräisit kapakoissa ja x-miehen seurassa. Itse myös olisin kiukkunen ja mustiskin jos mieheni tekisi noin.. Olen mustis kyllä vähemmästäkin. Mutta loppujen lopuksi voit laittaa hänet valikoimaan, jatkaako aikaa kapakoissa vai asettaako perheen etusijalle ja kävisitte vaikka yhdessä joskus kapakassa rentoutumassa. Tai vaihtoehtoa että myös sinä alat juosta omilla teillä ja hän hoitaa lasta kotona silloin. Sen voisi myös tarjota vaihtoehtona siten että muistuttaa mihin se yleensä johtaa.. Pidemmän päälle siitä ei hyvää seuraa jos puolisot viettää liikaa aikaa omissa " jutuissaan", se vain erkauttaa ei yhdistä. Mutta mutta vaikeita juttuja ja siten myös vaikea antaa neuvoja. Toivon että keksit jotain jolla mies ymmärtää pysyä sinun kanssa ennemmin kuin kapakassa. Voimia sulle! Olisi kiva myös kuulla mitä olet keksinyt muutoksen suhteen.. Tuu kertomaan, jookos??
 
hajamieli
ap:n kanssa samassa tilanteessa. Meillä vaan 2 lasta.
Mielelläni keskustelisin asiasta kanssasi enemmän, ja jos viisaat päät lyö yhteen ja alkaa tekemään asialle jotain.

:hug:
 
Harmailee
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.01.2006 klo 10:06 hajamieli kirjoitti:
ap:n kanssa samassa tilanteessa. Meillä vaan 2 lasta.
Mielelläni keskustelisin asiasta kanssasi enemmän, ja jos viisaat päät lyö yhteen ja alkaa tekemään asialle jotain.

:hug:
Niin ikävää kuin se on todeta, niin meillä on täällä sama tilanne myös... :hug:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.01.2006 klo 14:07 Vieras kirjoitti:
Hassua!
Mua ei haittais yhtään. =)
Mä olen joskus jopa vähän toivonut että ukko kävis edes joskus jossain...
Ehkä siksi niin moni on sanonut "ah,tommosen vaimon kun saisi" ;)
vähän epäilen että ajattelisit noin jos tilanteessa olisit.
en minäkään semmosta ukkoo ottas joka aina kotona nyhjöttäs.
 
Yksin myös
Heivaa pihalle vaan tuollainen ukko.

Kokemuksen SYVÄLLÄ rintaäänellä voin vakuuttaa, että baarikärpäsille ei puhe auta. Ne menevät, kun siltä tuntuu. Koti, vaimo ja lapset ei noita kärpäsiä pidättele. Ja ymmärtäjiä (kuten ex-vaimoja) baareista löytyy, kotoa löytyy vain nalkuttava (vaikkei sanoisi sanaakaan) akka.

Sinä tulet kuulemaan olevasi syyllinen kaiken maailman pahuuteen, vaikket mitään olisi tehnytkään. Sunnuntai-iltana olet maailman ihanin vaimo, jota ei voisi ikinä pettää eikä jättää. Mutta perjantai-iltana olet noita, kotka, havukka ja kaikkea muuta, muttet rakas ja ihana. Ja vain siksi, että miehellä olisi syy taas lähteä viettämään omaa "sinkkuelämäänsä" baareihin toisten naisten ja miesten kanssa.

ÄLÄ ALISTU SIIHEN. Hanki itsellesi parempi elämä, jossa ei **jl%&¤* -vieköön tarvitse odottaa ketään kotiin.

Minä olen tuon yllä kirjoittamani kokenut 10 vuoden aikana.
 


vähän epäilen että ajattelisit noin jos tilanteessa olisit.
en minäkään semmosta ukkoo ottas joka aina kotona nyhjöttäs.
[/quote]

Mulla meni vähän tää kommentti ohi!?
Mulla on ollut näitä baarikärpäsiä ja koskaan ei oo haitannut.Ja nyt kotona makaava mies jota ei saa ulos kirveelläkään.Mix naiset aina valittaa?? Ei kai ne miehet itelleen äitiä eti jos hakevat naisseuraa!?
Kun papin aamen on kuultu niin nalkutus alkaa saman tien. :/
Ja jos suhteessa kerta kaikki mättää kun pitää niin paljon valittaa, niin ukko kiertoon vaan ja uutta tilalle tai yksinoloa!!
 

Yhteistyössä