kantsiis ehkä...

käydä kaikkien eroa suunnittelevien lukaisemassa näitä uusperhekuvioita tältä osastolta... tietäis sit mihin on ryhtymässä. Taitaa olla kuitenkin niin et siinä rakastumisen huumassa tai surun syövereissä ei kiinnosta, valitettavasti...
 
eräs
Höpö höpö, kaksplussan palstoilta ei koko totuus löydy, mutta totta, että uusperheen perustamista kannattaa miettiä tarkkaan. Yleistäen ydinperheessä onni on ensin ja ongelmat tulee myöhemmin, kun taas uusperheessä ongelmat tulee heti ja onni vasta myöhemmin...
 
perustelut
Moni juttu omalta kohdalta tuntuu - valitettavasti - näin jälkikäteen sellaiselta, että olisimme ehkä voineet korjata asioita edellisessä liitossa. Silloin vain tuntui siltä, että kaikki on pielessä ja että parempaa on muualla. Ehkä helpompaa olisi itselle asia perustella, jos olisi ollut "riittävät" syyt eroon tai en olisi itse "syyllinen". Nyt syyllistän itseäni, kun uusperhekuviot ovat hankalia minusta riippumatta ja koen, että lapset kärsivät. Ja tämä siitä huolimatta, että uusikin suhteeni on hyvä ja puoliso kunnollinen ja kaikilta osin hyvä minulle. Tuntuu vain jotenkin, että monelta olisi säästytty, jos erolta olisi vältytty. Mietin myös, että jos olisin ihan todella tajunnut, miten vaikeaa on perheiden yhdistäminen, olisinko siihen ryhtynyt. On minulla ollut huonoa tuuriakin. Oma ystävällisyys ja yrittäminen ei ole saanut aluksi vastakaikua, mutta nyt hitaasti ehkä... Toivon niin. Sekin on totta, että täällä kirjoittavat eniten ne, joilla asiassa on vaikeutta. Niitäkin varmasti on, joilla asiat ovat edenneet kitkatta.
 
Eron suunitteluvaiheessa hain paljonkin tietoa, mutta ehkä sitä luki vähän suodattimen läpi, koska en olis koskaan uskonut, miten H.....IN vaikeeta tämä uusperhesysteemi voi välillä olla!!

Silti; olen oikein onnellinen uuden kumppanini kanssa, enkä haluais "entistä elämääni" takaisin.

Mut nuo ex:t ja niiden uo:t kyllä aiheuttaa kaikenlaista murhetta ja lapset tottakai isoimpana huolenaiheena. Ja samalla "taisteluaseena"

Eli helppoa ei ole ollut, mutta en silti vaihtais =)
 
No mun ex mies oli alkoholisti ja pahoinpitelijä!
Nyt aivan ihana mies! Ja meillä on uusioperhe. Itsellä tyttö 3v7kk ja miehellä 3v tyttö. Meillä myös yhteinen poika 3kk. Päivääkään en ole katunut uusioperhe elämää.
 
Maarit6
Se riippuu niin paljon siitä mitä liitossa kiikastaa.Aina sitä ei voi pelastaa.
Mutta se on hyvä myöntää edes itsellen että harkitsiko tarpeeksi nje
itse olen oikein onnellinen uudessa liitossa ! Silloin olin yksin liitossa nyt on kumppaani !
 

Yhteistyössä